2021-03-01 17:43:49

Organizirali smo okrugli stol o medijskim navikama učenika i digitalnim časopisima za djecu

Izvršili smo još jedan zadatak u našem Erasmus+ projektu “Mali novinari danas, odgovorni digitalni građani sutra!”.

Naša škola (24. 2. 2021.)  uz potporu portala medijskapismenost.hr organizirala je okrugli stol Medijske navike učenika osnovnih škola, a što je s digitalnim časopisima za djecu” na kojem su sudjelovali stručnjaci koji se bave medijskom pismenošću.  

Više o okrugom stolu pročitajte u našem školskom digitalnom listu KLINČEK. Snimku okruglog stola moguće je vidjeti OVDJE. U nastavku su dostupni zaključci okruglog stola.

ZAKLJUČCI  okruglog stola „Medijske navike učenika osnovnih škola, a što je s digitalnim časopisima za djecu?“

 

Za ostvarivanje dječjih prava na participaciju, prema UN-ovoj Konvenciji o pravima djeteta, ključne sastavnice su informiranost djece, pravo na slobodu izražavanja i slobodu mišljenja. U tom cilju bilo bi iznimno važno da postoji digitalni medij na nacionalnoj razini s multimedijalnim sadržajima kreiranim u formama primjerenim dobi djece. Takav bi medij djeci bio vidljiviji od tiskanih medija i u skladu sa suvremenim trendovima informacijsko komunikacijske tehnologije.

Trebao bi biti  neka vrsta središnje točke koja će djeci pomagati da pronađu vrijedne i korisne informacije, između ostalog i one vezane uz medijsku pismenost i demokratsko građanstvo, kao i životno važne informacije koje pomažu djeci i mladima da bolje razumiju sebe, komunikaciju s drugima i probleme s kojima se susreću u odrastanju. Sudionici okruglog stola smatraju da bi takav medij djeci trebao posredovati sadržaje lišene prikrivenog oglašavanja i lažnih vijesti, s kakvima se često sreću na društvenim mrežama koje su posljednjih godina njihov najvažniji izvor informacija. 

Svi sudionici okruglog stola složili su se i da bi  kroz takav medij trebali postati dostupni i reprezentativni sadržaji dječjih školskih novina, koje stvaraju učenici osnovnih škola u okviru školskih novinarskih družina. Na taj bi se način čuo glas djece i djeca autori bili bi dodatno motivirani za stvaranje medijskih sadržaja.

S obzirom na to da bi takav projekt nudio medijske sadržaje za djecu važne za njihovu dobrobit i podupirao ostvarivanje niza participacijskih i drugih prava djece, smatramo da bi trebao imati osigurane izvore financiranja, odnosno potporu države, kako bi se izbjegla njegova komercijalizacija. 

 


Osnovna škola Sveti Petar Orehovec