2012-12-19 13:17:11

PROJEKT - ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

 

„Znati čitati znači imati ključ koji otvara sva vrata. Voljeti čitati znači otključavati uvijek nova i nova vrata koja vode prema znanju, dobroti i samopouzdanju.“

                                                               Željka Horvat – Vukelja, književnica

 

Vještina čitanja vrlo je važna za uspjeh u životu. Dobro razvijena tehnika čitanja preduvjet je za usvajanje svih vrsta pismenosti i ključna je za proces cjeloživotnog učenja. Općenito se smatra da čitanje značajno doprinosi intelektualnom i mentalnom razvoju djece te da utječe na razvoj sposobnosti koncentracije. Isto tako važno je istaknuti da su istraživanja pokazala da djeca koja uživaju u čitanju imaju razvijenije kreativne sposobnosti te postižu bolje rezultate u školi.

Uočeno je da kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada. Dijete kojemu se to dogodi, čitanju posvećuje sve manje vremena, popušta mu koncentracija, prestaje s obogaćivanjem rječnika, a u višim razredima ima velikih poteškoća u učenju i treba mu više vremena za učenje. Kako bismo spriječili navedene posljedice, održali i povećali djetetovo zanimanje za čitanje i razvili pozitivan stav prema čitanju, naša škola se ove školske godine uključila u nacionalni  projekt  poticanja čitanja „Čitamo mi, u obitelji svi“  u koji su uključeni učenici trećeg razreda, njihovi roditelji, i drugi članovi obitelji, učiteljica trećeg razreda i školska knjižničarka.  Projekt je pokrenut na inicijativu Hrvatske mreže školskih knjižničara i osim u našoj školi provodi se još u brojnim školama diljem Hrvatske s osnovnim ciljem – promicanje i razvoj vještine čitanja koja je temelj suvremenog društva.

OPIS PROJEKTA - ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

Projekt je osmišljen kao „putovanje“ knjižničnog ruksaka od učenika do učenika. Svakog petka jedan učenik trećeg razreda u svoju obitelj nosi knjižnični ruksak u kojem se nalazi  osam zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman za djecu, pjesme za djecu, slikovnica, roman za roditelje, priručnik za roditelje, popularno – znanstvena knjiga, knjiga o kvalitetnom provođenju slobodnog vremena i popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi...). Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka jedan učenik ponese knjižnični ruksak s knjigama u svoju obitelj, a iduće srijede vrati knjižnični ruksak u školu i pred razrednim kolegama, učiteljicom i školskom knjižničarkom ispriča najlijepše doživljaje zajedničkog obiteljskog čitanja.

U tih pet dana dijete zajedno s roditeljima i ostalim članovima obitelji dogovora vrijeme za čitanje – bilo zajedničko (jedan čita na glas, a ostali ga slušaju), bilo skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), bilo u isto vrijeme svi ili svatko kad mu odgovara ili na bilo koji drugi način.  Važno je jedino da svi članovi obitelji tih dana čitaju. Svaki dan tih pet dana roditelji se druže sa svojom djecom kroz aktivnost čitanja, razgledavaju knjige barem 15 minuta, a poželjno je 30 ili više. Nakon pročitanih odlomaka razgovaraju o pročitanom, zajedno komentiraju, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove. Svoje dojmove i zanimljivosti zapisuju u bilježnicu dojmova prema priloženim uputama.

Dragi roditelji Hvala Vam što ste podržali ovaj projekt i uključili se. Želimo Vam da  ugodno provedete vrijeme sa svojim dijetetom kroz zajedničko čitanje i razgovre o knjigama.

 

Više o projektu možete saznati na:

https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/


Osnovna škola Starigrad