2011-09-30 09:05:40 NAŠ DOPRINOS ŠUMAMA - PREGLED AKTIVNOSTI "Moramo sačuvati šume za svoju djecu, unuke i one koji se tek trebaju roditi. Moramo sačuvati šume za one koji ne mogu govoriti u svoje ime, poput ptica, životinja, riba i drveća." (Poglavica Qwatsinas, Nuxalk) Vođeni tim riječima kao i činjenicom kako je ova godina posvećena šumama, u školi smo se, ali i izvan nje, bavili različitim aktivnostima kako bismo dali svoj doprinos isticanju važnosti šuma za ljude i sav živi svijet.
PREGLED SVIH AKTIVNOSTI: (još u izradi zbog velikog broja aktivnosti) 1. UVOD U MEĐUNARODNU GODINU ŠUMA - AKCIJA "1000 STABALA" - pošumljavanje u Knejinom edukativnom centru u selu Črečan. Nositelji aktivnosti: učenici 6. i 7. razreda. Voditeljice: Sanja Janušić, prof. biologije i Nataša Boj, prof. informatike 2. PROJEKT "ZELENI KORAK" - Akcija prikupljanja starog papira u školi. Nositelji aktivnosti: svi učenici škole i razrednici. Voditeljica: Elizabeta Haček, školska psihologinja 3. "U4ENERGY" PROJEKT - "OTPAD NIJE SMEĆE" - u šk. godini 2010./2011. u školi započinje projekt kojemu je cilj potaknuti učenike na prikupljanje različitih vrsta otpada. projekt se nastavlja i u ovoj šk.godini. Nositelji aktivnosti: svi učenici i razrednici. Voditeljica: Nataša Boj, učiteljica informatike 4. AKCIJA "PLASTIČNIM ČEPOVIMA DO SKUPIH LIJEKOVA" - naglasak akcije - plastični čepovi ne smiju završiti u okolišu jer ih životinje zamijene za hranu i donacija čepova Udruzi oboljelih od leukemije i limfoma iz Čakovca. Nositelji aktivnosti: svi učenici i razrednici. Voditeljica: Nataša Boj, učiteljica informatike 4. RADIONICA "EKOLOŠKI OTISAK" - u suradnji sa udrugom Kneja. Znamo li koliko "gazimo" Hrvatsku i svijet? To možemo izračunati na temelju upitnika o ekološkom otisku i nakon toga početi mijenjati neke svoje ustaljene loše navike koje povećavaju naš eko otisak. Nositelji aktivnosti: zainteresirana grupa učenika 7. i 8. razreda. Voditelji: aktivisti udruge Kneja, učiteljice Janušić i Boj. 5. INTEGRIRANI NASTAVNI DAN -"ŠUME ZA LJUDE", održan 27.9.2011. Na satu hrvatskoga jezika učenici 7.a i 7.b razreda promišljali su o šumi i prirodi, te povezanosti čovjeka i prirode kroz četiri godišnja doba. Svoja razmišljanja i osjećaje pokušali su izreći u kratkim lirskim minijaturama. Svoje su stihove potom povezali s glazbom i slikom te je tako nastao slikokaz "Opjevana šuma".Voditelji: učiteljica Tihana Preksavec i knjižničar Dražen Ružić Na satu engleskog jezika učenici petih razreda su raspoznavali lišće i drveće u šumi te nučili njihove nazive na engleskome jeziku.Ponovili su i nazive životinja koje žive u šumi. Sve su to uobličili u osmosmjerke i zagonetke. Crtali su. Voditeljica:učiteljica Dijana Oreški Vidović C) NASTAVA MATEMATIKE, KORELACIJA – INFORMATIKA Učenici osmih razreda su se na satovima matematike i informatike bavili istraživanjem podataka na internetu – u čijem su vlasništvu šume u RH, o godišnjem prirastu šuma, drvnoj zalihi, šume prema vrstama dveća, istražili su što je to ETAT i tražili su zanimljivosti o šumama u RH. Nakon što su pronašli podatke, u Excelu su izradili proračune i grafički su prikazali određene podatke, a zatim su sve to zajedno sa zanimljivostima i svojim porukama za kraj uvrstili u prezentacije. Na webu škole se nalaze učeničke prezenatcije i plakati koji su izloženi u holu škole te kviz za provjeru znanja. Voditeljice: Ksenija Gačal, učiteljica matematike i Nataša Boj, uč. informatike. NASTAVA MATEMATIKE – ODREĐIVANJE VISINE STABLA TALESOVOM METODOM Cilj nastave: upoznati učenike s nekim postupcima određivanej visine stabla konkretno – Talesovom metodom. Nakon kratkog teorijskog dijela učenici su dobili zadatke izmjereiti visine nekih stabala u okolici škole pomoću Talesove metode. Mjerenja su izvršena 2 puta a dobiveni rezultati iskazani su crtežima i proračunom koji je nakon mjernja izvršen u učionici. Na webu se nalazi opis mjerenja, proračuni i crteži. Nositelji aktivnsoti: učenici 7. razreda, voditelj: Ivan Malašić, uč. matematike. D) KORELACIJA NASTAVE – HRVATSKI I NJEMAČKI JEZIK Učenici šestih razreda su proučavali mitove i legende u kojima se spominju šume i šumski svijet te su se na temlju toga nastojali literarno i likovno izraziti. Nakon toga su radove uz pomoć učitelja njemačkog jezika prevodili na njemački jezik.Na webu škole se nalaze skenirani učenički radovi. Voditelji: Melita Vinković, uč. hrvatskog jezika i Nikola Pongrac, učitelj njemačkog jezika. E) KORELACIJA NASTAVE VJERONUKA I EKOLOŠKE SKUPINE U vjeronaučnoj radionici učenici su se prisjetili stvaranja svijeta i trećeg dana kada je Bog stvorio biljni svijet .Razgovarajući shvatili su da je Bog stavio stablo spoznaje dobra i zla u Edenski vrt kako bi Adamu i Evi dao izbor da se svojom slobodom voljom odluče poslušati ili ne. Zatim su krenuli u izradu stabla spoznaje dobra i zla (plakat) kojim su željeli probuditi i izgraditi svijest o čovjekovoj odgovornosti za sve stvoreno, posebno šume. Na grane su stavili svoje poruke o tome što žele a što ne žele za naše šume. Shvatili su da su nam šume darovane i da ih s osjećajem divljenja i zahvalnosti čuvamo jer tako čuvamo svoj život. Na kraju susreta odlučili su se prošetati do obližnjeg parka te su igrajući različite igre uživali u druženju s prirodom. Nositelji aktivnsoti: učenici osmih razreda i polaznici eko skupine (3. i 4. razredi) Voditeljice: Katarina Pahek Čajić, vjeroučiteljica i Klaudina Mumić, voditeljica eko skupine F) KORELACIJA NASTAVE POVIJESTI I INFORMATIKE Učenici su istraživali podatke na internetu vezane uz povijest šumarstva na našim prostorima. Proučili su 1.propis o šumarstvu koji datira još iz 1769. godine a riječ je opropisu „Šumski red“ Marije Terezije, bavili su se poviješću šumskih rasadnika, istraživali povijest šumarstva u Međimurju. Napravili su plakat i kviz u programu Hotpotatoes što se nalazi na webu škole. Nositelji aktivnsoti: učenici 8. razreda i učiteljica povijeti Marija Blažić te uč. informatike Nataša Boj G) KORELACIJA NASTAVE GEOGRAFIJE I INFORMATIKE Učenici 7. razreda su istraživali podatke na internetu u vezi rasprostranjenosti šuma po kontinentima, na osnovu toga su napravili prezentaciju i kviz u programu Hotpotatoes što se sve nalazi na weu škole. Nositelji aktivnosti: učenici 7. razreda, voditeljice: uč. geografije Vesna Katuša i uč. inf. Nataša Boj H) NASTAVA GLAZBENE KULTURE U uvodnom dijelu sata učenici 5. razreda su oponašali zvukove vjetra i kiše. Zatim je po sluhu obrađena pjesma „Jutarnji vjetar“ i kod pjevanja svake kitice učenici su primjenili vježbu s uvodnog dijela sata. Po sluhu je obrađena i pjesma „Vjetar“ Nikše Njirića. Drugi dio sata započeo je slušanjem skladbe A. Vivaldia Lljeto“ (III. stavak – oluja). Učenici su dobili zadatak da uz poticaj glazbe nacrtaju šumu u ljetnoj oluji. Za vrijeme crtanja slušali su nekoliko puta originalnu skaldbu a zatim obradu poznatu pod nazivom „Storm“. Na kraju sata svi radovi su izloženi na ploči, a isto tako dio radova se nalazii na školskom webu u fotogaleriji. Nositelji aktivnosti: učenici 5. razreda, voditeljica - Marina Korunek, uč. galazbene kulture Zadaci i ciljevi nastave: promatrati vrste drveća zastupljenih u kontinentalnoj listopadnoj šumi: bukva, hrast, grab, javor, jasen, breza. Navedenim vrstama izmjeriti opseg debla, napraviti otiske kore, promatrati listove i izgled krošnje, sakupiti plodove, od sakupljenog materijala izraditi plakate, kviz i prezentaciju. nositelji: 6.a i 6.b razred, voditeljica: Sanja Janušić, uč. prirode i biologije Na školskom webu se nalazi fotogalerijA, prezentacija, plakati i kviz.
Projektna nastava za učenike sedmih razreda – OSMOZA DRVETA Zadaci i ciljevi nastave: pokusom dokazati mekoću/tvrdoću pojedinih vrsta drveća i naglasiti namjenu pojedinih vrsta prema mekoći/tvrdoći. Nositelji aktivnosti: učenici 7. Razreda, voditeljica: Jelisava Živković, uč. fizike Na webu škole nalazi se prezentacija u kojoj je predstavljen projekt te kviz vezan uz temu projekta.6. RADIONICA ŽIVOTINJSKI SUSTANARI Radionica je održana 15.10.2011. (subota) u suradnji sa udrugom Kneja u Knejinom edukativnom centru u Črečanu u okviru projekta "Doniraj svoje vrijeme, pokloni nekome osmijeh!" Na radionici su sudjelovali učenici 4.b razreda, učenici OŠ Hodošan i Veliki volonteri naše škole. Voditelji radionice su bili Knejini aktivisti - Sunčana Pešak i Stipan Rudan. Pratitelji: A.Bartolić, razrednik 4.b, Kristina Vrabec, prof. biologije iz OŠ Hodošan, roditelji učenika, Veliki volonteri i voditeljica projekta N. Boj Organizatorica: Nataša Boj, voditeljica projekta "Doniraj svoje vrijeme, pokloni nekome osmijeh!"
7. LIKOVNO I LITERARNO IZRAŽAVANJE UČENIKA 4.A RAZREDA Učenici su crtali šumu i šumski svijet te svoje ideje prenijeli na papir. Neki od njih su se i literarno izrazili. Njihova učiteljica Dušanka Turk odbrala je za školsku stranicu nekoliko radova.
8. UČENIČKI RADOVI NASTALI NA SATU INFORMATIKE Na satovima informatike nastali su brojni radovi kroz koje su učenici pokazali kako su usvojili određene programe. Donosimo radove koji imaju veze sa šumama i održivm razvojem. 9. STORY OF STUFF - pronašli smo vrlo korisnie priče (filmovie) autorice Annie Leonard koje će vas potaknuti na razmišljanje o vašim navikama koje nikako ne doprinose održivom razvoju. Svakako pogledajte.
|
III. osnovna škola Čakovec |