2015-10-01 10:52:46 Čaroban ruksak krenuo na put Zadnji dan rujna učenik 3.a razreda ponio je kući čaroban ruksak - ruksak pun knjiga. Tako smo i petu godinu zaredom otvorili vrata projektu za poticanje čitanja među učenicima trećih razreda - "Moja obitelj, knjiga i ja". Aktivnosti tijekom tjedna: Pripremili smo knjižničnu naprtnjaču sa 7 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene starijim ukućanima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje; neke za vještije, neke za manje vješte čitatelje. Svakog tjedna jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijeti je kući i idući tjedan vratiti u školu. Upute: Kod kuće sa zanimanjem razgledajte knjige i odredite svaki dan u tom tjednu barem nekoliko minuta za čitanje – bilo zajedničko (jedan čita naglas, a ostali ga slušaju), bilo skupno (svi čitaju istodobno različite knjige u tišini), ili individualno, ili na bilo koji drugi način – važno je jedino da svi članovi obitelji tih dana čitaju i razgovaraju o pročitanomu. Svoje dojmove i zanimljivosti zapišite u bilježnicu dojmova. Po vlastitoj želji možete također nešto nacrtati, nalijepiti fotografiju ili napisati sastavak, pjesmu i sl. Kad dijete vrati naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom zajedničkog druženja uz knjige. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju. Cilj projekta: Kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada. Dijete kojemu se to dogodi, čitanju posvećuje sve manje vremena, popušta mu koncentracija, prestaje s obogaćivanjem rječnika, a u višim razredima ima poteškoća u učenju. Zato su važni projekti za poticanje čitanja. Istraživanja su pokazala da učenici ostvaruju prosječnu razinu pismenosti svojih roditelja, a također da stječu čitateljske navike veoma nalik svojim roditeljima. Također, djeca čiji roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja, budući da imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima. Ako roditelji zajedno s učiteljima prenose poruku da je čitanje važno, da stvara zabavu i užitak, djeca postaju svjesna da se čitanjem može dobiti mnogo korisnoga u životu – rezultati su zajamčeni. Na roditeljima je da prenose djeci poruku da je čitanje važno. Pobjednicima ćemo proglasiti sve one koji su čitali i tijekom čitanja osjetili estetski doživljaj – stvorili unutarnje duhovno i emotivno zadovoljstvo kao vrhunsku vlastitu nagradu za čitanje. Djelatnici Osnovne škole Stubičke Toplice žele vam mnogo smijeha, topline i zabave tijekom čitanja u obiteljskom krugu! |
Osnovna škola Stubičke Toplice |