2023-03-30 12:24:05 „Ušteđeni novčić je zarađeni novčić" Učenici naše škole različitim su aktivnostima obilježili Svjetski i Europski tjedan novca (20. - 26. ožujka 2023.). Učenici su se podsjetili značajki, povijesti, značenja i važnosti novca, ali i osvijestili koliko je važno znati upravljati novcem, jer „ušteđeni novčić je zarađeni novčić". Učenici 2.a razreda koji polaze dodatnu nastavu matematike istraživali su svjetske valute, proučavali izgled novčanica i otkrivali iz koje zemlje dolaze. Napravili su i plakat pomoću kojeg i drugi učenici mogu upoznati novac drugih zemalja svijeta. Učenici 3.b razreda upustili su se u poduzetničke vode. Sudjelovali su u razrednom projektu „Mali poduzetnici“ i otkrivali važnost novca, profita i, ono najvažnije, kako ga ostvariti. Zajedničkim promišljanjem o poduzetništvu i poduzetničkim idejama, zajedno sa svojom učiteljicom, marljivo su pripremali uskrsne ukrase i predmete za prodaju. Po pristupačnim cijenama, mali trećaši odlučili su roditeljima, djedovima i bakama prodavati svoje vlastite proizvode: uskrsne čestitke, šarene pisanice, uskrsne vjenčiće, zečiće. Na taj su način stekli nove spoznaje o tome kako vlastitim radom mogu steći financijsku dobit, ali i naučili da se trud, predanost i dobra organizacija uvijek isplate. Učenike 4.a i 4.b razreda posjetila je u sklopu razrednog projekta „Mali poduzetnici“ mag. oecc. smjer financija, Irena Ivanković, Mihaelova mama. O financijama je naučila u 13 godina rada s financijskim institucijama na tržištu kapitala. Danas radi u Podravci. Poučnim predavanjem Štednja i novac učenici su naučili što su prihodi i troškovi, zašto treba štedjeti i investirati te kako upravljati novcem. U zanimljivoj radionici Kako upravljati novcem, učenici su stečeno znanje morali i primijeniti. Uz jasno postavljen cilj, učenici su ozbiljno pristupili upravljanju kapitalom. Svi učenici ostvarili su iste prihode. Prvo su trebali platiti fiksne i varijabilne troškove. Zatim su trebali odabrati ponuđene varijabilne troškove koje si mogu i žele priuštiti. Zadani cilj bio je da im na kraju ostane određen iznos kojeg trebaju uplatiti za štednju. Uz odlične upute i vođenje gđe Irene Ivanković i pomoć razrednika svi su učenici uspješno odradili zadatak. Uz odličnu atmosferu u radionici učenici su nas i nasmijali (ne)odabirom varijabilnih troškova. Tako nekim učenicima nisu bili potrebni troškovi mobitela, troškovi hrane na poslu, nitko nije želio gledati Netflix, nitko nije trebao ići frizeru na šišanje… Uspješnom suradnjom škola roditelji, poučnim predavanjem i zanimljivom radionicom četvrtaši su nastavili svoj razredni projekt „Mali poduzetnici“. Navedenim aktivnostima financijskog obrazovanja nastoji se poboljšati razina financijske pismenosti naših učenika.
Andreja Jošić, Saša Sokol, Silvija Bančić, Martina Lakuš |
Katolička osnovna škola Svete Uršule |