2024-07-01 18:13:21

Projektni tjedan u 2.a i 2.b razredu

Tijekom Projektnog tjedna, učenici 2. razreda naše škole sudjelovali su u raznim aktivnostima koje su za njih pripremale njihove razrednice, a jedan od projektnih dana ostvaren je u suradnji s učiteljicama engleskog jezika. Kako je sve skupa izgledalo i što su sve učenici radili, pročitajte i pogledajte u nastavku.  

Prvi dan Projektnog tjedna – Izražavamo se uz glazbu

Ponedjeljak 17. lipnja učenici 2. razreda, zajedno s još nekim učenicima 3. i 4. razreda, ostvarili su u veselom glazbenom ozračju. Dan smo započeli zabavnom igrom fokusa kojoj je cilj povećati koncentraciju i povezati učenike, pri čemu obraćaju pozornost jedni na druge i postižu zajednički cilj.

 

U sljedećoj aktivnosti, terapijskog karaktera, učenici su otkrili kako glazba može pomoći pojedincu da izrazi svoje emocije te se lakše suoči s njima. Pomoću glazbe izbacili smo negativnu energiju i napravili mjesta u svom tijelu i umu za pozitivne emocije i misli, kojih je u nastavku dana svakako bilo.  Proučili smo razvoj glazbe i plesova koji su od davnih 50-ih godina prošlog stoljeća pa sve do danas zabavljali i povezivali ljude širom svijeta, a potom smo odlučili neke od njih zajedno naučiti i isprobati. Tako su naši učenici zaplesali twist, uvježbali moonwalk po uzoru na Michaela Jacksona, njihali se uz Macarenu te skakutali uz ritmove Gangnam stylea. Nakon plesne radionice, nastavili smo u plesnom duhu, pri čemu su učenici potaknuti različitim stilovima glazbe jedni drugima pokazali svoje plesne pokrete u igri oponašanja. 

 

Za kraj, organizirali smo najveću igru plesnih stolica koju do sad pamtimo, s čak 35 sudionika. Atmosfera je bila napeta do samog kraja, navijača je iz runde u rundu bilo sve više, a pobjedničku stolicu zauzeo je učenik Šimun Mališ (2.b). Više o ovom danu možete vidjeti na fotografijama i u videozapisu kojima smo zabilježili trenutke zajedništva, koji će učenicima i učiteljicama ostati u lijepom sjećanju.

 

 

Drugi dan Projektnog tjedna – It's time for…Quidditch

Zasigurno ste čuli za britansku književnicu J. K. Rowling i njezinu seriju romana o Harryju Potteru na temelju kojih je nastao i istoimeni film. Podsjetimo, Harry je dječak koji pohađa školu čarobnjaštva, a njegov najdraži sport je Quidditch, popularno zvan Metloboj. Navedenu magičnu kombinaciju košarke, ragbija, vaterpola i graničara u utorak 18. lipnja uprizorili smo i na našem školskom igralištu, organiziravši sportske utakmice u suradnji s učiteljicama engleskoga jezika, Antonijom Sever, Matejom Kucljak i Majom Kiris Sodar.

U Quidditchu (službeni je naziv u novije vrijeme Quadball) natječu se dva tima od sedam igrača kojima je, držeći metlu između nogu i trčeći, cilj osvojiti što više bodova za svoju ekipu.

Nakon početne pripreme terena i potrebnih rekvizita za igru, uslijedile su prve aktivnosti: vježbe razgibavanja i zagrijavanja, podjela učenika u skupine (i određivanje pozicija na terenu unutar tima) izvlačenjem papirića u boji, pojašnjavanje učenicima svake uloge u timu te ono najvažnije i bez čega bi igra bila nezamisliva, učenje pravila igre. U tome su nam umnogome pomogle pripremne vježbe kojima su učenici isprobavali igru, razvijali svoje motoričke sposobnosti i potrebne vještine za igranje. Nakon svega navedenoga, igra je napokon započela.

Od ukupno 33 sudionika oformili smo četiri tima koji su se natjecali za "zlatni" pehar, a u igri su nam se pridružili i pojedini učenici 3.a, 3.b, 4.a i 4.b razreda. Najprije su nam svoja umijeća pokazali plavi i crveni tim, zatim narančasti i rozi, a naposljetku dvije ekipe s najvećim ostvarenim brojem bodova igrajući odlučujuću pobjedničku utakmicu. Bili su to crveni i narančasti tim. Unutar timova učenici su bili raspoređeni na sedam pozicija: tri lovca, koji su trčeći i dodajući loptu jedni drugima pokušavali ubaciti glavnu loptu (quaffle) u jedan od tri suparnička obruča smještena na krajevima igrališta kako bi postigli 10 bodova; dva udarača, koji su ih u tome pokušavali spriječiti bacanjem "bludgers" lopti na njih; jednoga čuvara čija je zadaća bila pobrinuti se za neuspješan prolazak lopte kroz vratnice te jednoga tragača koji se pridružio svom timu nakon desetak minuta igre pokušavajući uloviti zvrčku kako bi svojoj ekipi osigurao potencijalnu pobjedu.

U igri sudjeluje i neutralan igrač, nosač zvrčke (snitch runner) koji pokušava uzmaknuti tragačima i onemogućiti im da je se domognu, a koja bi im donijela najveći broj bodova, nerijetko i pobjedu.

U filmu, zvrčka je zlatna leteća loptica, dok je u stvarnosti ona teniska loptica koja u dugačkoj čarapi visi na kratkim hlačama igrača nosača zvrčke. Cilj provedenih aktivnosti tijekom integriranoga dana bio je omogućiti učenicima stjecanje novih teorijskih i motoričkih znanja i vještina u sklopu jezično-komunikacijskoga te tjelesnog-zdravstvenoga područja, poštivati dogovorena pravila igre i različitosti, poticati socijalizaciju, nenasilno rješavanje sukoba i suradnju sa suigračima te ustrajnost i natjecateljski duh.

A kako su se učenici snašli u dodijeljenim ulogama unutar tima, jesmo li igru priveli kraju i proglasili pobjednika te uspješno završili Malu školu Quadballa, pogledajte na našim fotografijama i u videozapisu.

 

 

Treći dan Projektnog tjedna – Najvažnija sporedna stvar na svijetu

Ranije, kada smo učenicima prvi put predstavile kako ćemo zadnji tjedan nastave imati organiziran Projektni tjedan, učenici 2. razreda jasno su izrazili svoj interes i želje o temama koje ih zanimaju. Pogađate – najviše od svega željeli su se baviti nogometom!

Tako smo u srijedu 19. lipnja organizirale dan posvećen nogometu i Europskom nogometnom prvenstvu koje se trenutno održava u Njemačkoj. U izboru i provedbi aktivnosti pomagali su nam i sami učenici. Osim učenika 2. razreda, s nama su bili i neki učenici 3. i 4. razreda koji su se s veseljem pridružili svim aktivnostima. Učenici 2. razreda Duje Dumić, Jure Grdić i Karlo Šmer javili su se kako bi bili nogometni treneri, stoga su vodili zagrijavanje i pripremu igrača za utakmicu. Učenik Roko Jedvaj poučio nas je nogometu i najvažnijim pravilima u svom kratkom predavanju, a ujedno je bio i sudac na utakmici koju su tijekom dana ostali učenici odigrali na školskom terenu.

Na kvizu znanja, kojeg su nakon Rokovog predavanja riješili pomoću Quizizz alata, pokazali su vrlo dobro znanje, dok je nogometna utakmica ipak bila nešto zahtjevnija nego kviz, ali i puno vatrenija.

Cilj provedenih aktivnosti tijekom integriranoga dana bio je omogućiti učenicima stjecanje teorijskih znanja o nogometu, poticanje samoinicijativnosti, socijalizacije, hrabrosti, samopouzdanja, poštivanje pravila igre, vježbanje nenasilnoga rješavanja sukoba i općenito poticanje zdravog natjecateljskog duha.

Preporučamo vam da na fotografijama te u videozapisu pogledate kako su naši učenici ostvarili svoj dan posvećen najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu.

 

 

Četvrti dan Projektnog tjedna – Talent show

Talent show je događaj u kojem sudionici pokazuju svoje vještine pjevanja, plesa, sviranja instrumenata, glume, borilačkih vještina, poezije, komedije ili drugih aktivnosti. Mnogi talent showovi služe više kao predstave, a ne kao natjecanja, ali neki su i prava natjecanja.

U skladu s navedenim, u četvrtak 20. lipnja učenici 2. razreda, zajedno s nekim učenicima 3. i 4. razreda, organizirali su vlastiti međurazredni talent show, koji je bio natjecateljskog karaktera.

Za nastup se javilo 10 učenika, dok je stručni žiri činilo 6 učenika. Osim glasova stručnog žirija, uvažili su se i dojmovi publike. Neki su nastupi izvedeni u parovima i manjim skupinama, a neki samostalno. Iz 2.a razreda nastupali su učenice Tena Košćak, Lorena Strmečki-Barlek i Tea Zrnić te učenici Duje Dumić i Karlo Šmer. Iz 2.b razreda nastupale su učenice Mia Kovačević, Vitta Vranić, Petra Zubić i Lena Vuković te učenik Marcelo Ivanović. Iz 3.a nastupala je učenica Lea Tatić, a iz 4.a razreda nastupao je učenik David Božić.

Program su živahnim nastupom otvorili Duje i Karlo pokazujući svoje nogometne vještine. Zatim su se redali nastupi pjevanja (Marcelo i Mia), plesa (Lea, Tea, Tena, Petra i Lena), komedije (David), gimnastike (Petra i Vitta te Lorena) te sviranja na klavijaturi (Tea). Kraj je, kao i početak, bio bombastičan. Zadnji nastup odgledali smo s prozora u školskom hodniku, jer je pozornica bila ni više ni manje nego malo dvorište. Tamo je Tena mogla nesmetano pokazati svoje vještine na rolama i ujedno završiti natjecateljski dio talent showa.

Želite li otkriti tko je bio pobjednik ili pobjednica, morat ćete odgledati sve nastupe u videozapisu, a ovim putem želimo još jednom čestitati svim učenicima koji su hrabro pokazali svoje talente i sve nas zabavili svojim nastupima.

 

 

Peti dan Projektnog tjedna – Piknik i druženje učenika

Budući je peti dan Projektnog tjedna ujedno bio i zadnji dan nastave (i početak ljeta), odlučili smo ga obilježiti opušteno uz druženje na pikniku. Učenici su se pobrinuli za dekice, društvene igre i grickalice, a učiteljice i roditelji za sokove, vodu i ukusno voće. Piknik smo pripremili na školskom igralištu, ispod širokih krošanja lipa, koje su nas pozdravljale svojim slatkim ljetnim mirisom. Ovaj smo puta udružili snage s učiteljicama i učenicima 1. razreda, pa smo cijelo vrijeme bili zajedno, dijelili smo piće, hranu i dobru zabavu.

Kako nam je bilo, pogledajte u videozapisu. Za kraj, svim učenicima naše škole želimo dugo i toplo ljeto, puno zabave i veselja u društvu najmilijih.

Vidimo se najesen!

M. Đapić i K. Mihaljević, razrednice 2.a i 2.b razreda,

A. Sever, M. Kucljak i M. Kiris Sodar, učiteljice engleskog jezika

 


Osnovna škola Suhopolje