2023-11-14 11:45:18

Europski tjedan programiranja - #CODEWEEK

Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. I ove su se školske godine učenici naše škole s učiteljicama informatike Majom Bosilj i Slađanom Benkus Medved uključili u #CODEWEEK aktivnosti. 

 

     Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Europski tjedan programiranja službeno traje 7. – 22. listopada 2023., ali se aktivnosti mogu provoditi cijele godine. 

    Učenici 3.b, 4.a i 4.b  razreda s učiteljicom Slađanom pridružili su se međunarodnoj aktivnosti „Mogu, kodiram, uživam“ koju su provodili zajedno s više desetaka europskih škola. Aktivnost je registrirana na službenoj EU code week  stranici i obuhvaćala je unplugged zadatke (pixel art coding), online aktivnosti poput blok kodiranja (Scratch, code.org) i logičke zadatke (zadatci s natjecanja Dabar i igra Let me grow). 

      Učenici 2. – 8. razreda sudjelovali su u rješavanju logičkih zadataka koji će im biti uvod u predstojeće Međunarodno natjecanje iz informatike i logičkog razmišljanja Dabar. Kako programirati na zabavan način, isprobali su učenici sedmih razreda koji su se na satu informatike susreli s programiranjem mBot robota.  Polaznici projektne grupe sastavljali su i testirali robote (ozobot i mBot) kako bi ih pripremili za korištenje u redovnoj nastavi. 

    Učenici petih razreda okušali su se u programiranju, ali na drugačiji način! S napretkom tehnologije dolaze i napredak i promjene u svakodnevnoj komunikaciji. Riječi mijenjaju slike, odnosno emotikoni (smajlići) postaju standard u svakodnevnoj komunikaciji. Spojem poznatog i novog, emotikona i programiranja, učenici su pokušali osmisliti vlastiti programski jezik i ispričati svoju priču. Pomoću stranice EmojiKitchen učenici su samostalno kreirali nove i inovativne emotikone. Svoje su emotikone objedinili te osmislili priču, odnosno emotikonima prikazali lektirni naslov. Nakon kreacije lektirnog naslova u obliku emotikona, slikovni prikaz se projicirao te su svi učenici pogađali o kojoj se lektiri radi. Uz puno kreativnosti učenici su otkrili da postoji zabavan način koji potiče naše računalno razmišljanje i logičko zaključivanje. 

       Kroz cijeli smo listopad sudjelovali u različitim aktivnostima, razvijali smo logičko razmišljanje i digitalne kompetencije i baš smo se zabavili. 

Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji. 

Maja Bosilj i Slađana Benkus Medved


Katolička osnovna škola Svete Uršule