2022-06-27 10:06:15

Projektni tjedan na engleskom jeziku

Cilj ovogodišnjega projekta pod nazivom "Food for Thought“ bio je potaknuti učenike na kritičko razmišljanje i promišljanje o značaju hrane za naš život.

Projektni tjedan na engleskome jeziku

I ove je godine projektni tjedan obilježen radionicama koje su učiteljice engleskoga jezika Maja Kiris Sodar i Antonija Sever u tandemu provodile s učenicima viših razreda.

Cilj ovogodišnjega projekta pod nazivom "Food for Thought“ bio je potaknuti učenike na kritičko razmišljanje i promišljanje o značaju hrane za naš život, razvijati svijest o zdravoj i nezdravoj hrani, zdravim prehrambenim navikama, kao i ukazati na važnost zdravog načina života.

Prirodni sastojci koje dobivamo od biljaka puni su hranjivih vrijednosti i tvari, a kvaliteta hrane znatno utječe na naše tijelo, raspoloženje i rast u mlađoj dobi.

Pravovremenom spoznajom o tome što se nalazi u hrani, proizvodu ili prehrambenom artiklu koji svakodnevno konzumiramo i unosimo u svoje tijelo, lakše je donijeti ispravnu odluku i odabir u svrhu očuvanja zdravlja.

Nadalje, uvidom u kvalitetu hrane osiguravamo pravilnu ishranu i odgovarajuću količinu nutritivnih vrijednosti potrebnih za normalno funkcioniranje našega tijela.

Imajući navedeno na umu, učenicima je "servirana“ raznovrsna hrana kao poticaj za razmišljanje, ili "food for thought“ u doslovnom i prenesenom  značenju, a svaki je razred provodio zasebne aktivnosti na zadanu temu…

Tako su učenici 5. a razreda „putovali“ različitim zemljama svijeta i istraživali koja je hrana ondje popularna.

Učenici 5. b razreda su istraživali i učili o zdravoj prehrani, zdravim prehrambenim navikama i zdravim namirnicama koje nam mogu poboljšati kvalitetu života i pomoći brinuti se za naše zdravlje.

Učenici 5. c razreda su osmišljavali svoje recepte koristeći različite namirnice.

Učenici 6. a razreda su istraživali prehrambene navike naših predaka u temi pod nazivom What did people eat in the past?“

Učenici 6. b razreda proučavali su bonton za stolom u različitim zemljama svijeta.

Učenici 6. c razreda uspoređivali su britansku i hrvatsku kuhinju istražujući koja je hrana popularna i koji su kuhari poznati u svakoj od zemalja.

Učenici 7. a razreda u uvodnim su se aktivnostima radom u skupinama upoznavali s idiomima na engleskome jeziku povezanim s hranom, kroz aktivnosti kartica s riječima i digitalnu igru, nakon čega je uslijedio kratak video o porijeklu pojedine vrste hrane. Uvidjevši kako svaka biljka i prehrambeni artikl ima zanimljivu priču, krenuli su u istraživanje porijekla sladoleda, hamburgera, graha, kukuruza, čokolade i dr. te njihove pojave na europskom tlu.

Informacije koje su doznali suradničkim učenjem (porijeklo hrane i važnost u povijesti, gdje se u svijetu uzgaja te kako priprema i jede) zapisali su u obliku bloga korištenjem digitalne tehnologije te istome nadjenuli i prikladan, a neobičan naziv.

Učenici 7. b razreda povezivali su poznate izreke i citate o zdravoj hrani i zdravlju u logičku cjelinu te su, nakon slušanja priče o nastanku "sendviča“,  istraživali i uspoređivali udio zdravih i nezdravih tvari (ugljikohidrata, bjelančevina, masti, kalorija…) u pojedinim artiklima brze hrane poznatih restorana.

Postojeći artikl brze hrane tada su osmislili sa zdravijim namirnicama te manjim udjelom kalorija.

Učenici 7. c razreda razvrstavali su hranu pod odgovarajuće kategorije te izradili grupni digitalni plakat zdrave i nezdrave hrane.

Osmaši  su proširili istraživački rad te saznali  koja je tradicionalna hrana zemalja izvan engleskoga govornog područja, a zatim natrag "doputovali" u Lijepu našu te grupnim istraživanjem o tradicionalnoj hrani, piću, desertima, receptima i poznatim restoranima Istre i Dalmacije, Zagorja i Like te Slavonije izradili razredni vodič za turiste s interaktivnom kartom – „Tourist Guide Cook Book“.

 

Neke uratke možete pogledati klikom na poveznice…

https://www.canva.com/design/DAFDp0VefRw/T7gJnZoBJ9BWsDiCHsXrHA/view?utm_content=DAFDp0VefRw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#1

 

https://www.canva.com/design/DAFDqWSpMTo/65n78x99h2X_EAwb4f9YkA/view?utm_content=DAFDqWSpMTo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFD1-uVgxw/rRAhRzmT8B4Faiv1tqxHlQ/view?utm_content=DAFD1-uVgxw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFD19K9Wdg/y_QZMYFVnsWUU09C6CrD_A/view?utm_content=DAFD19K9Wdg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFD2b2jb9I/PpMNlBU27cFYeEb5im2A1A/view?utm_content=DAFD2b2jb9I&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFD2dZTYoU/9mexVYdhbkXPx1BNIo3W9Q/view?utm_content=DAFD2dZTYoU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFDegxS1lE/Iq8iurmBh2d9aQo9lK7BIg/watch?utm_content=DAFDegxS1lE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFDeRFNsr0/zOXgzsdgcDyNyJe_n6M3BQ/view?utm_content=DAFDeRFNsr0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFDeeuZcdY/hf_dOGFreRGGtW1g7aJ2EA/view?utm_content=DAFDeeuZcdY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

https://www.canva.com/design/DAFDkOPaOww/Sb51g0Lky-k85sALXNaUZg/view?utm_content=DAFDkOPaOww&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#2

 

https://www.canva.com/design/DAFDkJPkVTk/zC5ZtDyFOVE6k1gqYkg4hA/view?utm_content=DAFDkJPkVTk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#2

 

https://www.canva.com/design/DAFDkBOLoyg/uUFRcFdSSP-PgH-N5JbuFA/view?utm_content=DAFDkBOLoyg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#1

 

https://www.canva.com/design/DAFDkdXrZQU/z-u-3tCTmbvpQjIxId7RoQ/view?utm_content=DAFDkdXrZQU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#2

 


Osnovna škola Suhopolje