2019-10-23 12:43:42

Učenici naše škole pozitivno doživljavaju školsku klimu!

U istraživanju provedenom u Osnovnoj školi „Stjepan Radić“, Imotski sudjelovalo je 407 učenika od petog do osmog razreda. Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između doživljaja školske klime i uporabe strategija učenja kod učenika u osnovnoj školi.

Školsku klimu određuju 2 faktora: produktivnost i zadovoljstvo. Produktivnost znači da škola pruža cjelovito, poticajno i produktivno okruženje pogodno za akademski i osobni rast učenika. Produktivnost uključuje razvoj osobnih vještina i razvijanje širokih baza znanja. Zadovoljstvo znači kako škola osigurava ugodno i zadovoljavajuće okruženje u kojem mladi ljudi mogu raditi i učiti. Zadovoljstvo uključuje osjećaj osobne vrijednosti, uživanje u školskim procesima i uspjeh u važnim aktivnostima. Škola se ne može smatrati uspješnom ako nije postigla oba cilja. Ako škola želi biti produktivna i zadovoljavajuća, mora uzeti u obzir osnovne ljudske potrebe svojih učenika: fiziološke potrebe, osjećaj sigurnosti, osjećaj pripadanja i prijateljskih odnosa, osjećaj postignuća i priznanja te potreba maksimiziranja vlastitog potencijala.

Dobivenim rezultatima istraživanja utvrđeno je kako se pozitivna školska klima može predvidjeti na temelju uporabe složenijih strategija učenja te da oni učenici koji bolje uče, koriste i složenije strategije učenja, stoga se može smatrati opravdanim djelovati na pozitivan doživljaj školske klime i na bolji školski uspjeh učenika kroz njihovo poučavanje o tome kako učiti.

(Više informacija u prilogu.)

                                                      psihologinja Lara Buljan Gudelj

 

 


Osnovna škola "Stjepan Radić" Imotski