2024-06-03 11:29:00

Uz čitanje i mi rastemo!

Učenici 1. a područne škole ove su godine, sa svojom učiteljicom Danijelom Knežević, realizirali sva projekta u svome razredu, a kojima je za cilj potaknuti čitanje. Čitanje proširuje naš vokabular, obogaćuje našu komunikaciju i razvija maštu. Pored navedenih prednosti, hrani našu dušu i održava kondiciju mozga.

Prvi projekt, „Čitam više-čitam bolje“, osmišljen je kao poticaj svakodnevnog čitanja učenika u trajanju od minimalno 15 minuta kako bi se razvijala vještina čitanja koje je kod učenika prvog razreda tek u razvoju. Kao predložak za čitanje, učenici su mogli izabrati materijal po svom izboru; tekstove iz udžbenika, stripove, dječje časopise, recepte dok pomažu ukućanima u pripremi hrane ili nešto drugo po izboru. Za svaki mjesec u godini unaprijed su dobili listu čitanja u koju su svakodnevno bilježili vrijeme provedeno u čitanju, a naučili su biti i kritični prema svom uspjehu jer su svoj napredak morali i samovrednovati brojčanim ocjenama koje su s odmakom vremena postale vrlo realne, a motivacija za poboljšanjem sve veća.

Drugi projekt, „Putujući ruksak“, osmišljen je kao druženje obitelji s pisanom riječi jer o kulturi čitanja kod kuće i kulturi čitanja roditelja uvelike ovisi hoće li i djeca postati dobri čitatelji. Svaki petak u nastavnoj godini, pojedini učenik svojoj je kući, uz školsku torbu, nosio i crveni ruksak u kojem je bila slikovnica prilagođena temom i za dob prvašića. Uz slikovnicu, u ruksaku se nalazila i crtančica te plišana igračka Mačak, razredna maskota. Svaka je obitelj imala priliku družiti se i provoditi vrijeme zajedno dok im dijete čita ili samostalno ili uz roditeljsku pomoć, a nakon pročitane slikovnice, dijete je svoj dojam izrazilo ilustracijom u crtančicu. Posebno veselje bila je briga o Mačku koji je ušao u svaki dom mojih učenika. Po dolasku u školu svaki ponedjeljak, svaki je učenik prezentirao razredu djelo koje je čitao/ čitala u krugu obitelji tijekom vikenda, a ostali učenici cijeli tekući tjedan družili su se uz to djelo koje je sljedeći petak zamijenjeno nekih drugim. Bake, djedovi, braće i sestre, bili su također česti sudionici druženja s knjigom tijekom vikenda te uživali u zajedničkom druženju. Tijekom provođenja projekta, uz samo čitanje, poticalo se kvalitetno provođenje zajedničkog vremena u krugu obitelji, pokušaj odmaka od korištenja tehnike i ekrana, a naglasak je stavljen i na brigu o drugima kroz Mačka koji je putovao u ruksaku. S jednim je dječakom Mačak čak bio u posjetu Zoološkom vrtu u Zagrebu.

13 različitih slikovnica za 13 obitelji koje u razgovoru svjedoče kako su lijepo provodili zajedničko vrijeme uz čitanje koje je imalo za svrhu poticanje čitanja u 1. a. Pošto su povratne informacije o provedenim projektima i više nego pozitivne, već sada znamo da projekte nastavljamo i u drugom razredu.

Popis djela već je spreman, a neke ideje dali su i sami učenici koji su se učlanili u školsku knjižnicu te Gradsku knjižnicu Dugo Selo kako bi mogli posuđivati i čitati još i češće.


Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina