2019-05-06 18:23:00 Strukturirani tečaj "Digital Steam" u Tallinnu Na seminaru Digital STEAM u Tallinnu sudjelovalo je 28 učitelja iz 7 država - Austrije, Belgije, Italije, Litve, Španjolske, Turske i Hrvatske. Prvog dana seminara upoznali smo se sa školskim sustavom u Estoniji, saznali ponešto o školama i učiteljima koji sudjeluju na seminaru te smo se upoznali s aplikacijama koje ćemo koristiti u narednim danima ( Edshelf, Coogle, GoSoapbox, itd.). Također, ukratko smo predstavili našu školu, a posebno smo istaknuli digitalnu opremljenost škole i razne projekte u kojima sudjelujemo. Utorak prijepodne proveli smo na Tallinskom fakultetu gdje smo se upoznali sa „Labdiscom“ -interaktivnim mjernim uređajem. Labdisc je pravi napredni laboratorij u rukama mladih znanstvenika. Jedinstveno rješenje za školski laboratorij s do 15 bežičnih senzora ugrađenih u ovaj kompaktni uređaj – donosi revoluciju u pogledu jednostavnosti, prenosivosti i ekonomičnosti. Globisens Labdisc Physio namijenjen je nastavi fizike i može se koristiti u širokom rasponu aktivnosti. Sofisticiran je alat koji pretvara kompleksne i apstraktne fizikalne koncepte u eksperimente koje je lako izvesti.Na njemu se nalaze senzori za : Tlak zraka, struju, GPS, svjetlina, mikrofon, kretanje, pH, relativna vlažnost, temperaturu, univerzalni ulaz, napon, udaljenost. Predavačica nas je uputila na koje sve načine možemo koristiti Labdisc u nastavi, a imali smo i par praktičnih zadataka za odraditi. Poslijepodne smo posjetili interaktivni "Energie discovery center" gdje smo smo aktivno sudjelovali u izvođenju nekoliko eksperimenata. Treći dan seminara smo posjetili dvije škole u Tallinu koje predstavljaju ono najbolje od estonskog školskog sustava. Estonske škole su autonomne u odlučivanju , a ravnatelji su svojevrsni manageri koji upravljaju školom. Obje škole u isto vrijeme pohađaju učenici od 7-18 godina, a opremljene su vrhunskom opremom i to ne samo digitalnom, nego i praktičnim didaktičkim pomagalima. Osim informatičkom obrazovanju velika se pozornost pridaje i osposobljavanju učenika za stvarni život. U školi postoji posebna "učionica" za domaćinstvo u kojoj se uči kuhati, peglati, šivati itd, a također imaju i radionice u kojoj izrađuju razne predmete od drva. Kako bi se učenici ugodno osjećali u školi, posvuda se nalaze dječji likovni radovi, kutci za odmor, igru, učenje, a naravno tu je i kuhinja koja je besplatna za sve učenike. Velika pozornost se pridaje i izvannastavnim aktivnostima kojih ima na pretek. Obje škole imaju preko 1000 učenika, a prosjek po razredu je 25-30 učenika. Naravno i oni se susreću s problemima koji nas muče, a to je posebno nedostatak profesora iz STEM područja. Bilo je korisno vidjeti i saznati iz prve ruke kako izgledaju i funkcioniraju ovakve škole budućnosti (ili sadašnjosti). Četvrti dan je započeo predavanjem i radionicom - Kako primijeniti robote u nastavi. U estonskim školama ne upotrebljavaju robote samo u izvannastavnim aktivnostima, kao npr. robotici, nego se on primjenjuje u STEAM predmetima već od prvog razreda osnovne škole. Nakon predavanja je slijedila radionica na kojoj smo morali riješiti matematički zadatak uz upotrebu robota, ali isto tako osmisliti vlastiti matematički zadatak, a rješenje provjeriti pomoću robota. Također, posjetili smo Futuurum - Virtual Reality Arcade, gdje smo pomoću VR naočala uronili u svijet virtualne stvarnosti. Zadnji dan je protekao u evaluaciji seminara, podjeli potvrda o sudjelovanju te razmjeni kontakata sudionika i dogovaranju novih etwinning i erasmus projekata. |
Osnovna škola Tordinci |