2019-06-08 17:38:39 Učitelj povijesti na strukturiranom tečaju u Berlinu U sklopu školskog Erasmus+ projekta „Digitalna škola - globalna škola“ učitelj povijesti Marko Ivić sudjelovao je u strukturiranom tečaju održanom u periodu od 21. do 27. travnja 2019. u Berlinu u Njemačkoj pod nazivom „SMILE - Schools Museum Internet Learning Europe, Learning in the museum". Cilj ovog tečaja bio je što više povezati učioničku nastavu s neformalnim metodama učenja u muzejima, upotrebljavajući digitalne alate koji će prilagoditi muzejsku građu i povijesno gradivo suvremenim generacijama. Proširivanje znanja kako što više koristiti muzeje u nastavnom procesu te kako pravilno iščitavati muzejsku građu i kritički se osvrnuti na ono što vidimo u muzejima, odvijalo se kroz glavne teme tečaja: - kako kreirati zajedničku europsku perspektivu i dimenziju muzeja - razvoj i bolje razumijevanje europskih obrazovnih sustava - izgradnja trajnih veza između škola i muzeja diljem Europe - razumijevanje kako su u muzejima prezentirani pojmovi „odgovorni građanin“ i identitet - razumijevanje uloge muzeja u europskim obrazovnim sustavima - istraživanje i upotreba osnovnih digitalnih alata za upotrebu u muzejima i spomen obilježijma - razvoj interpretativnih vještina i kompetencija za pravilno i kritičko „čitanje“ muzeja - ispitivanje zastupljenosti manjinskih skupina društva u muzejima - suradnja između škola i muzeja Predavanja i rad sa sudionicima tečaja odvijali su u konferencijskoj dvorani hotela Park Inn Berlin, predvođeni predavačem Davidom Powellom iz Švedske, voditeljem projekta SMILE (learning in the museum), u organizaciji agencije EU.COURSES.EU. Naš predavač posjeduje bogato iskustvo u radu kao učitelj, savjetnik, muzejski djelatnik i autor brojnih edukacijskih materijala. Radne aktivnosti po danima: Nedjelja, 21.4.2019.-prvi dan tečaja, tema: Uvod u tečaj i upoznavanje sudionka tečaja SMILE Berlin 2019. Po dolasku u Berlin zaputio sam se u hotel Motel One Berlin na Alexanderplatzu, gdje su odsjeli svi sudionici. Nakon kratke okrijepe i odmora svi smo se sastali prostorijama hotela, nakon čega smo se zaputili u prostorije hotela Park Inn gdje je održano uvodno predavanje, koje je održao voditelj tečaja gosp. David Powell. Poslije uvodnog predavanja i predstavljanja, uslijedila je večera i neformalno druženje i upoznavanje sa kolegama iz Grčke, Slovenije, Španjolske i Švedske. Ponedjeljak, 22.4.2019.-drugi dan tečaja, tema: „A Museum of Me“, Ciljevi i ishodi tečaja, „Što je muzej?“ i „Berlin kao muzej“-posjet ostatcima Berlinskog zida i Checkpoint Charlie. Drugi dan je započeo predstavljanjem sudionika, koji su morali prezentirati tri predmeta koja opisuju povijest i identitet zemlje i regije iz koje dolaze pod nazivom „Museum of Me“. Nakon vrlo zanimljivog upoznavanja , voditelj tečaja održao je predavanje tijekom kojeg nas je upoznao s osnovnim djelovanjem i ciljevima organizacije SMILE (Students Museum Internet Learning Europe),ali i ulogom muzeja kao obrazovne ustanove, koja igra ključnu ulogu u razvoju društva i kreiranju nacionalnih identiteta. Voditelj je sve sudionike podjelio u tri grupe, od kojih je svaka dobila zadatak da tijekom tjedna napravi presjek rada i aktivnosti pomoću digitalnog alata Adobe spark movie, a uradak će biti prikazan zadnjega dana prilikom evaluacije naučenog. Po završetku gore navedenih aktivnosti,voditelj David nas je poveo na biciklističku turu po Berlinu i u obilazak znamenitosti. Cilj ove aktivnosti bio je neformalnim pristupom upoznati hladnoratovsku povijest Berlina posjetom ostacima Berlinskog zida i Checkpoint Charlieu (točki razdvajanja između Istočnog i Zapadnog Berlina tijekom Hladnoga rata). Utorak, 23.4. 2019.-treći dan tečaja, tema: posjeta najvećoj pruskoj kraljevskoj palači Charlottenburg (evaluacija audio vodiča, kao jednog od načina istraživanja muzejske građe) i Povijesnom muzeju (prezentacija nacionalnih identiteta kroz simbole). Trećega dana posjetili smo palaču Charlottenburg, koja je danas muzej Friedricha II.Velikog. Tijekom posjeta naš voditelj nam podjelio audio vodiče, koje smo kristili kako bi se upoznali s eksponatima, i spoznali kako dobar audio vodič može bolje potencirati osjećaj za prostor i ono što je izloženo u samome muzeju. Nakon Charlottenburga, posjetili smo Povijesni muzej, u kojem smo dobili zadatak da izaberemo jedan eksponat na temelju kojega ćemo napraviti kratku prezentaciju uz pomoć IKT-pomagla o povijesti Njemačke. Cilj ovoga posjeta bila je spoznaja o važnosti pojedinih muzejskih izložaka za povijest nekoga naroda i kreiranje nacionalnog identiteta te razumijevanje muzeja kao mjesta pohrane osobnog i nacionalnog povijesnog sjećanja. Poslije vrlo poučnog dana uslijedila je večera i neformalno druženje između sudionika tečaja. Srijeda, 24.4.2019.-četvrti dan tečaja, tema: „Muzeji i idenitet“, „Kritičko čitanje muzeja“, posjeta muzeju Pergamon i Njemačkom tehničkom muzeju. Četvrtog dana prisustvovali smo predavanjima „Muzej i identitet“ i „Kritičko čitanje muzeja“, gdje smo upoznati s važnošću muzeja kao ustanova za pohranu, očuvanje i zaštitu svjetske kulturno-povijesne baštine, kao i o kritičkom promišljanju o ulozi europskih muzeja u zaštiti povijesno-kulturne baštine naroda koji su bili pod europskom kolonijalnom vlasti. Nakon vrlo poučnog predavanja posjetili smo čuveni muzej Pergamon, gdje smo mogli vidjeti kako su europske kolonijalne sile uzimale povijesnu baštinu domorodačkih naroda u svojim kolonijama, što nameće neka važna pitanja: Je li to bila krađa tuđe povijesne baštine ili je to zaštita povijesno-kulturne baštine koja pripada svima nama? Poslije Pergamona, posjetili smo Njemački tehnički muzej, gdje smo vidjeli interpretaciju i prikaz kako se tehnologija kroz povijest upotrebljavala u dobre ali i u loše svrhe, na primjer upotreba željeznice pri deportaciji europskih židova u koncentracijeske logore za vrijeme drugoga svjetskog rata. Na kraju iznimno zanimljivoga dana, uslijedilo je druženje i opuštanje na zajedničkoj večeri. Četvrtak, 25.4.2019.-peti dan tečaja, tema: „Teška povijest“. Peti dan tečaja proveli smo istražujući kako se društva koriste muzejima i spomenicima u svrhu suočavanja sa vlastitom “teškom povijesti“. Tijekom dana posjetili smo spomen memorijal Holokausta i Židovski muzej u Berlinu, gdje smo vidjeli kako građevine i spomenici sami po sebi mogu biti promatrani kao muzeji i kako arhitektura može utjecati na posjetiteljev doživljaj takvih građevina kao mjesta koje izaziva osjećaj usamljenosti i očaja. Nakon posjeta gore navedenim mjestima pijeteta prisustvovali smo predavanju „Kako kritički čitati muzeje“, tijekom kojega smo se morali kritički osvrnuti na ono što smo danas vidjeli. Cilj dnašnjih aktivnosti bio je istražiavanje kako društva koriste muzeje i spomenike za suočavanje sa tzv. „Teškom povijesti“. Petak, 26.4.2019., šesti dan tečaja, tema: „Virtualni muzej“ „ Stvaranje Muzeja Europe“. Šestoga dana tečaja posjetili smo Berlin-Hohenschosenhausen Memorial, bivši zatvor istočnonjemačke tajne službe Stassi, kroz kojega nas je proveo vodič. Tamo nam je naš voditelj postavio nekoliko pitanja za promišljanje, poput: Kako pripremiti učenike za posjet mjestima odavanja pijeteta žrtvama totalitarnih režima? Poslije obilaska memorijalnog centra, vratili smo se u naš hotel kako bi prezentirali grupni zadatak, kojega smo dobili na početku tečaja (izrada kratkog video osvrta o onome što smo naučili tijekom posjeta Berlinu u Adobe Spark video). Poslije prezentacije video uradaka uslijedila je rasprava o usvojenim ishodima našega tečaja. Poslije konstruktivne rasprave uslijedio je odmor i druženje uz večeru. Subota, 27.4.2019., sedmi dan tečaja, tema: „Potvrda ishoda naučenoga“ i dodjela certifikata. Sedmog dana tečaja svi sudionici sastali su se po zadnji puta, kako bi smo još jednom saželi svoje dojmove i vrednovali ishode učenja stečene tijekom našega boravka u Berlinu. Nakon kratke rasprave, voditelj nam je podjelio certifikate o uspješnom pohađanju i usvajanju ishoda tečaja SMILE u Berlinu 2019 g.
|
Osnovna škola Tordinci |