2023-04-18 18:57:00

III. osnovna škola u budućnosti

U utorak 18. travnja u sklopu redovne nastave iz informatike učenici su imali priliku kroz projektnu nastavu izraditi vlastite učionice budućnosti učenjem programiranja i to, upravljajući robotom koji je iscrtavao tlocrt buduće učionice, a potom, tu istu učionicu opremiti pomoću programa za opremanje/uređivanje interijera uz pomoć svojih mentora tj. učitelja informatike Tomislava Lečeka (III. osnovna škola Varaždin) i mr.sc. Tamare Ređep (I. osnovna škola Varaždin)..

U ovom projektnom zadatku primjenom mbot robota i programa za uređenje interijera - Homestyler prikazana je mogućnost poučavanja i učenja na kreativan i učenicima zanimljiv način. Korelacijom nastavnih tema iz područja informatike (programiranja) te područja matematike (geometrije) i tehničke kulture (tehničko crtanje) učenici su stvorili svoju učionicu budućnosti te tako postali kreatori vlastitih inovativnih digitalnih sadržaja. Na početku su pomoću napisanog programskog koda i mbot robota na papiru iscrtali tlocrt svoje zamišljene učionice vodeći pri tome računa o zadanoj površini koju nisu smjeli prekoračiti kao i omjeru. Nacrtani tlocrt su zatim pomoću tablet računala digitalizirali i implementirali u program za dizajn interijera - Homestyler. Završni dio zadatka sastojao se od uređenja i upotpunjavanja interijera željenim 3D modelima. Projektni zadatak odrađen je s pedesetak učenika 6. razreda tijekom tri blok sata nastave informatike. Učenici su bili podijeljeni u grupe od tri do pet učenika te je jedan od ciljeva bio suradnja u grupi kao i podjela zadataka, izrada/razrada programskog koda, digitaliziranje nacrtanog, manipulacija 3D modelima. Obzirom da su zadatkom obuhvaćena nastavna gradiva iz nastavnih predmeta matematike, tehničke kulture i informatike zadatak je proveden tek nakon što su učenici gradivo obradili na svim prethodno spomenutim predmetima. Ovdje je moguće istovremeno uključiti rad više učitelja koji odrađuju zasebno svaki svoj dio programa što se kasnije spaja u jednu smislenu cjelinu. Ovim projektnim zadatkom koji uključuje povezivanje gradiva iz različitih nastavnih predmeta kod učenika se potiče spajanje teorijskih znanja s praktičnim kroz ponavljanje dosadašnjih znanja, ali i učenja i savladavanja novih vještina na inovativan i zabavan način. Također, učenike se osposobljava i priprema za upotrebu novih tehnoloških dostignuća i trendova. Obzirom da su učenici bili visoko motivirani za rad, a zadatak je bio sveopće prihvaćen uz vrlo pozitivne komentare, namjera je nastaviti s njegovom redovitom provedbom.

Kako je protekao nastavni sat pogledajte u fotogaleriji.


III. Osnovna škola Varaždin