2020-05-19 16:19:46

Kurikulum nastave Informatike

D. ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI PREMA RAZREDIMA I DOMENAMA

OSNOVNA ŠKOLA – 70 sati godišnje u svim razredima

 

1. RAZRED
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija

Nakon prve godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:

A.1.1 prepoznaje digitalnu tehnologiju i komunicira s poznatim osobama uz pomoć učitelja u sigurnome digitalnom okruženju

A.1.2 razlikuje oblike digitalnih sadržaja, uređaje i postupke za njihovo stvaranje.

Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon prve godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:

B.1.1 rješava jednostavan logički zadatak

B.1.2 prati i prikazuje slijed koraka potrebnih za rješavanje nekoga jednostavnog zadatka.

Digitalna pismenost i komunikacija

Nakon prve godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:

C.1.1 uz podršku učitelja koristi se predloženim programima i digitalnim obrazovnim sadržajima

C.1.2 uz podršku učitelja vrlo jednostavnim radnjama izrađuje jednostavne digitalne sadržaje.

e-Društvo

Nakon prve godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:

D.1.1 pažljivo i odgovorno koristi se informacijskom i komunikacijskom opremom i štiti svoje osobne podatke

D.1.2 primjenjuje zdrave navike ponašanja tijekom rada na računalu i prihvaća preporuke o količini vremena provedenoga za računalom.

2. RAZRED
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija

Nakon druge godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:

A.2.1 objašnjava ulogu programa u uporabi računala

A.2.2 uz pomoć učitelja prepoznaje internet kao izvor nekih usluga i podataka te pretražuje preporučene sadržaje.

Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon druge godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:

B.2.1 analizira niz uputa koje izvode jednostavan zadatak, ako je potrebno ispravlja pogrešan redoslijed

B.2.2 stvara niz uputa u kojemu upotrebljava ponavljanje.

Digitalna pismenost i komunikacija

Nakon druge godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:

C.2.1 prema savjetima učitelja odabire uređaj i program za jednostavne školske zadatke

C.2.2 izrađuje digitalne radove kombiniranjem različitih oblika sadržaja uz podršku učitelja

C.2.3 uz pomoć učitelja surađuje i komunicira s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okruženju.

e-Društvo

Nakon druge godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:

D.2.1 prepoznaje i opisuje neke poslove koji se koriste informacijskom i komunikacijskom tehnologijom

D.2.2 koristi se e-uslugama u području odgoja i obrazovanja

D.2.3 analizira neke opasnosti koje mogu nastupiti pri uporabi računala i interneta te pravilno na njih reagira

D.2.4 odgovorno se ponaša pri korištenju sadržajima i uslugama na internetu radi zaštite osobnih podataka i digitalnoga ugleda.

3. RAZRED
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija

Nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:

A.3.1 koristi se simbolima za prikazivanje podataka

A.3.2 objašnjava i analizira jednostavne hardverske/softverske probleme i poteškoće koji se mogu dogoditi tijekom njihove uporabe.

Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:

B.3.1 stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojem se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje

B.3.2 slaže podatke na koristan način.

Digitalna pismenost i komunikacija

Nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik

C.3.1 samostalno odabire uređaj i program iz skupa predloženih te procjenjuje načine njihove uporabe

C.3.2 prema uputama izrađuje jednostavne digitalne radove

C.3.3 koristi se sigurnim digitalnim okruženjem za komunikaciju u suradničkim aktivnostima

C.3.4 razlikuje uloge i aktivnosti koje zahtijeva suradničko online okruženje.

e-Društvo

Nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:

D.3.1 primjenjuje preporuke o preraspodjeli vremena u kojemu se koristi digitalnom tehnologijom za učenje, komunikaciju i zabavu te primjenjuje zdrave navike

D.3.2 primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke.

4. RAZRED
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija

Nakon četvrte godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:

A.4.1 objašnjava koncept računalne mreže, razlikuje mogućnosti koje one nude za komunikaciju i suradnju, opisuje ih kao izvor podataka

A.4.2 analizira čimbenike koji razlikuju ljude od strojeva te proučava načine interakcije čovjek – stroj.

A.4.3 koristi se simbolima za prikazivanje podataka, analizira postupak prikazivanja te vrednuje njegovu učinkovitost.

Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon četvrte godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:

B.4.1 stvara program korištenjem vizualnog okruženja u kojem koristi slijed, ponavljanje, odluku i ulazne vrijednosti

B.4.2 rješava složenije logičke zadatke s uporabom računala ili bez uporabe računala

Digitalna pismenost i komunikacija

Nakon četvrte godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:

C.4.1 odabire prikladan program za zadani zadatak, preporučuje ga drugima te istražuje mogućnosti sličnih programa

C.4.2 osmišljava plan izrade digitalnoga rada, izrađuje i vrednuje rad

C.4.3 u suradničkome online okruženju zajednički planira i ostvaruje jednostavne ideje.

e-Društvo

Nakon četvrte godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:

D.4.1 istražuje ograničenja uporabe računalne tehnologije te primjenjuje upute za očuvanje zdravlja i sigurnost pri radu s računalom

D.4.2 analizira široki spektar poslova koji zahtijevaju znanje ili uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije.


Osnovna škola "Stjepan Radić" Imotski