2024-02-07 09:24:00 Dan sigurnijeg Interneta na našoj školi Drugi dan, drugog tjedna drugo mjeseca u godini obilježava se dan sigurnijeg interneta kojeg smo obilježili u sklopu projekta Tjedan sigurnog interneta u III. osnovnoj školi Varaždin. Ovu godinu, „posebnu čast“ su imali učenici 6. b i 8. a razreda koji su kroz radionicu izradili 2 postera te time obilježili iznimno važan datum koji obilježavamo u predmetu informatika. Radionica Dan sigurnijeg interneta predstavlja važan korak u educiranju učenika o odgovornom korištenju tehnologije. Kroz aktivnosti poput ove, učenici postaju svjesni opasnosti i izazova koje donosi prekomjerna uporaba mobilnih uređaja i Interneta. Radionice o sigurnosti na internetu trebale bi biti redoviti dio obrazovnog programa u školama diljem svijeta, s obzirom na sve veću prisutnost digitalnih medija u životima djece i mladih kako bi osnažile učenike da prepoznaju opasnosti i izazove na internetu koje je ključno za njihovu digitalnu pismenost i sigurnost. Ove godine tema radionice je bila: Prekomjerna uporaba mobilnih uređaja/Interneta – ovisnost o mobilnim uređajima/Internetu. Iako naša škola provodi projekt „Manje ekrana, više druženja i znanja“. Projekt "Manje ekrana, više druženja i znanja", koji se u našoj školi provodi već treću godinu zaredom te koji je kao model prepoznat i primijenjen u drugim školama, pokazuje posvećenost škole u podizanju svijesti o važnosti uravnoteženog korištenja tehnologije u životima učenika. Osvještavanje o štetnim posljedicama prekomjerne uporabe tehnologije ključno je za njihov razvoj i dobrobit. Na početku radionice učenici su rješavali upitnik o navikama korištena Interneta, nakon čega su komentirali rezultate, i donesli zajednički zaključak da svi previše vremena provodimo koristeći Internet. No da sve ne ostane na početnim zaključcima, kojih su učenici itekako svjesni prionuli su glavnoj aktivnosti kojom su osvijestili spoznaju o problemima koje donose prekomjerna uporaba mobilnih uređaja/Interneta tako što su čitali tekstove te gledali video zapise o ovisnosti na Internetu. Nakon usvajanja spoznaja rješavali su radni listić u kojem su kroz skupine (tri do četiri učenika po skupini; 2 skupine) pitanja odgovarali u skupinama; Što ukazuje na to da je netko ovisan o internetu?; Zašto se javlja ovisnost o internetu?; Koje su posljedice ovisnosti o internetu ?; Što možemo učiniti kako bismo pomogli sebi ili nekome tko je ovisan o internetu?. Nakon toga su prezentirali odgovore svaka skupina za sebe kako bi se provjerilo jesu li učenici shvatili da ovisnost o Internetu postoji, da se protiv nje moramo boriti, koji su simptomi i posljedice ovisnosti o Internetu, zašto se ona javlja, kako se možemo protiv nje boriti i kako možemo nekome pomoći tko je ovisan.
Kao završna aktivnost slijedila je „oluja mozgova (ideja)“ o aktivnostima kojima se možemo baviti kako bismo kvalitetno proveli slobodno vrijeme ostavivši svijet Interneta i mobilnih uređaja po strani u obliku izrade postera za koji smo iskoristili web 2.o alat Canva te, ipak, poster o dobrim stranama Interneta.
Slika 1: Prednosti korištenja interneta 8 a
Slika 2: Prednosti korištenja interneta 6 b
Slika 3: Kako kvalitetno provoditi slobodno vrijeme 8 a
Slika 4: Kako kvalitetno provoditi slobodno vrijeme 6 b
Za sami kraj učenici su napravili vrednovanje (evaluaciju) kroz ispunjavanje kratkog upitnika o temi, usvojenim znanjima, načinu rada, vlastitom angažmanu, radu voditelja radionice kako bi se provjerila uspješnost radionice. Upravo te povratne informacije učenika i voditelja radionice pružaju uvid u učinkovitost i korisnost ovog programa te imaju ključnu ulogu u podizanju svijesti o sigurnosti na internetu među učenicima. Njihova predanost i angažman ključni su za uspješnu provedbu takvih inicijativa. Radionica je bila uspješna te po tko zna koji put pokazala ta takav način poučavanja i rada daje bolje, kvalitetnije rezultate kako za učenike, koji su, zapravo, najviše iz toga dobili (znanja), te voditelja radionice (učitelja) čiji ishodi su u potpunosti ispunjeni te time nadahnuti da i sljedeći sati poučavanja imaju isti ili slični oblik na zadovoljstvo svih sudionika. III. osnovna škola Varaždin kontinuirano potiče na osnaživanje suradnje s roditeljima kako bi se zajednički radilo na sigurnom internetu za naše učenike. Također potiče na suradnju s lokalnim zajednicama i stručnjacima iz područja sigurnosti na internetu na dodatnom obogaćivanju obrazovnog procesa. Zaključak svega je da učenici koji su sudjelovali u radionicama o sigurnosti na internetu mogu postati ambasadori sigurnosti i u svojim zajednicama. Tomislav Leček, mag. inf., učitelj izvrsni savjetnik |
III. Osnovna škola Varaždin |