« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sportski dan i Kuća eksperimenata
Učenici Katoličke osnovne škole Svete Uršule s nestrpljenjem su dočekali kraj nastavne godine, no razlog tome nisu bili samo praznici pred njima. Naime, posljednjeg nastavnog dana, 21. lipnja 2024. u našoj su školi održani Sportski dan i Kuća eksperimenata.
Najprije su se učenici trećih i četvrtih razreda okušali u graničarskom turniru u kojem je nakon mnogo neizvjesnosti slavio 3. a razred. Zatim su snage u graničaru odmjerili učenici prvih i drugih razreda, a prvo su mjesto osvojili učenici 2. b razreda.
Uslijedio je revijalni dio Sportskog dana; niz igara koje nisu bile natjecateljskog, nego zabavnog i razonodnog karaktera. Učenici razredne nastave okušali su se u osam različitih igara i sportova: jednonožno i sunožno preskakivanje vijače, brzinsko punjenje kantica vodom, prenošenje teniske loptice u plastičnoj žlici, povlačenje užeta, igra „Boje“ s obručima, skok udalj s mjesta, štafeta brzinskog prenošenja lopti i na kraju trčanje. Razredi su se izmjenjivali na navedenim aktivnostima tako da su se svi učenici okušali u svim ovim igrama i sportovima.
Usprkos visokoj temperaturi zraka i žezi naši su učenici pokazali da ih krasi pravi sportski duh, osmijeh na licu i timski rad. Na samom kraju susreta, učenici razredne nastave su uz ritmove nezaobilazne sportske himne „Waka-Waka“, čiju je koreografiju pripremio 1. b razred, otplesali ususret praznicima.
I učenici viših razreda odmjerili su snage u brojnim igrama - graničaru, nogometu za dječake, odbojci za djevojčice te u aktivnostima revijalnog karaktera kojima je bio cilj upoznati učenike s aktivnostima koje bi mogli provoditi u slobodno vrijeme: križić-kružić na travi, prenošenje loptice u žlici, povlačenje užeta, skok udalj s mjesta, igra s obručima, dvije štafetne igre manipulacije loptama i trčanje zadanom dionicom.
Najprije su učenici sedmih i osmih razreda na mini turniru odmjerili snage u igri graničar dok su istovremeno peti i šesti razredi naizmjenično u manjim skupinama isprobavali igre zabavnog karaktera. Nakon toga, peti i šesti razredi su odigrali mini turnir u igri graničar dok su djevojčice sedmih i osmih razreda odigrale mini turnir u odbojci, a dječaci istih razreda mini turnir u nogometu. Sve je završilo prijateljskom nogometnom utakmicom učitelja i dječaka iz 8. a razreda.
Rezultati nisu bili u prvom planu, već jačanje timskog duha, poštivanje, kako suparnika, tako i članova svog razreda te razvijanje pozitivnog stava prema tjelesnoj aktivnosti na otvorenom.
Aktivnosti Sportskog dana odvijale su se istovremeno na nekoliko lokacija unutar školskog dvorišta tako da je sve iziskivalo dobru organizaciju i planiranje, ali i realizaciju svih aktivnosti koja ne bi bila moguća bez ostalih kolega učitelja koji su svesrdno prihvatili zaduženja i samim time dali svoj pečat događanjima.
Osim sportom, zadnji je dan nastave obilježen i Kućom eksperimenata koju su za nas priredili gosti iz Ljubljane. Ovom aktivnošću našu smo školu na jedan dan pretvorili u znanstveni centar. U školi je bilo postavljeno 50-ak mobilnih pokusa i tako je cijeloj školi bilo omogućeno da vidi i eksperimentira. Kao uvod u ovu izuzetno zanimljivu i zabavnu aktivnost, voditelji su za učenike nižih razreda na pozornici ispred škole priredili znanstvenu avanturu. Naime, tema o kojoj su učenici mogli otkriti nešto više bila je plinologija. U tu svrhu, učenicima je prikazano mnogo zanimljivih pokusa. Jedan od njih, koji će zasigurno ostati u pamćenju, bio je pokus s tekućim dušikom kojim je voditelj smrznuo bananu te ju upotrijebio kao čekić te njome zakucao čavao.
S druge strane ili bolje rečeno, s one hladnije strane, u učionicama na prvome katu, učenici su se zabavljali na jedan opuštajući način. U dvije je učionice bilo smješteno mnoštvo pokusa koje su učenici sami izvodili te otkrivali i propitkivali svoje spoznaje prirode i svega oko nas.
Iako su pokusi službeno svrstani u fiziku, bili su to uistinu interdisciplinarni pokusi koji su fiziku povezali sa svim ostalim predmetima. Osim uz fiziku (sila, optika, ravnoteža, struja, valovi, tlak...), bilo je pokusa vezanih uz umjetnost (miješanje boja), prirodu (ravnoteža životinja), kemiju (čestični sastav tvari), matematiku (trokuti), tehničku kulturu (izrada mosta), glazbenu kulturu (nastanak zvuka)... Učenicima su se posebno svidjeli pokusi “tornado”, “zvrk” i “ravnoteža”.
Ništa više nije potrebno dodati, već hajdemo sada pogledati :D
Saša Sokol, Hrvoje Žimbrek i Ivan Kalić