2016-10-11 10:06:42

JESENSKI POSJET UČITELJA SLAVONIJI

U sklopu godišnjeg  stručnog usavršavanja djelatnika OŠ Sračinec, učitelji, stručni suradnici i pomoćno osoblje Škole svojim su vlastitim sredstvima osmislili  sadržajan i  zanimljiv stručni put u Slavoniju.

7. listopada otputili su se u posjet OŠ Vijenac u Osijeku kako bi  razmijenili iskustva i uvjerili se kako radi, izgleda i živi škola koja  je  u  hrvatskim   medijima  postala zanimljiva   zbog  svojeg jedinstvenog projekta  Domaće zadaće – iznimka, a ne pravilo.

Ova malena škola, stara svega 53 godine, ima ukupno 216 učenika i 26 učitelja predmetne i razredne nastave i čak 3 stručna suradnika                ( psihologinju, pedagoginju i knjižničarku). U školi su 3 učitelja savjetnika i 1 učiteljica voditeljica ŽSV-a, a ovdje se i  polažu stručni ispiti za stručne suradnike pedagoge i za učitelje fizike. Nastava   se   odvija u  jednoj  smjeni, a organiziran  je  i produženi  boravak  za   djecu od 1. do 3. razreda.

OŠ Vijenac dio je i projekta e-škola. Zahvaljujući tom projektu, postavljena  je žičana i bežična veza u sve prostore škole, u  dvije učionice postavljen je ekran osjetljiv na dodir, sa zvučnicima, kamerom i mikrofonom te 30 tableta s tipkovnicama za učenike. Hibridna računala dobili su učitelji u STEAM području – biologija, kemija, matematika i fizika. Svi ostali učitelji dobili su Samsungove tablete. Stručni suradnici rade na novim laptopima, a administrativno osoblje na novim stolnim računalima.

Osim dobre opremljenosti i ugodne uređenosti učionica živim bojama i pripadajućim nastavnim materijalima, zanimljivo je da su  u gotovo svim učionicama stolice i stolovi (lokalne izrade) složeni u polukružnom obliku, što ide u prilog  kvalitetnoj komunikaciji u kojoj učenici mogu gledati jedni druge tijekom nastavnog procesa.

Svakako, najzanimljiviji dio govora ravnateljice Vesne Vrbošić bio je onaj koji se odnosi na projekt škole na kojem  se intenzivno radi 9 godina - Domaća zadaća je iznimka,  a ne pravilo. Učitelji OŠ Sračinec saznali su da  su učitelji sami dogovorili nekoliko osnovnih stajališta na učiteljskom vijeću koristeći za  polazište teorije W. Glassera, američkog psihijatra i osnivača teorije izbora koja je teorijska osnova realitetne terapije što izvire iz kliničke prakse dr. Glassera te biološke teorije po imenu Perceptualna kontrolna teorija koja tumači ponašanje svih živih bića.

Tako su se učitelji usuglasili oko nekoliko stajališta: domaća zadaća je iznimka,  a ne pravilo; ona je izrazito individualno pitanje; mora imati sasvim određenu svrhu; učenik mora imati mogućnost izbora zadataka za rješavanje s obzirom na njihovu količinu, težinu i vlastite mogućnosti; nastavni rad mora biti poticajan za aktivniji odnos učenika u procesu usvajanja znanja na nastavnome satu; učenika treba voditi prema samostalnosti i povjerenju u vlastite mogućnosti. Učitelji su u obvezi jasno istaknuti ishode učenja i uputiti učenika na ponavljanje sadržaja bitnih za usvajanje znanja na sljedećem nastavnome satu.

Ovakav pristup  nastavi vrlo  je izazovan i  motivirajući i za učenike i za učitelji te se pokazao uspješnim.

Ostatak dana  stručnog putovanja proveden je u gastronomskom i enološkom upoznavanju okusa i mirisa Slavonije i Baranje na  ekološkom gospodarstvu Baranjska kuća u Karancu te u Kneževim vinogradima. Sve se to začinilo i povijesnom šetnjom po Osijeku u društvu lokalnog vodiča i ugodnu osječku kavicu u centru   ovog lijepog grada komplicirane i često podijeljene prošlosti i  dinamične budućnosti.


Osnovna škola Sračinec