2024-04-29 11:32:52

PROJEKT NAUČI ME UČITI - UČENJE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

„…sposobnost učinkovitog upravljanja svojim učenjem, rješavanja problema, usvajanja, obrade i vrednovanja informacija i njihova integriranja u smislene cjeline novog znanja i vještina koje su primjenjive u različitim situacijama – kod kuće, na poslu, u obrazovanju i usavršavanju…“ dio je opisa svrhe međupredmetne teme Učiti kako učiti koja je u naše kurikule ušla 2019. godine. Međupredmetna tema sadrži mnoge ishode koji bi našim učenicima, uz pomoć i vođenje učitelja,  trebali omogućiti kvalitetnije učenje. Vođen ishodima navedene međupredmetne teme u našoj je školi pokrenut projekt Nauči me učiti – učenje u školskoj knjižnici koja je idealno mjesto s prijeko potrebnom tišinom, materijalima i školskom knjižničarkom koja pomaže, usmjerava i potiče rad. Trenutna pomoć u organizaciji učenja i samo učenje usmjereni su na gradivo Kemije. Kroz timski rad učitelja Kemije i školske knjižničarke učenici koji trebaju i žele ispravljati ocjene dobivaju materijale za učenje s konkretnim sadržajima uobličenim u pitanja i odgovore koje početno samostalno rješavaju, a ako zapne tu je školska knjižničarka koja pomaže u potrazi za odgovorima, rješenjima i načinima rješavanja zadataka prema uputama učitelja Kemije te ono najvažnije potiče na daljnji rad kada odustajanje počne ometati ovladavanje gradivom.

 

 

Često se događa da učenici razumijevanje gradiva zamijene za njegovo upamćivanje. Onda kada nam je nešto jasno, kad razumijemo zašto je to tako, to ne znači nužno da smo to i upamtili, posebice kada je sadržaja puno. Razumijeti nije dovoljno kao što ni upamtiti nije dovoljno. Razumijevanje bez upamćivanja i upamćivanje bez razumijevanja dovode do istoga, slabije ocjene. Ponekad za razumijevanje nije dovoljan nastavni sat i učitelj pa bi se trebalo osloniti i na ostale izvore koji će dovesti do razumijevanja i znanja. Tada se može koristiti udžbenik, bilješke, prijatelji, online upute, a kroz projekt Nauči me učiti može se u pomoć pozvati i školska knjižničarka.

Češći je međutim problem nemogućnosti pokretanja samog sebe na učenje i izostanak volje i želje zbog čega se brzo odustaje u trenutku kada postane dosadno, a to se dogodi unutar prvih deset minuta do pola sata učenja. I tada učenicima može pomoći školska knjižničarka koja će s njima ponavljati, koliko je god puta potrebno, dok se sadržaj ne usvoji.

Ovaj oblik rada pokazao se potrebnim i učinkovitim te je kroz drugo polugodište u projekt uključen četrdeset jedan učenik i ispravljeno je dvadeset osam ocjena. Velika prednost ovakovog oblika rada je i ta što učenici imaju više vremena za komunikaciju jer učitelj Kemije je u našoj školi samo dva dana u tjednu, a učenici u školsku knjižnicu mogu doći svaki dan i preuzeti pitanja, dogovoriti učenje, ponavljanje i kakvu god pomoć trebaju.

Kada jednoga dana broj sati, svakako prilično složenog i zahtjevnog predmeta poput Kemije, bude bio veći, kao što je to slučaj s Matematikom, onda će učenici lakše razumijeti, usvajati i svladavati predmete poput Kemije i Fizike, a do tog dana slobodno dođite u školsku knjižnicu.


Osnovna škola Stoja Pula