2019-02-04 09:48:02

Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam

Tko zna čitati, može i zna učiti  - misao je vodilja brojnih čitalačkih aktivnosti u 1. b razredu

Učenici 1. b čitanjem uče učiti

Temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika je osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju. Čitanje je sastavni dio ovog cilja. Čitajući učenici razvijaju čitateljske potrebe, stvaraju čitateljske navike i osposobljavaju se za samostalno čitanje. Samo čitanjem možemo naučiti učiti jer Tko zna čitati, može i zna učiti

Kroz razredni projekt  Ja sam dijete s velikim darom i prvu aktivnu stvaralačku aktivnost Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam  učenici  1. b od 21. siječnja 2019.  svakodnevno, desetak minuta slušaju čitače - goste u razredu: knjižničarku Vlatku Valentić ili učenike 5. a i 5. b razreda  i svoju učiteljicu, koji ih čitanjem upoznavaju sa slovima abecede.

Slušajući ih uče glasovnu analizu i sintezu, razumiju važnost čitanja u usvajanju novih informacija, obogaćuju svoj rječnik, analiziraju načine čitanja i uspoređuju ih sa svojim početničkim čitanjem. Na kraju stvaralačkim radom stvaraju vlastitu slikovnicu.

Da je čitanje zabavno i da se može čitati i u knjižnici, prvašići su saznali posjetivši knjižnicu u Suhopolju. Upoznali su se s bogatstvom knjižne građe, radom knjižnice, poslušali knjižničarku Mariju i priču o slovu R kao i svoga prijatelja Luku koji se ohrabrio i pročitao zanimljivu pričicu o slovu S.

Na crtežima su prikazali ono što ih se najviše dojmilo. Kako se bogatstvo riječi može iskoristi u interpretaciji monologa s lutkom poslušali su u 5. b razredu. Naučili su i kako se mogu izraditi raznovrsne lutke na štapu.

Sve nove informacije bit  će dio aktivnosti koje slijede u veljači.

 foto - galerija

učiteljica Violeta Milošević

 

Aktivnosti u veljači

11. veljače 2019.

Na slovo, na slovo….

 

Znate li da se u knjižnici  može istraživačkim radom čitati?

U srijedu, 6. veljače 2019. učenici 1. b nastavili su istraživački rad na čitanju kroz  aktivnost "Na slovo, na slovo".

Čitali su, pitali i skitali po knjižnici, slikovnicama i dječjim časopisima, u potrazi za novim riječima. U tome su im pomagale učiteljica i knjižničarka Vlatka. Nije bilo lako pronaći razumljive riječi na A, DŽ i još neka "čudna slova". Ali kako kaže naš Marko:

"Jaaako smo se trudili".

Pronađene riječi zapisali su u bilježnice i skupili bodove za svoj tim. Pobjednički tim je postao na dva dana vlasnik šešira u kojem stanuju slova.

foto - galerija

    učiteljica Violeta Milošević

 

20. veljače 2019.

U potrazi za imenima

Planirani jednodnevni projekt „Volim čitati“ učenici 1. b  realizirali su 20. 2. 2019.   istraživačkim radom  na izradi Razrednoga rječnika. Čitanjem i zapisivanjem imena upoznali su bogatstvo  materinskoga jezika.

U potragu za riječima uključili su se i roditelji Šafran, Šaka , Plavšić i Kasun kao i učenici 5. a i 5. b razreda koji su pomogli u digitalnoj izradi rječnika.

U suradnji s knjižničarkom i sudionicom radionice  Vlatkom Valentić  odabrane su pjesme Zvonimira Baloga u kojima su učenici krenuli u „čitalačku skitnju“ za imenima svrstavajući ih abecednim redom u tablicu.

Nakon pronalaska zapisali su ih  u Razredni rječnik. Bili su marljivi i vrlo brzo  riješili svoje zadaće. Učenici petih razreda Maja, Alejina, Lana, Rene i Domagoj  s lakoćom su zapisali riječi na pripremljene stranice prezentacije.

U budućem radu rječnik će se proširiti novim riječima baš onako kako se budu razvijali i interesi učenika za čitanjem.

Ovom aktivnošću  zatvoreno je  jedno istraživačko poglavlje „Svakoga dana čitam pitam i ne skitam“  u kojemu su prvašići istraživali, upoznali i naučili ABECEDU. Nisu skitali  hodnicima škole bez cilja već „čitajući skitali po pjesmama, pričama, slikovnicama i časopisima“ a pritom se družili i uživali.

Nova saznanja o bogatstvu materinskoga  jezika  nastavit će  dalje različitim kreativnim čitalačkim aktivnostima.

foto - galerija

                                   učiteljica  Violeta Milošević

 

 


Osnovna škola Suhopolje