2019-05-10 09:51:21 Integrirani dan Netom prije proljetnog odmora, učenici razredne nastave imali su integrirani dan na temu Drvo. Nizom aktivnosti osvijestili su važnost postojanja drva kao živog bića, kao prirodnog materijala, kao izvora kisika. Čitale i pisale su se pjesme, priče i slikovnice, slikala stabla u cvatu. Izrađivala su se stabla od mnogih didaktičkih materijala. Nastalo je Drvo pitanja i Drvo znanja. Istraživale su se poznate vrste drveća našega kraja. Mjerilo se koliko je djece potrebno da se zagrli drvo… „ Drvo je naš prijatelj, a prijatelje čuvamo. I drvo ima srce!“ rekla su djeca. Ponovo se pokazalo da dječje glave i ručice mogu sve i svašta, kada se dobro vode, učiteljima III. osnovne škole!
2.a i život VRBE Učenici 2.a dan su posvetili prekrasnom drveću koje raste, uz međimurske tekućice Muru i Dravu, kao stablo i u grmolikom obliku – VRBI. Sa životom vrbe upoznala ih je razrednica Zdenka Novak. Saznali su da je vrba veoma ljekovita i da ju je veoma, veoma davno liječnik Hipokrat koristio kao lijek. Učenike je oduševilo da vrbu vole i pčele jer im u rane proljetne dane osigurava dobru pašu. Iznenadilo ih je da je ovo prekrasno drvo nadahnulo i mnoge pjesnike, koji su o njoj ispjevali pjesme, a i ulice i mjesta u Hrvatskoj po njoj su dobila ime, Vrbovac, Vrbnik … Posebnu pozornost učenika privukla je košaraška vrba. Košaraška vrba, kao što joj samo ime govori, koristi se za pletenje košara i izradu vrtnog namještaja. Mnoge obitelji u donjem Međimurju živjele su od vrbe, vrba je bila hraniteljica njihovih obitelji jer su od vrbe pleli razne proizvode i tako hranili svoju obitelj. Ubrzo je razredom krenulo oduševljeno nabrajanje što sve u svojim domovima imaju, a pleteno je od vrbe. Nakratko je oživljena i tradicija jer grančice vrbe , cica mace, dio su međimurskog buketića cvijeća koji se nosi na Cvjetnicu u crkvu na blagoslov jer grančice simboliziraju proljetno buđenje života. Blagoslovljene grančice čuvaju se u dvorištima kuća i spale u štednjaku za vrijeme velikog nevremena. U narodu se smatra da tako štite ljude od oluje. I uz istraživački duh spoznali su da je od vrbe pletena i uskrsna košarica koja se koristi za nošenje hrane na „posvečeje“ u crkvu na Uskrs. Iskusni djedovi, za svoje unuke i njihove prijatelje, ispleli su od vrbove šibe zeca i zečicu kojeg su učenici s radošću ukrasili u blagdanskom duhu i tako osjetili dodir prave vrbove šibe. S vjeroučiteljicom Martinom Horvat zasadili su prekrasno drvce koje je za svoj rast treba tlo, toplinu, svjetlost, vodu, ali i brižne dječje ruke koje će ga zalijevati i brinuti o njemu. Drvo će tako rasti kao što raste i dijete. Pravo bogatstvo radova izrađenih na satu Engleskog jezika posvećeno je temi Drvo. Uz vodstvo učiteljice Dijane Oreški Vidović učenici u obogatili engleski rječnik s imenovanjem dijelova našeg lijepog i veoma važnog prirodnog bogatstva.
4. a Na Trgu republike u Čakovcu obilježen je u srijedu, 17. travnja Dan planeta Zemlje. U sklopu aktivnosti Zelenoga tjedna tom je prigodom proveden program s nizom različitih „zelenih“ aktivnosti. U organiziranim aktivnostima sudjelovali su učenici četvrtih razreda s područja grada Čakovca te škola partnera projekta izobrazno-informativne aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom. Nositelj projekta je Grad Čakovec u suradnji s Općinom Strahoninec, Općinom Mala Subotica i Općinom Štrigova. Edukativni program uključivao je obrazovno-informativne aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom, radionice, pitalice i fizičke aktivnosti.
3.b 17. travnja ove školske godine održali smo integrirani dan na temu "Drvo". Prvo smo gledali PDF prezentaciju "Drveće u Međimurju" i upoznali mnoga listopadna i zimzelena drveća zavičaja. Potom smo čitali smo pjesmu Grigora Viteza "Kad bi drveće hodalo", pa smo dali mašti na volju, "Kad bi drveće hodalo... - svatko bi od djece u svom dvorištu imao najdražu voćku, kao kućnog ljubimca - Krsto - jabuke bi padale na sve strane i mama bi ih samo pokupila, te ispekla finu pitu - Zita - imali bi dovoljno voća kad smo bolesni i ne bismo trebali piti lijekove - Ena Loparić - baka bi mi slagala voćni sladoled - Ana Lorena - cijela bi Zemlja mirisala po svježem zraku, nitko ne bi bolovao od raka pluća - Juraj - moglo bi prevoziti ljude i ne bi benzin zagađivao okoliš - Tonka - poslao bi svakom djetetu drvo palme da ima puno banana - Karlo …. Najviše nam se svidjela pjesnička slika :"Pisao bi naranči s juga, neka dođe do mog bolesnog druga.", zato smo na satu Likovne kulture slikali Čarobno drvo za prijatelja. Promatrali smo drveće u prirodi i divili se njegovoj ljepoti, te se igrali raznovrsnih igara. Jedva čekamo novi integrirani dan.
6.b - korelacija predmeta Informatika i Matematika (učiteljice N.Boj i A.Tonković) (Projektni dan, tema "Drvo" - primjer dobr prakse) učenici 6.b razreda Obrazovni ishodi: Učenik zna koja je prednost drvenih materijala (u ovom slučaju školskih klupa) u odnosu na neke druge materijale (staklo, kamen plastika i dr.) Učenik zna koja je važnost i značaj šuma za život čovjeka ali i ostalih živih bića (stanara šume) Učenik je osvijestio važnost čuvanja šuma (od požara i dr. štetnih radnji) te važnost pošumljavanja. Učenik zna izmjeriti širinu i duljinu drvene školske klupe Učenik zna izračunati opseg i površinu klupe Učenik zna na osnovu poznatog opsega klupe i duljine klupe, izračunati širinu klupe Učenik zna na osnovu poznatog opsega klupe i širine klupe, izračunati duljinu klupe Učenik zna izračunati količinu boje potrebne za bojanje drvenog ormara Učenik zna u programskom jeziku Python napisati program (kod) koji će na osnovu ulaznih podataka i upisanih formula u programu, izračunati tražene podatke za drvene klupe i ormar.
Detaljnije u dokumentima ispod:
|
III. osnovna škola Čakovec |