Školski projekt Biosigurnost i biozaštita
Od ove školske godine u našoj se školi u sklopu dodatne nastave za učenike 5. i 6. razreda provodi projekt Biosigurnost i biozaštita. Voditeljica projekta je učiteljica Nataša Pongrac. Kad nam je učiteljica predstavila projekt u osnovnim crtama, kao i plan rada, odmah nas je to zainteresiralo i činilo nam se, iako novim, i zanimljivim. Razmislile smo, posložile svoje ostale školske obaveze i našle mjesta u rasporedu još i za taj izazov.
Počeli smo s upoznavanjem pojmova i značenja biosigurnosti i biozaštite, različitim uzročnicima bolesti i načinima prijenosa i zaštite od njihove zaraze, prepoznavanjem simptoma bolesti, analizirali smo povijest pojave virusa i bakterija te razlike u njihovoj građi. Učimo i o zoonozama, bolestima čiji su prenositelji životinje, o bolestima koje su iskorijenjene i koje su novonastale.
Iskorijenjene su bolesti poput španjolske groznice, kuge, velikih boginja, itd., a nove su trenutno aktualne respiratorne bolesti uzrokovane SARS virusima. Posebno nam je zanimljivo bilo učiti o velikim svjetskim pandemijama koje su imele velik utjecaj na čovječanstvo, primjerice španjolska gripa koja je jako utjecala na brojnost ljudi početkom 20. stoljeća. I od nekih drugih uzročnika bolesti puno ljudi je umrlo. Međutim napretkom u medicini danas se puno bolesti uspješno liječi ili se možemo preventivno zaštititi cijepljenjem. Higijena i pridržavanje mjera također doprinosi smanjivanju prijenosa uzročnika bolesti. Posebno su nam zanimljivi i praktični dijelovi. Za sad smo izrađivali plakate i radili modele virusa i bakterija od raznih materijala. Ideja nam je za dalje da s našim projektom, radom i znanjem upoznamo sve učenike naše škole. Veselimo se novim izazovima i daljnjem radu naše skupine. U prilogu pogledajte neke od naših uradaka.
Hana Pucko i Klara Pavić, 6.r
Školski projekt Biosigurnost i biozaštita
Od ove školske godine u našoj se školi u sklopu dodatne nastave za učenike 5. i 6. razreda provodi projekt Biosigurnost i biozaštita. Voditeljica projekta je učiteljica Nataša Pongrac. Kad nam je učiteljica predstavila projekt u osnovnim crtama, kao i plan rada, odmah nas je to zainteresiralo i činilo nam se, iako novim, i zanimljivim. Razmislile smo, posložile svoje ostale školske obaveze i našle mjesta u rasporedu još i za taj izazov.
Počeli smo s upoznavanjem pojmova i značenja biosigurnosti i biozaštite, različitim uzročnicima bolesti i načinima prijenosa i zaštite od njihove zaraze, prepoznavanjem simptoma bolesti, analizirali smo povijest pojave virusa i bakterija te razlike u njihovoj građi. Učimo i o zoonozama, bolestima čiji su prenositelji životinje, o bolestima koje su iskorijenjene i koje su novonastale.
Iskorijenjene su bolesti poput španjolske groznice, kuge, velikih boginja, itd., a nove su trenutno aktualne respiratorne bolesti uzrokovane SARS virusima. Posebno nam je zanimljivo bilo učiti o velikim svjetskim pandemijama koje su imele velik utjecaj na čovječanstvo, primjerice španjolska gripa koja je jako utjecala na brojnost ljudi početkom 20. stoljeća. I od nekih drugih uzročnika bolesti puno ljudi je umrlo. Međutim napretkom u medicini danas se puno bolesti uspješno liječi ili se možemo preventivno zaštititi cijepljenjem. Higijena i pridržavanje mjera također doprinosi smanjivanju prijenosa uzročnika bolesti. Posebno su nam zanimljivi i praktični dijelovi. Za sad smo izrađivali plakate i radili modele virusa i bakterija od raznih materijala. Ideja nam je za dalje da s našim projektom, radom i znanjem upoznamo sve učenike naše škole. Veselimo se novim izazovima i daljnjem radu naše skupine. U prilogu pogledajte neke od naših uradaka.
Hana Pucko i Klara Pavić, 6.r
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |