2023-02-16 14:48:00

Projekt "Čitamo u Adventu"

U našoj je školi tijekom prosinca proveden projekt „Čitamo u Adventu“, koji je dio Školskog preventivnog programa. Projekt se osmislile školska knjižničarka Jelena i školska psihologinja Mirna, a u provedbi su, uz njih, sudjelovale druge stručne suradnice (pedagoginja Jasna i edukacijska rehabilitatorica Ana).

Na psihologičinu inicijativi učenici 7. i 8. razreda dobrovoljno su se prijavili za sudjelovanje  te su tijekom projekta gostovali kod učenika razredne nastave.

Učenike dobrovoljce su za gostovanje pripremale članice stručne službe ponudivši im na odabir knjige božićne tematike primjerene uzrastu učenika koje su posjetili. Popis korištene literature nalazi se u prilogu. Učenici su sami ili uz pomoć stručnih suradnica uvježbavali i dogovarali čitanje odabranih prigodnih priča te su za mlađe učenike pripremali različite kreativne i misaone zadatke. Mlađi i stariji učenici dobili su priliku međusobnog postavljanja pitanja koja ih zanimaju. Na kraju gostovanja mlađi i stariji učenici ispunili su evaluaciju.  

U projektu je sudjelovalo 60 učenika – dobrovoljaca 7. i 8. razreda te svih 18 odjela razredne nastave. Povratne informacije učenika predmetne i razredne nastave bile su izrazito pozitivne tako da u budućnosti planiramo nastaviti te proširiti projektne aktivnosti.

Ovu aktivnosti osmislile smo s ciljem poticanja međusobnih kontakata i povezivanja starijih učenika s mlađima te omogućavanja volonterskih iskustava starijim učenicima. Istraživanja pokazuju da volontersko iskustvo pozitivno utječe na osobni i socijalni razvoj pojedinaca te na napredak društva u cjelini.

Čitanje naglas (prema nekim istraživanjima dovoljno je i 15 minuta glasnog čitanja dnevno) i razgovor o pročitanom od najranije dobi pozitivno utječe na kognitivni i socioemocionalni razvoj djece te pomaže u ostvarenju pozitivnog odnosa i povezanosti čitatelja s djetetom. Čitanje naglas uobičajeno za djecu predstavlja pozitivno iskustvo i povezano je s  ugodnim osjećajima, tako da pozitivno djeluje na njihovu motivaciju i interes za samostalnim čitanjem. Pozitivan stav učenika prema čitanju doprinosi boljem školskom uspjehu u svim školskim predmetima. S obzirom na to da jednokratno čitanje djeci naglas nije dovoljno za postizanje dugotrajnog pozitivnog učinka, pozivamo vas, roditelje, na suradnju – čitajte što više svojoj djeci naglas, potaknite ih da čitaju i oni vama, raspravljajte s njima o pročitanom, omogućujte im iskustva čitanja i objašnjavajte im važnost čitanja te potičite kod njih ljubav prema čitanju od najranije dobi.

Na ovoj poveznici nalazi se galerija fotografija u kojoj možete dobiti uvid u razrednu atmosferu za vrijeme provedbe našeg projekta 😊

Stručna suradnica psihologinja Mirna Keresteš


Osnovna škola Špansko Oranice