2019-02-04 09:48:02 Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam Tko zna čitati, može i zna učiti - misao je vodilja brojnih čitalačkih aktivnosti u 1. b razredu Učenici 1. b čitanjem uče učiti Temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika je osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju. Čitanje je sastavni dio ovog cilja. Čitajući učenici razvijaju čitateljske potrebe, stvaraju čitateljske navike i osposobljavaju se za samostalno čitanje. Samo čitanjem možemo naučiti učiti jer Tko zna čitati, može i zna učiti. Kroz razredni projekt Ja sam dijete s velikim darom i prvu aktivnu stvaralačku aktivnost Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam učenici 1. b od 21. siječnja 2019. svakodnevno, desetak minuta slušaju čitače - goste u razredu: knjižničarku Vlatku Valentić ili učenike 5. a i 5. b razreda i svoju učiteljicu, koji ih čitanjem upoznavaju sa slovima abecede. Slušajući ih uče glasovnu analizu i sintezu, razumiju važnost čitanja u usvajanju novih informacija, obogaćuju svoj rječnik, analiziraju načine čitanja i uspoređuju ih sa svojim početničkim čitanjem. Na kraju stvaralačkim radom stvaraju vlastitu slikovnicu. Da je čitanje zabavno i da se može čitati i u knjižnici, prvašići su saznali posjetivši knjižnicu u Suhopolju. Upoznali su se s bogatstvom knjižne građe, radom knjižnice, poslušali knjižničarku Mariju i priču o slovu R kao i svoga prijatelja Luku koji se ohrabrio i pročitao zanimljivu pričicu o slovu S. Na crtežima su prikazali ono što ih se najviše dojmilo. Kako se bogatstvo riječi može iskoristi u interpretaciji monologa s lutkom poslušali su u 5. b razredu. Naučili su i kako se mogu izraditi raznovrsne lutke na štapu. Sve nove informacije bit će dio aktivnosti koje slijede u veljači. učiteljica Violeta Milošević
Aktivnosti u veljači 11. veljače 2019. Na slovo, na slovo….
Znate li da se u knjižnici može istraživačkim radom čitati? U srijedu, 6. veljače 2019. učenici 1. b nastavili su istraživački rad na čitanju kroz aktivnost "Na slovo, na slovo". Čitali su, pitali i skitali po knjižnici, slikovnicama i dječjim časopisima, u potrazi za novim riječima. U tome su im pomagale učiteljica i knjižničarka Vlatka. Nije bilo lako pronaći razumljive riječi na A, DŽ i još neka "čudna slova". Ali kako kaže naš Marko: "Jaaako smo se trudili". Pronađene riječi zapisali su u bilježnice i skupili bodove za svoj tim. Pobjednički tim je postao na dva dana vlasnik šešira u kojem stanuju slova. učiteljica Violeta Milošević
20. veljače 2019. U potrazi za imenima Planirani jednodnevni projekt „Volim čitati“ učenici 1. b realizirali su 20. 2. 2019. istraživačkim radom na izradi Razrednoga rječnika. Čitanjem i zapisivanjem imena upoznali su bogatstvo materinskoga jezika. U potragu za riječima uključili su se i roditelji Šafran, Šaka , Plavšić i Kasun kao i učenici 5. a i 5. b razreda koji su pomogli u digitalnoj izradi rječnika. U suradnji s knjižničarkom i sudionicom radionice Vlatkom Valentić odabrane su pjesme Zvonimira Baloga u kojima su učenici krenuli u „čitalačku skitnju“ za imenima svrstavajući ih abecednim redom u tablicu. Nakon pronalaska zapisali su ih u Razredni rječnik. Bili su marljivi i vrlo brzo riješili svoje zadaće. Učenici petih razreda Maja, Alejina, Lana, Rene i Domagoj s lakoćom su zapisali riječi na pripremljene stranice prezentacije. U budućem radu rječnik će se proširiti novim riječima baš onako kako se budu razvijali i interesi učenika za čitanjem. Ovom aktivnošću zatvoreno je jedno istraživačko poglavlje „Svakoga dana čitam pitam i ne skitam“ u kojemu su prvašići istraživali, upoznali i naučili ABECEDU. Nisu skitali hodnicima škole bez cilja već „čitajući skitali po pjesmama, pričama, slikovnicama i časopisima“ a pritom se družili i uživali. Nova saznanja o bogatstvu materinskoga jezika nastavit će dalje različitim kreativnim čitalačkim aktivnostima. učiteljica Violeta Milošević
|
Osnovna škola Suhopolje |