2022-06-27 10:06:15 Projektni tjedan na engleskom jeziku Cilj ovogodišnjega projekta pod nazivom "Food for Thought“ bio je potaknuti učenike na kritičko razmišljanje i promišljanje o značaju hrane za naš život. Projektni tjedan na engleskome jeziku I ove je godine projektni tjedan obilježen radionicama koje su učiteljice engleskoga jezika Maja Kiris Sodar i Antonija Sever u tandemu provodile s učenicima viših razreda. Cilj ovogodišnjega projekta pod nazivom "Food for Thought“ bio je potaknuti učenike na kritičko razmišljanje i promišljanje o značaju hrane za naš život, razvijati svijest o zdravoj i nezdravoj hrani, zdravim prehrambenim navikama, kao i ukazati na važnost zdravog načina života. Prirodni sastojci koje dobivamo od biljaka puni su hranjivih vrijednosti i tvari, a kvaliteta hrane znatno utječe na naše tijelo, raspoloženje i rast u mlađoj dobi. Pravovremenom spoznajom o tome što se nalazi u hrani, proizvodu ili prehrambenom artiklu koji svakodnevno konzumiramo i unosimo u svoje tijelo, lakše je donijeti ispravnu odluku i odabir u svrhu očuvanja zdravlja. Nadalje, uvidom u kvalitetu hrane osiguravamo pravilnu ishranu i odgovarajuću količinu nutritivnih vrijednosti potrebnih za normalno funkcioniranje našega tijela. Imajući navedeno na umu, učenicima je "servirana“ raznovrsna hrana kao poticaj za razmišljanje, ili "food for thought“ u doslovnom i prenesenom značenju, a svaki je razred provodio zasebne aktivnosti na zadanu temu… Tako su učenici 5. a razreda „putovali“ različitim zemljama svijeta i istraživali koja je hrana ondje popularna. Učenici 5. b razreda su istraživali i učili o zdravoj prehrani, zdravim prehrambenim navikama i zdravim namirnicama koje nam mogu poboljšati kvalitetu života i pomoći brinuti se za naše zdravlje. Učenici 5. c razreda su osmišljavali svoje recepte koristeći različite namirnice. Učenici 6. a razreda su istraživali prehrambene navike naših predaka u temi pod nazivom „What did people eat in the past?“ Učenici 6. b razreda proučavali su bonton za stolom u različitim zemljama svijeta. Učenici 6. c razreda uspoređivali su britansku i hrvatsku kuhinju istražujući koja je hrana popularna i koji su kuhari poznati u svakoj od zemalja. Učenici 7. a razreda u uvodnim su se aktivnostima radom u skupinama upoznavali s idiomima na engleskome jeziku povezanim s hranom, kroz aktivnosti kartica s riječima i digitalnu igru, nakon čega je uslijedio kratak video o porijeklu pojedine vrste hrane. Uvidjevši kako svaka biljka i prehrambeni artikl ima zanimljivu priču, krenuli su u istraživanje porijekla sladoleda, hamburgera, graha, kukuruza, čokolade i dr. te njihove pojave na europskom tlu. Informacije koje su doznali suradničkim učenjem (porijeklo hrane i važnost u povijesti, gdje se u svijetu uzgaja te kako priprema i jede) zapisali su u obliku bloga korištenjem digitalne tehnologije te istome nadjenuli i prikladan, a neobičan naziv. Učenici 7. b razreda povezivali su poznate izreke i citate o zdravoj hrani i zdravlju u logičku cjelinu te su, nakon slušanja priče o nastanku "sendviča“, istraživali i uspoređivali udio zdravih i nezdravih tvari (ugljikohidrata, bjelančevina, masti, kalorija…) u pojedinim artiklima brze hrane poznatih restorana. Postojeći artikl brze hrane tada su osmislili sa zdravijim namirnicama te manjim udjelom kalorija. Učenici 7. c razreda razvrstavali su hranu pod odgovarajuće kategorije te izradili grupni digitalni plakat zdrave i nezdrave hrane. Osmaši su proširili istraživački rad te saznali koja je tradicionalna hrana zemalja izvan engleskoga govornog područja, a zatim natrag "doputovali" u Lijepu našu te grupnim istraživanjem o tradicionalnoj hrani, piću, desertima, receptima i poznatim restoranima Istre i Dalmacije, Zagorja i Like te Slavonije izradili razredni vodič za turiste s interaktivnom kartom – „Tourist Guide Cook Book“.
Neke uratke možete pogledati klikom na poveznice…
|
Osnovna škola Suhopolje |