2016-05-14 21:05:50

Razmjena učenika u sklopu projekta „Let's hear the voice of human's best friend“

Naša škola je ove godine sudjelovala u projektu „Let's hear the voice of human's best friend“ („Čujmo glas čovjekova najboljeg prijatelja“) koji se financira iz europskog fonda ACES (Academy of Central European Schools). ACES je jedna od najvećih školskih mreža u srednjoj i jugoistočnoj Europi kojoj je cilj promicanje dijaloga i prekogranične suradnje mladih.

Učenici Osnovne škole Veruda Pula u suradnji s partnerskom školom Andrassy Business Academy iz mađarskog grada Egera surađivali su na jednogodišnjem projektu koji je osmišljen na način da promiče volontiranje mladih i potiče ih da se skrbe o onima kojima je skrb potrebna – djeci sa teškoćama i napuštenim psima.

Početkom školske godine učenici osmih razreda uspostavili su suradnju s pulskom Udrugom Snoopy koja brine o napuštenim psima te istraživali načine kako mogu najbolje pomoći, a prošli su i edukaciju o volonterstvu i skrbi o napuštenim psima.  Isto su učinili i mađarski učenici u svojem gradu, a kako bi suradnja i izmjena informacija bila bolja, napravili su Facebook grupu pod istim nazivom Let's hear the voice of human's best friends.

Nakon uočenih potreba Udruge Snoopy učenici su u školi organizirali prikupljanje donacija za udrugu (hrana za pse, deke, plahte i slično) te donirali Udruzi na Danima otvorenih vrata u siječnju 2016. godine u Društvenom centru Rojc, gdje su im se pridružili i ostali učenici naše škole. Osim što su donirali potrepštine za pse, upoznali su se i s radom udruge, kupili pokoju sitnicu, ali i ono što je učenicima bilo najljepše, poigrali su se sa štencima koji se spremaju na udomljavanje.

Mađarski učenici su izrađivali plakate sa psima iz prihvatilišta u kojem su oni volontirali.

Od 11. do 16. veljače 2016. godine Laura Lunko, Zehra Novljaković, Dea Celega i Jan Catela u pratnji profesora Ivana Gambirože boravili su u Egeru. Tijekom posjeta upoznali su se sa školom, gradom, učenicima, obiteljima i profesorima, radili u prohvatilištu za pse, a jedan dan proveli su u obilasku prekrasne Budimpešte. Zadnji dan posjeta učenici su zajedno izrađivali plakate kojima su pokazali sve što su novo naučili.

Nakon povratka iz Mađarske, učenici su još radosnije krenuli u projekt, volontirali u Udruzi Snoopy, prikupljali donacije, prisustvovali udomljavanju pasa, pomagali volonterima u socijalizaciji pasa i subotom volontirali na štandu udruge.

Uskoro je uslijedio i posjet mađarskih učenika. Od 29. travnja do 2. svibnja 

Alexandra, Rita, Fanny, Norman i Kamilla u pratnji profesora Balazsa Petercsaka i Zoltana Szajca posjetili su našu školu. Upoznali se s učenicima, učiteljima, boravili u obiteljima, volontirali u Udruzi Snoopy, obišli naš grad uz pratnju turističkog vodiča i upoznali se s kulturom i povijesti našeg grada Pule. Neki od mađarskih učenika po prvi puta su vidjeli more što ih je jako razveselilo. Jedan su dan učenici proveli na seoskom imanju lavande u selu Pekice, a kasnije posjetili Svetvinčenat. Učenica Paola Hrelja darivala je naše mađarske prijatelje simboličnim darom – privjescima za ključeve u obliku psića izrađenim od gumica. 

Nakon nekoliko dana druženja, uživanja i iskustvenog učenja koristeći sva osjetila, zadnji dan posjeta radilo se na sređivanju dojmova, zaključcima, izradi plakata.

Izuzev učenika bez poteškoća, u rad su bila uključena djeca s oštećenjem sluha k

ako bi se osvijestila činjenica da i oni mogu činiti razliku, biti aktivni u društvenom okruženju te k

omunicirati s okolinom na mnoge načine. Čovjek, znamo, izvrsno komunicira sa svojim najboljim prijateljem psom, iako se on ne koristi istim našim jezikom. Osobe i djeca koja ne čuju često su marginalizirana u društvu jer se u široj društvenoj zajednici rijetko tko služi njihovim znakovnim jezikom. Ipak, tu je barijeru moguće s lakoćom srušiti, što su naši učenici i dokazali. Ako postoji želja za komunikacijom, komunikacija se može ostvariti i bez govora ili znakovnoga jezika.

Učenici sudionici u projektu izjavili su:

„Najteže je bilo komunicirati s djecom sa oštećenjima sluha, ali je to za mene bilo predivno iskustvo..”

„Od ostale sam djece naučila da uvijek mogu biti sretna i da trebam biti sretna jer sam zdrava i imam sve što mi treba u životu.”

„Naučio sam mnogo o kulturi i tradiciji Hrvatske, neke nove riječi, ali najvažnije od svega da djeca sa teškoćama također mogu pomoći.”

„Najvažnije je biti human i solidaran sa svima. Mnogo smo naučili jedni od drugih, kako svakoga prihvatiti i biti prijatelji.”

„Radeći na ovom projektu uspjeli smo srušiti mnoge barijere poput državne, nacionalne, jezične, kulturološke, ali još važnije osobne, ljudske barijere. Bilo je to zabavno iskustvo.“

„Sudjelujući u ovom projektu postao sam bolji čovjek.“

Fotogalerija: http://os-veruda-pu.skole.hr/galerija?show=album&id=52&limit=&curr_page=0

FB fotogalerija: https://www.facebook.com/groups/499979340162645/photos/


Osnovna škola Veruda Pula