2024-06-09 12:28:44

eTwinning projekt STEAM UP

U listopadu 2023. godine, učenici produženog boravka započeli su eTwinning projekt „STEAM UP“. STEAM obrazovanje je sada postalo nužno za sve zemlje svijeta. Svrha STEAM obrazovanja je 21. stoljeće. Cilj mu je odgojiti generaciju koja je stekla vještine, može učinkovito koristiti tehnologiju, inovativna je, orijentirana na rješenja i ima napredne komunikacijske vještine. STEAM se sastoji od početnih slova engleskih riječi Science, Technology, Engineering, Art i Math; također se definira kao STEM+. S ovim obrazovnim pristupom, cilj je razviti radoznalu i odnosnu perspektivu problema. To je pristup učenju temeljen na tehnologiji koji ima za cilj pružiti učenicima napredna znanja i vještine te pokriva cijeli proces obrazovanja i osposobljavanja.. U projektu su sudjelovali učenici iz Turske, Azerbajdžana, Gruzije, Poljske i Hrvatske.

U sklopu zajedničke teme, učenici su radili na nekoliko aktivnosti:

  • Dizajniranje automobila na balon: Mjesec studeni odlučili smo posvetiti recikliranju i izradi novih stvari od već korištenih materijala. CO2 Car (balon auto eksperiment) je među inteligentnim igračkama koje nam dokazuju da je tlak zraka zarobljen u balonu veći od tlaka zraka koji udišemo vani, a također nam omogućuje da shvatimo da sila trenja smanjuje kinetičku energiju. To je jedan od najčešće izvođenih eksperimenata među STEAM aktivnostima. Kako je izgledao naš eksperiment pogledajte na poveznici.
  • Matematičke igre: U prosincu smo razgovarali o matematičkom predmetu STEAM-a. Formirali timove iz mješovitih zemalja te je svaki tim sa svojim učenicima sudjelovao u matematičkoj igri po vlastitom izboru. Uključivanje u ove igre bila je isključivo ideja učenika. Upravo tako smo stvorili zajednički rad. U kojim smo igrama sudjelovali pogledajte na poveznici.
  • Ebru umjetnost: O odjeljku likovne umjetnosti u temi STEAM pričali smo u siječnju. Kao prvu aktivnosti organizirali smo webinar gdje nam je umjetnica Benana Torğula objasnila sve o „Ebru umjetnosti“. Sljedeća aktivnost bila je „Marbling“, odnosno izrada umjetničkih djela koristeći novostečeno znanje „Ebru umjetnosti“. Nakon što smo oslikali svoja umjetnička djela, zajedničkim radom izradili smo kalendar.
  • Dan sigurnijeg interneta i igra Interland: O temi tehnologije i sigurnijeg interneta razgovarali smo u veljači. Naši su učenici povodom 9. veljače, Dana sigurnog interneta, rješavali i bojali bojanku u šiframa. Nakon toga, igrali su „Interland“, igru digitalnog sadržaja. Interland je online avantura s četiri izazovne igre koje učenicima daju praktičnu praksu u važnim lekcijama o digitalnoj sigurnosti. Učenici mogu napredovati prema tome da postanu Internauti igrajući igre u Interlandu. Na kraju ove igre dobili su razne certifikate. Ukratko smo razgovarali i o kodiranju te smo posjetili stranicu code.org. Tamo smo u našem virtualnom razredu igrali razne online igre. Prvo smo se okušali u Angry bird labirintu, a zatim u igri u kojoj smo više naučili o morskom svijetu pod nazivom Umjetna inteligencija i morski svijet. Kako nam je bilo pogledajte na poveznici.
  • Mjesečevi krateri: Kao zadnju zajedničku aktivnost, svi sudionici projekta proveli su aktivnost vezanu za svemir. Naša tema bili su Mjesečevi krateri. Aktivnosti smo provodili tjedan dana. Za početak, pogledali smo prezentaciju o svemiru, nacrtali dio svemira te letjelicu koja bi nas odvela u svemir. Slijedila je prezentacija o Mjesecu gdje smo više naučili i o njegovim kraterima. Podijelili smo se u grupe te smo zajedno crtali Južni i Sjeverni pol Mjeseca. Zadnjoj aktivnosti najviše smo se veselili. Odlučili smo napraviti pokus kako nastaju Mjesečevi krateri te što utječe na njihovu veličinu i dubinu. Sve naše aktivnosti možete pogledati ovdje, kao i naš video zapis pokusa.

Projekt „STEAM UP“ učenicima je pružio jedinstvenu priliku da integriraju jezične vještine s digitalnim alatima te da istovremeno razvijaju kritičko razmišljanje, međunarodnu svijest, međusobno poštivanje te poticanje na znatiželju i istraživanje. Kroz zajednički rad na matematičkim igrama, izložbi likovnih radova, zajedničku aktivnost o svemiru te video poziv, učenici su unaprijedili svoje jezične kompetencije te potaknuli kreativnost.

Veselimo se novim temama i aktivnostima u sljedećim eTwinning projektima!

Učiteljica Anja Hrain i učenici 3. i 4. razreda u produženom boravku


III. Osnovna škola Varaždin