2024-05-03 14:45:13

Možemo li „preživjeti“ deset dana bez ekrana? 

Učenici 3.a i 3.b razreda sudjelovali su u razrednom projektu „Deset dana bez ekrana“  i pokušali su istražiti mogu li deset dana izdržati bez gledanja televizije, igranja igrica, gledanja različitih video kanala.   

Projekt se provodio od 27. veljače 2024. do 6. ožujka 2024. godine.   

Većina učenika uspješno je provela svojih deset dana bez ekrana u raznim samostalnim i društvenim aktivnostima. Podrška u provedbi projekta bili su im  roditelji i ostali članovi obitelji.  

Svi sudionici izrazili su zadovoljstvo projektom. Roditelji su istaknuli pozitivne ishode:  

  

djeca su više vremena provodila s obitelji  

pomagali su u kućanskim poslovima  

boravili su u prirodi  

kreativno su provodili slobodno vrijeme osmišljavajući razne društvene      igre za cijelu obitelj  

 više su međusobno razgovarali  

učenici su vježbali samokontrolu i disciplinu, odgovornost, odlučnost, strpljivost i ustrajnost u izvršenju zadatka  

više su čitali  

pozitivan odnos prema izazovu  

ideja i cilj projekta  

  

Učenicima je najviše nedostajalo gledanje televizije, igranje igrica te  gledanje videa na različitim kanalima (YouTube, snapchat, tiktok…).  

Nekim učenicima bilo je lakše, a nekima malo teže, ali su ustrajali i uspjeli su deset dana biti bez ekrana ili barem smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima.   

Što su promijenili u svojim svakodnevnim navikama te kako su utjecali na svoje bližnje, najjasnije možemo vidjeti iz zanimljivih komentara učenika i roditelja tijekom projekta.  

  

ZANIMLJIVI KOMENTARI UČENIKA:  

imala sam više vremena za aktivnosti koje inače ne radim   

više sam vremena mogla provesti s obitelji  

imala sam više vremena za igru i učenje  

sviđa mi se što nisam bila pred ekranom, ali nije mi se svidjelo što nisam mogla pustiti glazbu  

sviđa mi se što sam se igrao s mamom  

sviđa mi se što sam imala puno više vremena za druge stvari  

sviđa mi se što sam više se družio s bakom i djedom  

žudio sam za ekranom, ali sam više vremena provodio s obitelji  

više sam čitala i bila vani vani  

imao sam više vremena za lektiru  

što nisam gledao u ekran  

projekt  

više sam se igrala s roditeljima  

boravak u prirodi  

  

ZANIMLJIVI KOMENTARI RODITELJA:  

Projekt mi se sviđa jer se slobodno vrijeme nije vrtjelo oko mobitela, što je u konačnici pridonijelo da se više posveti svojim interesima (hobijima).  

Projekt mi se sviđa jer smo bili svi zajedno u većoj tišini, bez ekrana. Zajedno smo se družili, igrali društvene igre.  

Ovaj projekt je jako dobar izazov za djecu da započnu odvikavanje od pretjeranog korištenja mobitela, tableta…  

Sviđa mi se što smo svi zajedno provodili slobodno vrijeme na drugačije načine, ekrani nam zapravo nisu nedostajali.  

Sviđalo mi se to što je ovaj projekt nama bio poticaj za dodatnu fizičku aktivnost. Bio je dobar osjećaj što su se i ostali članovi uključili u projekt i na taj način smo jedni drugima bili poticaj.  

U projektu mi se svidjelo kvalitetnije provođenje slobodnog vremena djeteta (više aktivnosti na otvorenom) i vježbanje samokontrole.  

Mnogo toga mi se svidjelo u projektu npr. vježba discipline, solidariziranje mlađe braće, više igre i razgovora, savjesnost.  

Odlučnost, ustrajnost u izvršenju zadatka. Čak i lakoća.  

Sviđa mi se što je moje dijete više vremena provelo uz knjigu, čitalo je i igralo se na otvorenom.  

Jako mi se sviđa što je moje dijete bilo jako motivirano i s veseljem je prihvatilo izazov od prvog dana i pratilo upute učiteljice.  

Svidjela mi se ideja i cilj projekta jer je način prezentacije projekta dijete jako motiviralo.  

  

Kroz ovih deset dana bez ekrana, djeca su pokušala na trenutak osjetiti djetinjstvo koje smo mi malo stariji imali kada smo živjeti u svijetu u kojem nije bilo „ekrana“.  Budimo poticaj jedni drugima, provodimo svoje slobodno vrijeme više jedni s drugima radeći različite stvari, a manje pred ekranima. I veliki i mali.  

  

učiteljice Silvija i Željka  

 


Katolička osnovna škola Svete Uršule