2015-11-16 09:55:35 PROJEKT: Š k o lj k a NOSITELJI PROJEKTA: -Slavka Soptija: knjižničarka /učiteljica hrvatskoga jezika -učenici 6.razreda i polaznici dodatne nastave iz hrvatskoga jezika -Anita Res: učiteljica likovne kulture -učenici 5. 6. i 7. i 8. razreda -učenici članovi učeničke zadruge
VRIJEME REALIZACIJE: tijekom drugog polugodišta nastavne godine 2014./2015. MJESTO REALIZACIJE: učionice hrvatskoga jezika i likovne kulture te školska knjižnica -na satovima hrvatskoga jezika, dodatne nastave, keramičko-grafičke skupine i likovne kulture Na linku "više" možete saznati opširnije o provedenom projektu kao i pogledati priloženu prezentaciju. OSTVARENI CILJEVI: Kod učenika razvijati ljubav i pozitivan odnos prema književnosti i likovnoj umjetnosti - poticati učenike na čitanje, pisanje i likovno izražavanje - poticati estetske, društvene i moralne vrednote kod učenika - odgajati učenike za odgovorne,tolerantne i istinoljubive osobe - poučiti učenike za življenje prema načelima poštivanja različitosti - razvijati kod učenika istraživački duh, stvaralački interes, samopouzdanje, samostalno i kritičko mišljenje -razvijanje sposobnosti i vještina u likovnom izražavanju grafičkim tehnikama, modeliranjem gline-izradom keramičkih uradaka sa motivom školjke -uspostavljanje korelacijske veze sa sadržajima drugih nastavnih predmeta (hrvatski jezik, likovna kultura,priroda) i buđenje interesa za jezik, likovnu kulturu,prirodu te kulturnu i prirodnu baštinu. OSTVARENI ZADACI: OBRAZOVNI ZADACI: -upoznati učenike s poezijom hrvatskih pisaca i s ( H RVATSKI JEZIK ) lirskim vrstama koje su pisali -književni rodovi i književne vrste. Odnos teme i motiva u književnom djelu te izdvajanje motiva u tematskom kontekstu -učenik će uočiti temu i pouku pjesme te pjesnička izražajna sredstva -uočit će i znati objasniti pojam lirskog subjekta -uočiti raspoloženje u pjesmi -učenici će prepoznati vrste stiha prema broju slogova i razlikovati vrste rima -prepoznati haiku pjesme, objasniti obilježja istih i napisati haiku pjesmu -izražajno čitanje stihova ( krasnoslov ) -saznati zanimljivosti o školjki u istraživačkom radu ( LIKOVNA KULTURA) -načini likovnog izražavanja ( crtanje, grafika. modeliranje) -uočiti i izraziti sklad i harmoniju likova u različitim kompozicijama ( horizontalnoj dijagonalnoj, ovalnoj…) -uočiti povezanost između stvarne,opipljive teksture i prikazane teksture na likovnom uradku -usvajanje pojmova iz područja grafike:visoki tisak, kolografija, linorez, matrica, otisak, grafički list -uočavanje i spoznavanje različitih odnosa mase i prostora u modeliranju -oblikovanje gline s različitim stupnjem izbočenosti u prostoru
FUNKCIONALNI : -razvijanje senzibiliteta za književnu riječ i likovno stvaralaštvo, -razvijanje čitateljskih potreba, -literarni i likovni pokušaji učenika, -razvijati sposobnost analiziranja, uspoređivanja i zaključivanja, -poticati maštovitost u razmišljanju o svijetu, -razviti vještine uspoređivanja lirskih pjesama, -razviti kreativnost pisanjem stihova, -razvijanje motorike i spretnosti u radu, -razvijanje taktilnih i vizualnih sposobnosti, -razvijanje divergentnog mišljenja, -osmišljavanje i postavljanje izložbe (školjke, likovni i literarni radovi učenika, tekstovi književnika s motivom školjke) -u školskoj knjižnici ODGOJNI ZADACI: -razviti osjećaj za estetsku i umjetničku vrijednost književnoga djela, -učenici će razviti ljubav i proširiti znanja o poeziji, -razviti ljubav i poštovanje prema nematerijalnoj baštini svoga ali i drugih naroda, -učenik će promišljati o osjećajima ljudi u svijetu i spoznati da su samo slobodni ljudi istinski kreativni, -tolerantnost spaja različitosti u suživot dostojan čovjeka, - razvijanje senzibiliteta za estetske vrijednosti likovnog djela, -razvijanje pozitivnog odnosa prema radu. TROŠKOVNIK: potrošni materijal : papir,trošak fotokopiranja; keramika: glina,engobe, glazura. grafika: grafička boja; struja pri pečenju gline ( oko 200 kuna) NAČIN VREDNOVANJA:- na satovima hrvatskoga jezika i likovne kulture - na izložbi učeničkih uradaka ( u školskoj knjižnici) za učenike,učitelje roditelje i druge posjetitelje povodom Dana škole 29.5.2015.godine - samovrednovanje ( učenici )
NAČIN KORIŠTENJA:Estetsko uređenje školskog prostora te prezentiranje uradaka na izložbama Učeničke zadruge |
Osnovna škola Velika Pisanica |