2024-02-28 16:41:58 Damir Hoyka promovirao roman o pustolovinama Tizi Enili U Osnovnoj školi Sveti Đurđ 26. veljače 2024. godine Damir Hoyka, poznati fotograf, spisatelj i nekadašnji crtač stripova, predstavio je treći dio romana o djevojčici Tizi Enili pod naslovom „Pustolovine Tizi Enili 3: Uspon života” te podijelio svoje bogato životno iskustvo. Damir Hoyka zaplovio je spisateljskim vodama sa svojim romanima o djevojčici Tizi Enili. To su znanstveno-fantastični romani za djecu, napisani jednostavnim jezikom (iako se spominju i stručni pojmovi, oni su objašnjeni na način da ih učenici mogu shvatiti), u romanu se izmjenjuju različite tehnike pripovijedanja od kojih prevladava dijalog, radnja je dinamična, puna preokreta i time se zadobiva naklonost čitatelja. U romanima je zanimljivo kako se i sam čitatelj uključuje na neposredan način u radnju – uz pomoć Ksizi, tj. uređaja kojim se svijet Gee povezuje s mislima čitatelja. Čitatelju se ponekad obraćaju i sami likovi. Nositelj priče je desetogodišnja djevojčica Tizi Enili koja polazi neobičnu školu Nova era u kojoj se uči na drugačiji način nego u našoj školi. Damir Hoyka smatra da svi imamo sposobnosti učiniti svijet boljim, samo ih trebamo otkriti i razviti. Takva ideja je u skladu s učenjem koje se primjenjuje u Regionalnom znanstvenom centru za osnovnoškolsko obrazovanje u STEM području – LORI te je Damir Hoyka učenicima petih, šestih i sedmih razreda naše škole dao savjete kako i oni mogu učiniti svijet boljim jer imaju taj alat – svoje znanje. U školi Nova era svaki se pojedinac potiče da spontano dolazi do znanja, sam usvaja učinkovite metoda učenja te razvija nove kreativne ideje u području koje ga zanima. U toj školi trude se razvijati lateralno razmišljanje – smišljanje dosad neviđenih rješenja za izazove s kojima se učenik suočava. Učenici mogu birati što će učiti, s kim će učiti i na koji način će učiti. Neke predmete učenici različitih godišta uče zajedno jer tako mogu učiti jedni od drugih - mlađi uče nove stvari od starijih, a oni s mlađima utvrđuju naučeno gradivo. Zanimljivo je kako učenici svoja postignuća prikazuju javno u forumu i njihov pristup pogreškama – ne postoji neuspjeh jer je svaki pokušaj korak do uspjeha. Učitelji usmjeravaju svoje učenike da uvijek pokušaju doći do rješenja koje je bolje od naučenoga ili očekivanoga, kod učenika razvijaju kritičko mišljenje, nude učenicima različite tehnike učenja te smatraju da je igra sastavni dio učenja. Ovakav princip učenja primjenjivat će se i u Newton sobama u sklopu Regionalnog znanstvenog centra za osnovnoškolsko obrazovanje u STEM području u Ludbregu, a polazit će ga i učenici naše škole. Romani Pustolovine Tizi Enili: Eksperiment, Pustolovine Tizi Enili: Početak i Pustolovine Tizi Enili: Uspon života čitatelju nude niz znanstvenih i povijesnih činjenica te ga potiču na učenje i stvaranje.
Elena Kovačić, mag, prim. educ, učiteljica savjetnica |
Osnovna škola Sveti Đurđ |