2014-11-24 14:23:09

„Časni sude, prigovor!” ili o suđenju na satu hrvatskoga jezika

U okviru Građanskog odgoja i obrazovanja koji je od školske godine 2014./2015. integriran u nastavne planove i programe svih predmeta učenici 8.c i 8.d razreda i njihova učiteljica Manuela Jadanec na satu hrvatskog jezika organizirali su suđenje te postali tužitelji i branitelji, žrtve i optuženi, porota i suci u sudnici.

Što se sve događalo u sudnici, pročitajte u nastavku.

 

S obzirom na to da su učenici na satu književnosti interpretirali ulomak novele Vladana Desnice Pravda koji problematizira nasilje nad ženama, na satu usmenoga jezičnog izražavanja učenici su preuzeli uloge tužitelja i branitelja, žrtve i optuženoga, porote i sudaca u sudnici.

Cilj suđenja bio je osvijestiti važnost dokazivanja (argumentiranja) u komunikaciji, odnosno obrazlaganja i prosuđivanja stavova i mišljenja na osnovi istinitih činjenica i dokaza, slušati i primjereno nastupiti u raspravi (suđenju) te jasno iznositi svoje dokaze (argumente) izražavajući misli i stavove u govornoj komunikaciji, razumjeti da je ravnopravnost između muškarca i žene ključ kvalitetnih obiteljskih i društvenih odnosa, spoznati neke od uzroka koji dovode do obiteljskog nasilja i posljedice koje ono ostavlja na žrtvu te razumjeti ulogu pravobranitelja/ce za ravnopravnost spolova u poboljšanju odnosa među spolovima.

U prilogu donosimo učeničke dojmove i dijelove zapisnika sa suđenja.

 

Ovaj je sat bio fantastičan i htjela bih da se ponovi!

 

Ovo je bilo jako zabavno! Uživao sam u satu jer smo svi sudjelovali.

 

Svidio mi se svaki dio suda. Htio bih da imamo više ovakvih suđenja. Htio bih samo da porota više sudjeluje i da ne budu tako suglasni u odluci.

Sat mi se stvarno svidio. Htjela bih da se ovakav sat ponovi jer je bilo zabavno i edukativno.

 

Suđenje je bilo odlično. Htio bih da ovakve satove imamo češće. Tema je bila odlična i svi su se uživjeli u svoje uloge.

 

Ovaj sat mi se jako svidio. Dugo se nisam ovako zabavio. Ovako bi trebali češće.

 

Želio bih sudjelovati u više ovakvih satova kada bi nastavnica bila jedini i vrhovni sudac.

 

Ulomak iz zapisnika sa suđenja koji je vodila zapisnčarka P.D.

Glavni sudac F.Z. otvara suđenje te poziva tužiteljicu I.J. i braniteljicu P.M. da iznesu svoje uvodne riječi. Potom poziva optuženika M.Č. da pristupi stolu za ispitivanje te braniteljicu P.M. da ispita svog klijenta. Glavni sudac F.Z. zatim poziva tužiteljicu I.J. da ispita optuženika. Tužiteljica I.J. poziva svog prvog svjedoka Z.H. da pristupi stolu za ispitivanje te da iznese svoju izjavu. Svjedoka Z.H. zatim ispituje pomoćnik tužitelja, a nakon njega ispituje ga braniteljica. Tužiteljica poziva svoju sljedeću svjedokinju G.T. da pristupi stolu za ispitivanje te da iznese svoju izjavu. (...) Glavni sudac traži kratku stanku kako bi porota mogla donijeti odluku. Glavni sudac poziva porotu iznese svoju izjavu. Porota je jednoglasno stala na stranu optuženika te sudac donosi konačno rješenje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina