« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Sve je izazovnije raditi u školama jer tehnologija napreduje iz dana u dan te se učitelji i stručni suradnici moraju konstantno usavršavati. Brojne mogućnosti usavršavanja omogućava Erasmus+ program, a priliku da nove kompetencije o umjetnoj inteligenciji stječe na tečaju u Pragu iskoristila je Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka. Njena mobilnost financirana je iz Erasmus+ projekta "Čitaj da ne ostaneš bez riječi".
Tečaj pod nazivom “ChatGPT and Basic AI Tools” bio usmjeren na mogućnosti korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju. Budući da učenici u rješavanju nekih školskih zadataka već koriste umjetnu inteligenciju, ali vrlo često na način copy-paste, voditelji tečaja Carmine Rodi Falanga i Łukasz Kosowski nastojali su kroz praktične zadatke ukazati kako je moguće koristiti umjetnu inteligenciju da bi se učenike potaknulo na komunikaciju i kritičko mišljenje.
Više pod OPŠIRNIJE
Jedan od takvih primjera bio je zadatak da umjetna inteligencija osmisli scenarij za rješavanje nekog problema u razredu te da razradi igru uloga, a polaznici su je zatim trebali prilagoditi i izvesti pred kolegama.
Polaznici su na tečaju vježbali kako napraviti dobru uputu da bi se dobilo što relevantniji odgovor umjetne inteligencije. Vježbali su izrađivati upute za kreiranje teksta, ilustracija, storyborda i scenarija. U jednoj vježbi polaznici su umjetnu inteligenciju pitali kako bi se njome mogli koristiti u predmetima koje predaju ili u vođenju izvannastavnih aktivnosti.
Posljednji dan tečaja polaznici su imali zadatak uz pomoć umjetne inteligencije kreirati projekt kojeg bi željeli provesti u svojoj školi koristeći se metodom projektnog učenja. U različitim vježbama sudionici tečaja koristili su Chat Gpt4, Canvu, Gemini, Copilot, Openart te Suno, alat umjetne inteligencije za kreiranje glazbe.
Polaznici su na tečaju doznali da postoji više od 12.800 različitih alata umjetne inteligencije. Na stranici https://theresanaiforthat.com/ može se provjeriti koji sve alati umjetne inteligencije trenutno postoje. Na zahtjev ta stranica korisnicima može slati i obavijesti o novim alatima.
Polaznici tečaja raspravljali su i o etici u korištenju umjetne inteligencije. Jednoznačnog zaključka nije bilo, ali svi su se složili da umjetnu inteligenciju u obrazovanju više nije moguće izbjegavati i da je potrebno iznalaziti načine da je se uključi u obrazovanje kao što je to prethodno učinjeno i s internetom.
U slobodno vrijeme polaznici su razgledali Prag. Između ostalog posjetili su i čuvene knjižnice u samostanu Strahovni i kompleksu Klementinium.