2022-11-25 10:06:51

O mentalnom zdravlju na državnom skupu

Jedna od gorućih tema u suvremenom društvu je očuvanje mentalnog zdravlja, stoga je  odgojno-obrazovni sustav dužan kontinuirano odgovarati na potrebe u svim porama djelatnosti. Tako je Hrvatski pedagoško-književni zbor u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja okupio stručnjake u Jesenskoj školi s temom „Potpora očuvanju mentalnog zdravlja u sustavu odgoja i obrazovanja“ u Opatiji od 21. do 23. studenog. Ponosni smo jer smo opet sudjelovali u ulozi predavača i sudionika.

 

Ravnateljica Brigitte Gmaz u plenarnom predavanju „Zbornica - potpora očuvanju mentalnog zdravlja“ obratila se učiteljima, odgojiteljima, ravnateljima vrtića i osnovnih škola te ostalim mnogobrojnim stručnjacima za odgoj i obrazovanje s prijedlozima očuvanja mentalnog zdravlja kolektiva. Predstavljanjem dobre organizacije rada i međusobne suradnje istaknula je da se dobri međuljudski odnosi grade razumijevanjem, potporom i podrškom. Posljedično utječu na mentalno zdravlje zaposlenika i učenika. Učiteljice Petra Friščić i Marijana Gregurović u primjeru dobre prakse slikovita naziva „Odmak od papira“ iznijele su niz aktivnosti i projekata koje provode u radu s učenicima usmjerenih na očuvanje mentalnog zdravlja. Uspješnost naših kolegica potvrđena je i evaluacijom predavanja. Čestitamo!

Hrvatski pedagoško-književni zbor jedna je od najistaknutijih nacionalnih ustanova i najstarija učiteljska udruga u Hrvatskoj. U 137 godina djelovanja HPKZ jest važan dionik u razvitku pedagoškog i prosvjetnog života u Hrvatskoj, stoga se naša škola aktivno i redovito uključuje u programe.

U nastavku možete pročitati osvrt učiteljice Petre Friščić.

OSVRT UČITELJICE PETRE FRIŠČIĆ

Velika je čast prisustvovati i prezentirati primjere dobre prakse na Jesenskoj školi Hrvatskog pedagoško-književnog društva. Kolegica Marijana i ja smo dobile priliku slušati vrhunske metodičare i znanstvenike koji istražuju ili se bave istraživanjima vezanima za mentalno zdravlje. Naučile smo puno novih stvari i vidjele prekrasne primjere prakse iz drugih škola u Republici Hrvatskoj. Zaista je impresivno vidjeti koliko volje, želje i rada ulažu odgojno-obrazovni djelatnici i stručna služba u školama kako bi djeci olakšali i pojednostavili usvajanje nastavnih sadržaja ili im jednostavno dozvolili da nauče iz vlastitog iskustva.
Tijekom predavanja analizirala sam svoje mentalno zdravlje, mentalno zdravlje svojih učenika i roditelja, ali i svojih kolega u školi. Nakon skoro tri izazovne godine u kojima su nas pogodili Covid-19, potres, rat i kriza stres i strah ostavili su traga na svima, ali najviše na djeci koja su morala naglo odrasti, postati majstori u odrađivanju online nastave te propustiti druženja, rođendane i slavlja. Mentalno zdravlje se njeguje razgovorom, aktivnošću (fizičkom i mentalnom), boravkom u prirodi, hobijima i razgovorom. Ponavljam riječ razgovor jer sam to iznjedrila kao najvažniju stvar koja je bila spomenuta u svim predavanjima. Jedino verbaliziranjem stanja možemo vidjeti kako se osoba osjeća, što joj smeta, što ju je povrijedilo, što ju muči. A na nama je odgonetnuti kako joj pomoći.
Ravnateljica naše škole, Brigitte Gmaz, i ravnatelj iz OŠ Krapinske Toplice, Samson Štibohar, u svom su iscrpnom predavanju samo zagrebli po površini mentalnog zdravlja u zbornici i školi. Mnogo je tu rada i truda, a pogotovo oko učenika. A kako bi naši učenici bili dobro, usvajali nova znanja, vještine i sposobnosti moraju i nastavnici biti dobro. Nakon svih ovih kriza i pandemije uvidjeli smo jednu stvar – da učenici ne mogu bez učitelja i škole, ali i da učitelji ne mogu bez svojih učenika.

I mala misao za kraj. Kada idući put upitate nekoga kako je, pitajte to iskreno i saslušajte ga. Samo razgovorom možemo doprijeti do osjećaja i pomoći onima kojima je pomoć potrebna, a ne vidimo to.

 

 


Osnovna škola Stubičke Toplice