2022-06-14 09:42:01 Projekt - Digitalni herbariji Informatičari četvrtih razreda svoje su umijeće korištenja određenih programa pokazali kroz projekt Izrade digitalnih herbarija. Provedba samoga projekta ostvarivala je i određena načela poput trajnosti znanja, umijeća i navika te načelo integracije – sva stečena znanja učenici su povezivali s ostalim predmetima (Priroda i društvo – biljke našega zavičaja, životna zajednica travnjaka i sl., Hrvatski jezik – pravopisna pravila koja treba uvijek primjenjivati). Shvaćamo kako je računalo uređaj koji nam pomaže u radu i obavljanju zadataka. Programi koje su učenici birali bili su u prvom redu PowerPoint, a zatim Fotografije u kojem su stvarali videozapis. Vremensko razdoblje od mjesec dana određeno je za samu izradu. S fazama izrade kao i s kriterijima vrednovanja učenici su upoznati početkom svibnja. Prva faza bila je fotografiranje biljaka. Stvarali smo vlastita autorska djela i preuzimanje fotografija s interneta nije bilo dopušteno. Pri fotografiranju pazilo se na jasnoću i kvalitetu uradaka. Svaki je učenik po vlastitom nahođenju odabirao način slanja fotografija na računalo kako bi ih mogao koristiti u izradi herbarija. Za svaku je biljku trebalo napisati naziv, datum i mjesto fotografiranja te autora fotografije. U prepoznavanju biljaka pomogla nam je mobilna aplikacija PlantNet. Kako bismo pokazali umijeće pretraživanja mrežnih stranica za svaku je biljku ukratko trebalo napisati neku zanimljivost i upotrebu. Ovaj se dio zadatka pokazao najtežim jer je trebalo izdvojiti vrijeme, pročitati rezultate pretraživanja i izabrati najzanimljivije ili najvažnije. Kroz navedeni dio učenici su trebali naučiti kako je za svaki kvalitetno odrađeni računalni zadatak potrebno vrijeme, volja i trud. Nema brzih rješenja jer sva velika postignuća zahtijevaju vrijeme. Korištenje programskih alata bio je zanimljiviji i lakši dio. Gotov projekt učenici su trebali spremiti na oblak za pohranu podataka te ga putem poveznice poslati u Teams virtualnu učionicu. Završna faza bilo je vrednovanje projekata. Učenici su izrazito realno i odgovorno pristupili samoj analizi i ocjenjivanju. Jesu li nazivi prikazanih biljka zaista točni ostavljamo na prosudbu učiteljima biologije i agronomima jer smo se u ocjenjivanju više posvetili samoj tehničkoj strani izrade. Pohvala svima koji su zadatak na vrijeme izvršili. Infografika u prilogu prikazuje neke primjere herbarija. |
Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina |