2009-01-26 00:00:00

PREDAVANJE "ŠKOLA U KOJOJ SE SVI DOBRO OSJEĆAJU"

U srijedu, 21. siječnja 2009. u našoj školi gostovao je i predavo Igor Longo, profesor psihologije i instruktor Instituta Williama Glassera.

U predavanju pod nazivom "Škola u kojoj se svi dobro osjećaju" učitelji i stručni suradnici imali su priliku upoznati se s idejom Teorije izbora, američkog autora Williama Glassera.

Preuzeto s: http://www.kvas.hr/

NAŠA JE VIZIJA STVORITI ŠKOLU U KOJOJ SU ZNATIŽELJA, ZABAVA I RADOST STANJE DUHA, A TEMELJNI CILJEVI DOBRA MEĐULJUDSKA POVEZANOST I OBRAZOVNI USPJEH ZA SVAKOGA.

TEORIJA IZBORA (Put ka kvalitetnoj školi – školi bez prisile)
Teorija izbora je osnova Projekta Kvalitetna Škola. Ona govori da je čovjek unutarnje motivirano biće, koji izborom svog ponašanja nastoji zadovoljiti jednu ili više od osnovnih psihičkih potreba.

Prema autoru, W. Glasseru, čovjekove osnovne psihičke potrebe su: potreba za pripadanjem ili ljubavlju, potreba za moći ili osobnom važnošću, potreba za slobodom izbora, potreba za zabavom.

Naglašavajući činjenicu da samo bliskost i dobra povezanost s ljudima omogućuju potpuno zadovoljenje naših potreba, Teorija izbora ukazuje na izniman značaj stvaranja kvalitetnih međuljudskih odnosa kao osnove duševnog zdravlja pojedinca i temeljnog preduvjeta prevencije svih sociopatoloških pojava našeg doba.
 

7 podržavajućih navika:
podržavanje
ohrabrivanje
slušanje
prihvaćanje
povjerenje
poštovanje
pregovaranje
  7 razarajućih navika:
kritiziranje
okrivljavanje
žaljenje
prigovaranje
prijetnje
kažnjavanje
potkupljivanje
 

GLASSEROVA KVALITETNA ŠKOLA
 
Kvalitetna škola je škola bez prisile u kojoj učitelji, učenici i ostalo osoblje uspješno zadovoljavaju svoje potrebe primjenjujući Teoriju izbora i voditeljsko upravljanje.

Kriteriji za Glasserovu kvalitetnu školu:
• međuljudski odnosi su bazirani na povjerenju, dugoročni disciplinski problemi su eliminirani
• naglasak je na potpunoj kompetenciji za učenje, niska obrazovna postignuća su eliminirana, naglašava se važnost učenja znanja i vještina stvarno korisnih u životu
• učenici rade kvalitetno koristeći maksimum svojih potencijala
• učenici pokazuju bolje rezultate na državnim natjecanjima i prijamnim ispitima
• učenici, učitelji i roditelji se poučavaju primjeni Teorije izbora u osobnom životu, kao i u životu škole
• osoblje, učenici i roditelji vide školu kao mjesto u kojem se osjećaju zadovoljni
 
VODITELJSKO UPRAVLJANJE U ŠKOLI
 
Voditeljsko upravljanje je način primjene teorije izbora u upravljanju školama. Ono predstavlja kontinuiran rad na kreiranju uvjeta u kojima nema prisile, u kojima se učenici i djelatnici potiču na samoprocjenu vlastita učinka i neprekidno unapređenje kvalitete.

Jedini način na koji škola može postići svoj cilj, kvalitetan rad, je da ravnatelj/učitelj uvjeri svoje djelatnike/učenike kako će unapređujući kvalitetu vlastita rada isti unaprijediti kvalitetu svog osobnog života.
 


Osnovna škola "Split 3" Split