Poštovane i poštovani,
nakon nezapamćene tragedije u zagrebačkoj osnovnoj školi koja je potresla cijelu Hrvatsku, svjesni strepnji s kojima se suočavate, obraćamo vam se ispred Grada Rijeke koji je osnivač osnovnih škola na području Rijeke i želim vas informirali o koracima koje smo već poduzeli i koje dodatno poduzimamo kako bismo podigli stupanj sigurnosti djece i zaposlenika u riječkim školama.
Prije svega, želim naglasiti da je sigurnost učenika, učitelja i svih djelatnika škola apsolutni prioritet Grada kao osnivača i sve su mjere koje dodatno uvodimo usmjerene isključivo povećanju stupnja sigurnosti i dobrobiti sviju koji u školama borave. Iako riječke škole već primjenjuju većinu dogovorenih mjera sigurnosti već jesu neupitno sigurno mjesto, odmah po saznanju o tragičnom događaju u Zagrebu, Grad Rijeka je okupio ravnatelje škola na radnom sastanku na kojem je procijenjeno trenutno stanje u pojedinim školama i iznesene specifične potrebe koje je potrebno zadovoljiti kako bi se dosegao najviši trenutno moguć stupanj sigurnosti. Na tom je sastanku ujedno dogovorena primjena jednoobraznih mjera koje će sve riječke škole implementirati i o kojima vas ovim putem želimo izvijestiti te vas zamoliti za suradnju, sve u cilju dobrobiti djece i zaposlenika škola.
Slijedom uputa Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, za sve je škole u Hrvatskoj donesena unificirana mjera sigurnosti koja će se primjenjivat od 7. siječnja 2025. godine, a tiče se zaključavanja svih ulaznih vrata škole i osiguravanja evakuacijskih izlaza. Slijedom te upute ulazna vrata svih riječkih škola bit će, već s prvim danom nastave u drugom polugodištu, zaključana tijekom nastave, a roditelji i posjetitelji moći će u školu ulaziti isključivo uz prethodnu najavu, odnosno po dogovoru sa školom. Za sve vas kao roditelje te će najave i dogovori biti omogućeni putem Viber grupa i Teamsa, odnosno u neposrednim kontaktima s razrednicima. Ova mjera u cilju ima spriječiti neovlašten ulazak u škole i osigurati da djeca tijekom nastave borave u zaštićenom okruženju.
Ulaz u školu će biti otvoren samo u vremenskim intervalima prije i neposredno nakon nastave, odnosno tijekom velikog odmora u kojem učenici izlaze ispred škola, a u tim intervalima osigurat će se i pojačan nadzor na ulazu u školu.
Osim unificiranja mjere zaključavanja ulaznih vrata tijekom nastave za sve škole, Grad Rijeka u suradnji sa školama radi i na dodatnim sigurnosnim unaprjeđenjima, uključujući postavljanje portafona i videonadzora ondje gdje je to potrebno te drugih tehničkih rješenja, poput nabave jednostranih brava.
Škole će, do promjena sistematizacija radnih mjesta koje je najavilo Ministarstvo, te zapošljavanja dodatnih osoba zaduženih za sigurnost, osigurati kao i do sada pojačano dežurstvo zaposlenika.
U narednom periodu stručnjaci za sigurnost obići će sve riječke škole kako bi utvrdili specifične potrebe svake ustanove i kako bi Grad Rijeka osigurao najbolje trenutno moguće tehničke uvjete dodatne sigurnosti.
Nadležni ministar najavio je i da će Ministarstvo do početka nastave izraditi sigurnosni protokol i dostaviti ga školama pa će i to biti tema o kojoj će škole informirati kako sve zaposlenike i učenike, tako i vas kao roditelje.
Tijekom prvog tjedna nastave drugog polugodišta sve škole održat će vijeća učenika, vijeća roditelja te učiteljska i radnička vijeća kako bi se svi upoznali s novim protokolima ponašanja i usuglasili oko daljnjih koraka.
Cilj Grada Rijeke je osigurati da riječke škole ostanu sigurna mjesta za učenje i odgojno-obrazovni rad te da se u njima djeca razvijaju i rastu bez straha, s osjećajem zaštićenosti i sigurnosti.
Ovim vas putem ujedno molim za suradnju, razumijevanje i povjerenje u provođenju ovih mjera kao i za zajednički pozitivni pristup u kontekstu provedbe postojećih te uvođenja novih mjera sigurnosti.
Sva vaša pitanja, sugestije i prijedlozi su uvijek dobrodošli i pozivam vas da se slobodno se obratite ravnatelju/ravnateljici vaše škole ili nama, Gradu Rijeci, kao osnivaču.
Zahvaljujem vam se na dosadašnjoj podršci i povjerenju i upravo s idejom zajedničkog pristupa pozivam vas da nastavimo stvarati sigurnu budućnost za našu djecu.
S poštovanjem,
ispred Grada Rijeke
zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan
Nastavno na tragični događaj u Osnovnoj školi "Prečko", prenosimo tekst Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.
Reakcije na krizni događaj
Nakon događaja opasnih po život i zdravlje ili kad je riječ o gubitku života/zdravlja svi ljudi neko vrijeme imaju tzv. traumatske stresne reakcije kao što su, npr. osjećaji nesigurnosti, bespomoćnosti, straha, ljutnje i zabrinutosti, različite tjelesne reakcije (glavobolja, vrtoglavica, teškoće sa spavanjem itd.), teškoće s koncentracijom i donošenjem odluka itd. Sve to su uobičajene ljudske reakcije na krizni događaj. Kod većine ljudi takve reakcije bez većih posljedica prolaze s vremenom i uz dobru podršku ljudi iz najbliže okoline. Kod manjeg broja ljudi (obično kod onih s neodgovarajućom podrškom najbližih i/ili s neodgovarajućom načinima suočavanja s traumatskim stresom) takvi događaji mogu ostaviti dulje pa čak i trajne posljedice kao što su stalna tjeskoba, depresivnost, osjećaj nesigurnosti, psihosomatske reakcije itd.
Zbog složenosti čovjekovih psihičkih procesa, nije moguće unaprijed predvidjeti tijek i trajanje oporavka od tragičnog događaja. To nije moguće učiniti ni na razini grupe ni na razini pojedinca. No, moguće je reći da oporavak teče onoliko brzo koliko je to pojedincima/zajednici moguće, a tijekom oporavka izmjenjuju se razdoblja poboljšanja i razdoblja pogoršanja stanja.
Sve navedeno je posebno naglašeno kada su pogođena i djeca. Savjet koji se univerzalno može primijeniti u radu s njima, s ciljem da im se olakša situacija u kojoj se nalaze je da budemo spremni na razgovor o teškim temama i da ne dozvoljavamo da informacije koje ih zanimaju dobiju samo iz medija i s društvenih mreža. Moguće je da će i djeca i odrasli koji nisu direktno povezani s događajem biti potreseni ovom situacijom. Preporučamo da iskoristite smjernice u nastavku za razgovor s njima.
Priprema za razgovor
Odaberite pravo vrijeme i mjesto – Pronađite mirno mjesto bez ometanja gdje se dijete osjeća sigurno. Razgovor možete započeti tijekom zajedničkih aktivnosti poput šetnje ili vožnje autom.
Napravite plan – Zabilježite unaprijed ključne poruke koje želite prenijeti, kako biste bili jasni i smireni tijekom razgovora.
Treba imati na umu da djeca razne informacije čuju od svojih vršnjaka, iz medija i slično. Moguće je da će vam postaviti pitanje o ovom ili drugom sličnom događaju i bez da ste to očekivali. Smjernice su primjenjive i u tom slučaju.
Tijekom razgovora
Pokažite empatiju i aktivno slušajte.
Važno je da dijete osjeti da ga razumijete i podržavate. Možete koristiti rečenice poput: “Drago mi je što si mi ovo ispričao. Važno je da o ovome razgovaramo kako bismo svi zajedno pronašli rješenje.”, “Možda ne želiš ispričati sve detalje sada, ali znaj da sam tu za tebe kad god odlučiš razgovarati.”.
Postavljajte otvorena pitanja
Cilj je potaknuti dijete da podijeli svoje osjećaje i razmišljanja. Primjeri pitanja:
“Kako se osjećaš nakon što se si čuo informacije o tome što se dogodilo?”
“Jesi li primijetio kako su se drugi osjećali?”
“Što misliš, što možemo učiniti kako bismo spriječili da se ovako nešto ponovi?”
Razgovarajte o odgovornosti i privatnosti
Objasnite važnost poštivanja privatnosti svih uključenih i zašto je dijeljenje videozapisa ili fotografija nasilja neprihvatljivo:
“Dijeljenje takvih snimaka može dodatno povrijediti žrtve i potaknuti daljnje nasilje. Kako bismo zaštitili druge, važno je da takve materijale ne dijelimo.”
Educirajte o alternativama nasilju
Razgovarajte o tome kako rješavati sukobe na miran i konstruktivan način. Potaknite djecu da razmisle o sljedećem:
“Što bismo mogli reći ili učiniti kada vidimo da netko zlostavlja drugoga?”
“Kako bismo mogli podržati osobu koja je bila žrtva?”
Razjasnite posljedice nasilja
Objasnite kako nasilje može utjecati na sve uključene:
“Nasilje može uzrokovati da se ljudi osjećaju tužno, uplašeno ili usamljeno. Također, može imati ozbiljne posljedice i za onoga tko nasilje čini.”
Zaključak razgovora
Ponudite podršku
Pokažite da ste tu za dijete i da može računati na vašu pomoć:
“Ako se osjećaš tužno, ljutito ili zbunjeno, uvijek možeš doći k meni.”
“Zajedno možemo pronaći najbolji način da ovo riješimo.”
Potražite stručnu pomoć ako je potrebno
Ako dijete pokazuje znakove uznemirenosti duže vrijeme (duže od oko 6-8 tjedan), predlažemo da se stručnoj službi škole ili drugim stručnjacima mentalnog zdravlja.
Važnost edukacije o online ponašanju
Osim razgovora o nasilju, iskoristite priliku za edukaciju o odgovornom online ponašanju:
Ne dijelite osjetljive materijale – Dijeljenje snimaka nasilja ili privatnih informacija može štetiti svima uključenima.
Razvijajte empatiju – Potaknite djecu da razmišljaju o osjećajima drugih i kako njihove akcije utječu na zajednicu.
Preporučuje se da se u ovom periodu posvetimo aktivnostima koje nas opuštaju i donose osjećaj ugode. Nekoj djeci može pomoći spavanje uz upaljeno svjetlo, češće druženje s prijateljima, zajedničko igranje društvenih igara s obitelji ili slične aktivnosti. Razgovarajte sa svojom djecom koje su to aktivnosti koje njima pomažu. U trenucima potresenosti važno je izbjegavati pretjerane napore, a odrasli trebaju biti svjesni da okretanje alkoholu ili psihoaktivnim tvarima nije rješenje. Fokusirajmo se na ono što gradi mir i sigurnost, kako za nas same, tako i za naše bližnje.
Ovakvi razgovori važni su za izgradnju povjerenja i stvaranje sigurnijeg okruženja za svu djecu.
Članak u potpunosti možete pročitati ovdje.
U srijedu, 4. prosinca 2024., u našoj je školi organizirana Večer matematike koja je privukla čak 150 učenika od 1. do 8. razreda, deset učitelja i brojne roditelje. Uz zabavne aktivnosti, smijeh i kreativno rješavanje zadataka, cijela večer pokazala je kako matematika može biti zanimljiva i dinamična.
Za učenike mlađih razreda učiteljice su organizirale raznovrsne matematičke radionice. Učenici su kroz igru i timski rad rješavali matematičke zagonetke i slagalice te osvajali bodove u izazovima koji su poticali njihovu maštu i logičko razmišljanje. Priključili su se i roditelji nekih učenika koji su s veseljem „igrali“ matematike.
Stariji razredi imali su priliku okušati se u pravom matematičkom Escape roomu koji su za njih pripremili njihovi učitelji matematike. Rješavanjem niza intrigantnih matematičkih zadataka, učenici su otkrivali tragove koji su ih korak po korak vodili prema konačnom cilju, velikoj završnoj zagonetci o 110. godišnjoj povijesti škole.
Za sve koji žele osjetiti djelić ove inspirativne večeri, priložen je video (kliknite ovdje) koji prikazuje kako su učenici uz pomoć svojih učitelja matematici dali novo, zabavno ruho.
Večer matematike ponovno je pokazala da je uz dobru volju, maštovite ideje i suradnju moguće stvoriti iskustva koja se dugo pamte. Bravo za sve sudionike!
Dana 29. studenoga 2024. učenici petih razreda OŠ Vežica sudjelovali su na terenskoj nastavi u Trstu u pratnji učitelja Roberta Marušića i Klare Starkl Crnković. Kroz cjelodnevni boravak u Trstu učenici su imali priliku istražiti povijesne, znanstvene i kulturne znamenitosti Trsta na dinamičan način uz zajedničko druženje.
Dan je započeo posjetom Dvorcu i Katedrali San Giusto, simbolima povijesnog značaja grada. U sklopu dvorca učenici su razgledali lapidarij, koji čuva vrijedne zbirke rimskih kamenih spomenika i mozaika, kao i oružarnu, gdje su mogli vidjeti raznoliku kolekciju povijesnog oružja. Ovi dijelovi dodatno su obogatili naše razumijevanje povijesti i kulture Trsta.
Sljedeće odredište bilo je Immaginario Scientifico, interaktivni znanstveni muzej. Učenici su ovdje mogli eksperimentirati, učiti kroz igru i na zabavan način otkrivati čari znanosti. Ovaj dio izleta bio je posebno zanimljiv jer je potaknuo kreativnost i istraživački duh svakog sudionika. Nakon toga su posjetili Dvorac Miramare, čiji prekrasni vrtovi i bogata povijest vezana uz Habsburšku monarhiju nisu nikoga ostavili ravnodušnim.
U drugom dijelu dana učenici su razgledali glavne znamenitosti grada. Posjetili su Piazza San Antonio, rimski Amfiteatar i Ponte Rosso, gdje su doznali više o povijesti Trsta. Prošetali su i sajmom Fiera di San Niccolò, gdje su se upoznali s lokalnim običajima i ponudom tradicionalnih proizvoda. Poseban trenutak bila je pauza za sladoled u Viale 20 Settembre, koja je dodatno razveselila učenike.
Na kraju su posjetili Museo di Storia Naturale (Prirodoslovni Muzej) koji je omogućio učenicima da istraže bogatu zbirku prirodoslovnih eksponata. Muzej nudi impresivne zbirke iz područja paleontologije, geologije, zoologije i botanike. Posebnu pažnju privukao je fosil dinosaura poznat kao Antonio, jedan od najbolje očuvanih u Europi kao i velika bijela psina Carlotta ulovljena u Kvarnerskom zaljevu.
Boravak u Trstu bio je ispunjen novim znanjima i trenucima koji će se dugo pamtiti. Učenici su se vratili s mnoštvom dojmova i uzbuđeni zbog onoga što su naučili i doživjeli. Terenska nastava u Trstu pokazala je još jednom važnost učenja izvan učionice i pružila nezaboravno iskustvo svima koji su sudjelovali.
Fotografije možete pogledati u nastavku vijesti.
Plesna čarolija i božićna atmosfera dolaze u Opatiju! Učenici Osnovne škole za klasični balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica te Srednje škole za klasični balet i suvremeni ples Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci, pripremili su posebnu božićnu produkciju pod nazivom "Plesni poklon: Ispričaj nam priču". Ova tradicionalna priredba, koja se već godinama održava u prosincu, ove će godine dobiti i poseban dodatak – nastup učenika programa srednje škole za klasični balet i suvremeni ples koji je ove školske godine u Prvoj sušačkoj hrvatskoj gimnaziji upisao svoju prvu generaciju budućih mladih plesača.
Događaj će se održati 12. i 13. prosinca 2024. godine s početkom u 19:00 sati u prestižnom Centru Gervais u Opatiji. Na velikoj pozornici nastupit će više od 150 mladih plesača, učenika od predškolskih razreda do prvih razreda srednje škole, koji će predstaviti raznovrsne plesne točke u izvedbi klasičnog baleta i suvremenog plesa. Ove godine, uz plesače iz osnovne i srednje škole, nastupit će i gosti iz Ekonomske škole M. Mirkovića Rijeka. Ovi učenici, koji nastupaju u sklopu fakultativne nastave predmeta Inkluzija, izvest će posebnu koreografiju zajedno sa svojim kolegama iz trećih i četvrtih razreda suvremenog plesa.
Svaka produkcija osnovne plesne škole dosad imala je svoju tematsku osnovu, a ovogodišnji "Plesni poklon" pod nazivom "Ispričaj nam priču" donosi kolaž plesnih točaka u kojima književnost i najljepša djela beletristike, koja su oblikovala naše djetinjstvo, prepliću plesne pokrete i emocije. Mladi plesači i plesačice ovom produkcijom daruju svoju ljubav prema plesu, kulturi i umjetnosti, poklanjajući svojim najbližima i široj plesnoj publici nezaboravnu večer.
Ova božićna priredba, obogaćujući opatijski advent, svakako će biti događaj koji će ujediniti sve generacije u ljubavi prema umjetnosti i božićnom duhu. Pozivamo sve ljubitelje plesa, kulture i ljepote da uživaju u ovom posebnom kulturno-umjetničkom doživljaju, koji obećava biti jedan od najljepših trenutaka ovogodišnjeg adventa.
Ne propustite priliku doživjeti čaroliju plesa i književnosti u Centru Gervais – 12. i 13. prosinca 2024. godine, s početkom u 19:00 sati.
U srijedu 4.12. 2024. o.g. učenici koji pohađaju izborni predmet Vjeronauk i izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj u pratnji učitelja posjetili su ustanove drugih vjerskih zajednica grada Rijeke: Pravoslavnu crkvu sv. Nikole u centru grada te Baptistički centar na Zametu. Predstavnici ovih dviju vjerskih zajednica srdačno su nas dočekali, ukratko predstavili osnovna obilježja svoje vjere te kako ju prakticiraju.
Zbog radova nismo mogli do uobičajenog posjeta džamiji.
Ovaj posjet, ostvaren međupredmetnim povezivanjem, bio je prilika da osim upoznavanja s drugim vjerskim zajednicama u našem gradu i stjecanja novih spoznaja, učenici uvide kako i na koji način drugi vjernici obogaćuju društveni, kulturni i gospodarski život našeg grada, uvažavajući različitosti.
Kristina Starčević i Bruno Vignjević
Poštovani roditelji,
danas je Dan otvorenih vrata od 17:00 do 18:00 sati.
U privitku se nalazi popis učionica u kojima će se pojedini učitelji nalaziti tijekom cijele godine.
Opravdano odsutni učitelji: Vedran Gergorić (Glazbena kultura), Dunja Maričević (Kemija, Fizika), Kristina Tonković (Informatika).
S ponosom objavljujemo da su naši učenici postigli izvanredan uspjeh na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja Dabar 2024!
Ove godine, naši talentirani učenici ušli su u 10 % najboljih natjecatelja, čime su pokazali svoju izvrsnost. Andrej Bajšanski postigao je zavidan uspjeh i osvojio prvo mjesto na natjecanju!
Učenici koji su ušli u 10 % najboljih su:
- u kategoriji Mili Dabar (3. i 4. razredi): Romano VidiĆ, Luka Arsić, Matilda Valić, Nika Mauhar, Patrik Soldat, Lukas Banić, Lucija Ljubičić
- u kategoriji KiloDabar (5. i 6. razredi): Andrej Bajšanski, Marija Spodnjak, Mario Ribić, Gašpar Čavrak, Korina Ljubičić
-u kategoriji MegaDabar (7. i 8. razredi): Vladimir Predragović, Niko Kršćo
Iz naše škole natjecalo se ukupno 76 učenika. Natjecanje se odvijalo online u informatičkoj učionici.
Čestitamo svim učenicima koji su se natjecali i pokazali svoje vještine, a posebno onima koji su ušli u 10 % najboljih.
Mentorice: Kristina Tonković, prof. i Loredana Zima Krnelić, prof.
Učenici 4. razreda produženog boravka i ove godine su se uključili u eTwinning projekt „Dani jabuka, dani zdrave hrane 4“ te im je to već četvrta godina zaredom u ovome projektu.
Odluka o priključivanju u projekt bila je u potpunosti njihova te obzirom da su opet isti projekt izabrali govori mnogo o samome projektu. Ove godine smo malo veći pa smo projektne aktivnosti pripremili malo kompliciranije nego do sada. Učenici su imali 6 projektnih aktivnosti, od toga 3 koji su bili na nastavnim listićima (matematički zadaci, hrvatski-razumijevanje pročitanog teksta i logičko-zabavni) te 3 koji su bili u online alatima (BookCreator - pronalaženje i unošenje recepta s jabukama, Padlet - istraživanje zanimljivosti o jabukama i JigSaw - online puzzla).
Svaki od 6 zadataka bio je prikazan u obliku QR koda koji su učenici skenirali te su potom otkrili koji zadatak su taj dan dobili. No uz tih 6 aktivnosti ostvarili smo i suradnju u likovnoj radionici s 2. razredom produženog boravka naše škole. Učenicima su se sve aktivnosti jako svidjele što dokazuje i evaluacija koja ima odlične ocjene od svih učenika te slike koje su ukrašene osmjehom djece.
Poveznice na naše aktivnosti:
Fotografije možete pogledati u nastavku vijesti.
Naši su učenici, kao i prošle godine, najuspješniji s 12 nagrada/pohvala u sve tri dobne skupine pišući na temu bajka.
U kategoriji od 1. do 4.r., pristiglo je 37 radova te su dodjeljene tri nagrade i jedna pohvala. Nagrađene su učenice Miljenke Rumore, 3.a.
Poštovani roditelji,
danas je Dan otvorenih vrata od 17:00 do 18:00 sati.
U privitku se nalazi popis učionica u kojima će se pojedini učitelji nalaziti tijekom cijele godine.
Opravdano odsutni učitelji: Mihovila Čeperić-Biljan (Hrvatski jezik).
Od 14. do 19. listopada 2024. godine učenici produženog boravka 2.a i 2.b razreda s njihovom učiteljicom Nikol Belasić, uključili su se u eTwinning projekt „Dani jabuka, dani zdrave hrane 4“. S obzirom na to da su prošle godine po prvi puta sudjelovali, sami su izrazili želju da i ove godine budu dio projekta koji im se jako svidio.
Projekt smo realizirali kroz više od deset različitih aktivnosti. Neke od njih su: ispunjavanje knjižice „Jabukarica“, pisanje poslovica o jabukama i istraživanje o značenju istih, gledanje crtanog filma „Crv“, jabuke u matematici, dijelovi jabuke, čitanje slikovnice „Ukuhane jabuke“ Klaasa Verplanckea i dr.
Suradnju s projektnim partnerima ostvarili smo s učenicima produženog boravka 4. razreda naše škole i njihovom učiteljicom Aileen Marinčić.
Sve svoje projektne aktivnosti objavili smo na službenoj web stranici našeg produženog boravka.
Uživajte!
Učenici 2.PB i njihova učiteljica Nikol Belasić
Fotografije možete pogledati u nastavku vijesti.
U sklopu projekta koji obuhvaća učenje o vrijednostima Domovinskog rata, učenici osmih razreda 9. i 10. listopada 2024. godine posjetili su grad Vukovar u pratnji razrednika Kristijana Obradovića, Bruna Vignjevića i učiteljice Nikol Belasić.
Tijekom dvodnevnog boravka u gradu učenici su se upoznali s radom Memorijalnog centra Domovinskog rata, posjetili su brojne memorijalne lokacije, kao što su Spomen-dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, mjesto sjećanja - Vukovarska bolnica 1991., Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata, Spomen-doma Ovčara, masovna grobnica na Ovčari te crkvu sv. Filipa i Jakova. Razgledali su i Gradski muzej Vukovar smješten u dvorcu Eltz i Muzej vučedolske kulture. Razrednici su organizirali posjet učenika novoobnovljenom Vodotornju s kojeg se pruža prekrasan pogled na cijeli grad i okolicu. Učenici su se osim predavanja i obilaska grada stigli i zabaviti u disku te na završnom kvizu, na kojem su osvojili treće mjesto.
Za Svjetski dan mentalnog zdravlja, učenici 6.a i b razreda sudjelovali su u radionicama koje je provela školska psihologinja.
Poštovani roditelji,
danas je Dan otvorenih vrata od 17:00 do 18:00 sati.
U privitku se nalazi popis učionica u kojima će se pojedini učitelji nalaziti tijekom cijele godine.
Opravdano odsutni učitelji: Davor Kolarić (geografija).
16. rujna 2024. godine učenici 8. a b. i c. razreda naše škole krenuli su na trodnevnu školsku ekskurziju u Dalmaciju. U pratnji učenika bili su učitelji Kristijan Obradović, Nikola Lovrić i Bruno Vignjević. Tijekom ekskurzije učenici su posjetili gradove Nin, Zadar, Trogir, Šibenik i Knin. Prvi dan obišli smo gradić Nin i posjetili Muzej soli u kojem smo se upoznali s tradicijom proizvodnje soli koja traje više od tisuću godina. Nakon Nina uslijedio je posjet staroj jezgri grada Zadra gdje su učenici uz pratnju stručnog vodiča posjetili Trg Tri bunara, katedralu svete Stošije, Pozdrav Suncu, Morske orgulje, Kalelargu, Forum i crkvu svetog Donata. Obilazak Zadra završen je uživanjem u poznatom zadarskom sladoledu. Na putu prema Šibeniku svratili smo do mjesta Radašinovci i Parka prirode Vransko jezero gdje su smo u pratnji stručnog vodiča imali prilike doživjeti jedan od najljepših pogleda na dalmatinske otoke.
Drugi dan smo posjetili jedan od najstarijih gradova u Dalmaciji, Trogir. Vidjeli smo katedralu svetog Lovre, Radovanov portal, Gradsku ložu, utvrdu Kamerlengo te trogirsku starogradsku jezgru. Po završetku razgledavanja pomalo umorni i gladni uputili smo se u obližnju pizzeriu „Mirkec“ gdje smo uživali u ukusnim pizzama. Poslije ručka krenuli smo prema mjestu Dubrava u šibenskom zaleđu gdje smo imali prilike vidjeti poznato utočište za ptice grabljivice Sokolarski centar. Učenici su pomno slušali nadahnuto i zanimljivo predavanje utemeljitelja centra, Emilia Menđušića. Čuli smo brojne zanimljivosti o životima sova, orlova i sokolova. Oni hrabriji oprobali su se i u držanju orla i sokola na ruci. Drugi dan smo završili razgledavanjem Šibenika, posjetili smo tvrđavu svetog Mihovila i uživali u pogledu na cijeli grad, dio starogradske jezgre te završili pričom o bajkovitoj šibenskoj katedrali svetog Jakova.
Zadnji dan ekskurzije posjetili smo Nacionalni park Krka, brodićem smo iz Skradina doplovili do velikih slapova Skradinskog buka koji je oduševio sve učenike. Uživali smo u šetnji pored brojnih slapova te smo ručali u restoranu hotela „Vrata Krke“. Posljednja destinacija bila je drevna Kninska tvrđava na kojoj smo posjetili muzej posvećen Domovinskom ratu te se popeli do vrha i uživali u prekrasnom pogledu na Knin, Dinaru i rijeku Krku. U kasnim večernjim satima vratili smo se u Rijeku.
Učenici od 2. do 4. razreda u 8:00 sati dolaze na školsko igralište s praznim torbama. Nastava traje do 9:30.
Učenici od 5. do 8. razreda od 8:00 do 9:30 imaju dva Sata razrednika. Učenici se okupljaju na školskom igralištu.
Želimo svima uspješnu školsku godinu!
Tijekom školske godine 2023./2024. produženi boravak 1. i 3.razreda sudjelovali su u nekoliko eTwinning projekata. Po završetku svih projektnih aktivnosti učenici su u dogovoru s učiteljicama odabrali četiri njima najdraža projekta te su oni prijavljeni za Nacionalnu oznaku kvalitete rada.
Sva četiri prijavljena projekta u oba produžena boravka dobila su Nacionalnu oznaku kvalitete te su time dokazali da su učenici uložili izniman interes, trud i rad te je uloženo uočeno i nagrađeno.
Čestitke učenicima produženog boravka na aktivnosti i radu!
učiteljice Nikol Belasić i Aileen Marinčić
Poštovani roditelji i učenici 1. razreda OŠ Vežica školske 2024./2025. godine, s radošću vas pozivamo na svečani prijem prvaša u ponedjeljak, 9. rujna 2024. godine s početkom u 18:00 sati u maloj dvorani.
Veselimo se vašem dolasku i želimo sretan i uspješan početak školovanja!
Poštovani roditelji!
I ove godine učenici će na početku školske godine dobiti udžbenike za SVE nastavne predmete, obavezne i izborne. Udžbenici se moraju čuvati i vratiti na kraju školske godine (osim radnih udžbenika). Sredstva za nabavu udžbenika osigurana su u državnom proračunu.
Grad Rijeka osigurao je nabavu radnih bilježnica za obvezne predmete za sve učenike s prebivalištem u Gradu Rijeci - roditelji ih NE KUPUJU, učenici će dobiti na početku nastavne godine.
Radne bilježnice za izborne predmete, zbirke zadataka, kutije za tehnički odgoj, likovne mape i drugo učenici/roditelji moraju kupiti sami. U privitku je popis potrebnih radnih bilježnica po predmetima i razredima.
Učenici u 5. razredu moraju kupiti geografski atlas, bilo kojeg nakladnika, (ili posuditi - koristiti stari), koji će rabiti od 5. do 8. razreda.
Likovne mape (Profil, 4. - 8. razred) učenici imaju mogućnost nabaviti u školi, o čemu su obaviješteni od predmetnog učitelja, kao i kutije za Tehničku kulturu.
Dežurstvo tehničkog osoblja od 15. srpnja 2024. do 23. kolovoza 2024. organizirano je od 8.00 do 14.00 sati.
Ove godine, učenici 3. i 4. razreda, redovito su odlazili na utakmice NK Rijeke. Podržali smo naš klub i veselili se svakoj pobjedi. Jedva čekamo jesen i novu sezonu. Forza Fiume!
Lara Richter, 8.a, učenica generacije 2023./2024. dana 24.6.2024. sudjelovala je na prijemu za učenike generacije u Salonu Grada Rijeke.
Zajedno s ostalim učenicima generacije riječkih osnovnih škola primila je čestitke gradonačelnika Marka Filipovića te je nagrađena prigodnim poklonima.
Više o prijemu na poveznici: Novi List.
Čestitke!
Zdenka Devčić, razrednica
Ove godine učenici produženog boravka 1.a i 1.b razreda sudjelovali su u svojim prvim eTwinning projektima: Škola je škola, a boravak je baš fora 4, 100. dan u školi, Pink Shirt Day 2024., Dani jabuka, dani zdrave hrane 3.
Navedena četiri eTwinning projekta s njima je provodila učiteljica razredne nastave Nikol Belasić. S veseljem su se uključili u projekte i kroz godinu istraživali, učili, kreativno se izražavali i zabavili.
Više informacija o projektima možete pročitati u nastavku vijesti.
Učiteljica produženog boravka prvih razreda Nikol Belasić
Učenici 3.razreda produženog boravka i učiteljica Aileen Marinčić već 3 godine sudjeluju u eTwinning projektu „Škola je škola, a boravak je baš fora 4“ te s veseljem mogu reći da je djeci ovaj projekt najdraži od svih. Cilj projekta je upoznati druge produžene boravke, stvoriti prijateljstva i suradnju među njima te obilježavati razne prigodne datume i o njima učiti. Ove godine bilo je mnogo aktivnosti pa čak i zajednička aktivnost pisanja slikovnice, a rezultat toga možete vidjeti u linku ispod. Svake godine obogaćujemo naše aktivnosti i obilježavamo nove datume kao i one koji su nam posebno zapeli za oko iako smo ih već obilježili.
Najljepše je kad nakon nekog vremena učenik kaže „…pa to smo učili kad smo pričali o izumiteljima…“ i tad ej učiteljici srce na mjestu jer je njezin trud imao učinka.
Veselimo se i dalje obilježavati razne datume i mnogo učiti pa ćemo se i iduće godine opet priključiti ovome projektu.
Učiteljica produženog boravka trećih razreda,
Aileen Marinčić
Današnja djeca su sve više izložena nasilju pa je prijeko potrebno s njima raditi aktivnosti koje će ih naučiti prepoznati nasilje i spriječiti ga. Zbog toga smo se uključili u eTwinning projekt „Pink shirt day 2024.“ gdje smo imali prilike slušati o raznim oblicima nasilja, kako ga spriječiti, kome se obratiti za pomoć te kako se ponašati i na što paziti dok surfamo bespućima interneta. Ovo nam nije prva godina ovog projekta već čak 3., naše putovanje učenja o sigurnosti počelo je još u 1.razredu i mogu reći da sam jako zadovoljna kako su učenici oprezni prema online komunikaciji i sprečavanju nasilje te želim vjerovati da su aktivnosti u sklopu ovog projekta doprinijele tome.
Veselimo se i dalje raditi na našoj sigurnosti te iduće godine se opet priključujemo ovome projektu.
Naše slike i aktivnosti možete vidjeti u prilogu.
Učiteljica produženog boravka trećih razreda,
Aileen Marinčić
I ove školske godine učenici produženog boravka 3.razreda skupa s učiteljicom Aileen Marinčić sudjelovali su u eTwinning projektu „Dani jabuka, dani zdrave hrane 3“, ali smo ove godine zbog velikog interesa za mnoštvo aktivnosti projektne aktivnosti protegnuli na duži vremenski period. Preko 3 tjedna učenici su skoro svaki dan rješavali zadatke na temu jabuka, učili o jabukama i zdravim prehrambenim navikama te uživali u igrama, kako uživo tako i online, s jabukama. Najveća novost bila je uključenje i obitelji jer su mame, tate, djedovi, bake, none, nonići pa čak i tete sudjelovali u izradi kuharice koju smo objavili u programu BookCreator.
Iznenađenje je doživjela i učiteljica jer za sam kraj projekta, počastili smo se s kolačima od jabuka koje su divni roditelji pripremili kako bi proslavili uspješno učenje. Naše slike, linkove na web stranicu i našu kuharicu možete vidjeti malo niže i kliknuti i uživati onoliko koliko smo i mi.
Mi smo se vrlo lijepo zabavili, mnogo naučili i željno iščekujem ovaj projekt i iduće školske godine.
Učiteljica produženih boravaka 3.razreda,
Aileen Marinčić
VEŽIČKI TIĆI - DANI JABUKA, DANI ZDRAVE HRANE 3
Učenici produženog boravka 3.razreda skupa s učiteljicom Aileen Marinčić sudjelovali su u eTwinning projektu „100.dan u školi 2024.“ i ove školske godine. 100.dan proleti kao od šale pa smo ipak odlučili uživati u njemu barem dan više. Ove godine smo i veće brojeve naučili, ali smo shvatili da ni 100 nije mala brojka, pogotovo kada morate napraviti 100 čučnjeva ili toranj od 100 čaša. No nema veze, jer iako nismo uspjeli iz prve, kad je došlo do uspjeha nismo bili umorni već jako zadovoljni napravljenim. Uživali smo u filmu „101 dalmatiner“ te u turniru igranja memory karticama, a izazov je bio riješiti osmosmjerku sa 100 pojmova za traženje, ali najviše smijeha izazvala je Snapchat aplikacija koja nas je uz pomoć filtera dosta postarila.
Bilo je tu još mnogo aktivnosti i mnogo veselja i veselimo se opet radovati 100.danu škole u 4.razredu produženog boravka.
Naše slike i aktivnosti možete vidjeti na linku web stranice produženog boravka. Probajte i vi što smo i mi!
Učiteljica produženih boravaka 3.razreda,
Aileen Marinčić
14.6. 2024. učenici osnovne škole Vežica u pratnji vjeroučiteljica sudjelovali su u humanitarnom projektu „S Vidom se lako može posložiti svatko“. U projektu djeca pomažu djeci, u organizaciji Katehetskog ureda Riječke nadbiskupije i Caritasa Riječke nadbiskupije.
Svrha humanitarnog projekta je prikupljanje donacijskih sredstava za kupnju didaktičkog pomagala/materijala Klinici za dječju kirurgiju KBC Rijeka.
Fotografije možete pogledati u nastavku vijesti.
Poštovani roditelji,
postupak upisa u produženi boravak za sljedeću školsku godinu (2024./2025.) održat će se od 17. do 21. lipnja 2024. godine putem online obrasca.
U nastavku vijesti možete pročitati ostale informacije o upisu te preuzeti potrebne dokumente.
Poštovani roditelji budućih prvaša,
obavještavamo vas da će se prvi roditeljski sastanak održati u srijedu, 19. lipnja 2024. godine u 17.30 sati u maloj dvorani škole (marendarij).
Lijep pozdrav,
stručna služba
3. lipnja obilježili smo Dan škole.
Učenicima su bile ponuđene različite aktivnosti i radionice te je svatko mogao pronaći i odabrati nešto za sebe. Učenici razredne nastave mogli su sudjelovati u sportskim igrama te radionicama i kvizovima u učionicama, a učenici predmetne nastave mogli su sudjelovati u pub kvizu, kreativnoj radionici Školske zadruge, literarnoj radionici (Blackout poetry), razrednim igrama, igri snalaženja u prostoru te Spelling Bee radionici. Učenici su mogli sudjelovati i u sportskim aktivnostima – graničaru, odbojci, košarci i futsalu.
Kako je izgledalo obilježavanje Dana škole možete provjeriti u nastavku vijesti.
Hvala svima!
Hippo olympiad je međunarodno natjecanje iz engleskog jezika koje se već 9. godinu zaredom održava i u našoj školi.
I ove godine se prijavilo 40 učenika, a na državno polufinale se kvalificiralo 5 učenika. Najbolja od njih je bila Karla Šljivić iz 8.b, koja se sa svojim izvrsnim rezultatom kvalificirala za europske kvalifikacije koje su se održale od 21.5. do 23. 5 2024. u Lido di Jesolo u Italiji.
Na natjecanje je otputovala skupa s ostalim kandidatima iz Primorsko-goranske županije u pratnji koordinatorice natjecanja Zdenke Devčić. Karla je i na ovoj razini pokazala ogromno poznavanje engleskog jezika te ostvarila fantastičan rezultat: 5. mjesto u svojoj kategoriji Hippo 3 (7. i 8.razredi)!
Čestitke Karli i njezinoj mentorici Klari Starkl Crnković.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece i kampanje koju provodi Europski centar za nestalu djecu pod imenom AMBER Alert Europe, Policijska uprava Primorsko-goranske županije je na svojim stranicama objavila članak o usmjeravanju roditelja rijekom nestanka djece.
Članku možete pristupiti pomoću poveznice: AMBER Alert Europe.
Upis u srednju školu veliki je korak i odluka za naše osmaše.
Kako bismo im olakšali odabir, u našoj se školi održao Sajam srednjih škola za učenike sedmih i osmih razreda.
Posjetilo nas je čak osamnaest srednjih škola iz Rijeke i okolice te se predstavilo učenicima putem štandova s promotivnim materijalima.
Za učenike sedmih razreda naše škole organiziran je jednodnevni izlet 15. svibnja 2024. godine prilikom kojeg su posjetili Kuterevo, Smiljan i Adrenalinski park Likos u Gospiću.
U Kuterevu, planinarskom naselju na obroncima Sjevernog Velebita, nalazi se utočište za mlade i starije medvjede koji su nesretnim slučajem ili uslijed krivolova odvojeni od majke. U utočištu su uz pomoć dobrih ljudi, mladih volontera, zaljubljenika u prirodu i pomoć stručnjaka othranjeni. Medvjedi ne odlaze u svoja prirodna staništa nego ostaju u utočištu. Učenici su bili vidno uzbuđeni te oduševljeni inspirativnim predavanjem voditelja utočišta Ivana Crnkovića Pavenke.
U Smiljanu je smješten memorijalni centar najvećeg hrvatskog znanstvenika Nikole Tesle u sklopu kojega se nalazi njegova rodna kuća. Učenicima je posebno zanimljivo bilo u ispitnoj stanici te malom kinu u kojem su nakon razgledavanja pogledali dokumentarni film o njegovom životu. Učenici su se upoznali s biografijom, zanimljivim detaljima iz njegova života te razgledali neke od brojnih izuma.
Nakon Smiljana učenici su posjetili Adrenalinski park Likos u Gospiću gdje su se prepustili raznim sportskim aktivnostima. Uživali su u penjanju na umjetnu stijenu, zip-lineu, vožnji kajakom po rječici Novčici, igranju nogometa te paintballu.
Puni doživljaja s izleta vratili smo se u Rijeku u kasnim večernjim satima.
Obaviještavamo sve osmaše i njihove roditelje da je donesena Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole za školsku godinu 2024./2025. Time je službeno započeo proces upisa osmaša u srednje škole. Sve važne informacije i dokumente je potrebno pratiti na mrežnoj adresi srednje.e-upisi.hr te u odjeljku Upisi u srednje škole na ovoj mrežnoj stranici.
Također, pozivamo sve roditelje osmaša da dođu na roditeljski sastanak u utorak, 4.6.2024. u 17:00 sati u malu dvoranu škole kako bi pravovremeno dobili sve potrebne informacije.
Dodatno, obavještavamo vas i o početku korištenja Viber info-kanala na kojem će se objavljivati sve važne informacije o upisima u srednje škole za kandidate i roditelje/skrbnike. Podatke za priključivanje info-kanalu možete pronaći na srednje.e-upisi.hr u kartici Pomoć i podrška.
Loredana Zima Krnelić, prof.
Učenice 3. razreda produženog boravka, Laura Škugor i Karolina Čavrak osvojile su dvije 1. nagrade likovno-literarnog natječaja SFerice na temu "Legenda o robopiliću" i "Ključ džepnog kraljevstva".
Dodjela nagrada održala se u Zagrebu, 11. svibnja 2024., na FER-u gdje se ujedno i tijekom tri dana održavao i 46. SFerakon. Karolina nažalost nije bila u mogućnosti ići na dodjelu, ali Laura Škugor i mentorica Aileen Marinčić prisustvovale su svečanoj dodjeli te su se vratile ruku punih nagrada, pune dojmova i željne novih tema za pisanje.
Nadamo se da će i iduće godine biti plodno tlo za SF/fantasy priče i likovne radove jer ćemo se svakako prijaviti.
Njihove nagrađene radove možete pročitati na sljedećim poveznicama:
Karolina Čavrak - Legenda o robopiliću
Laura Škugor - Ključ džepnog kraljevstva
Nika, Karla i Petra nagrađene na 18. međunarodnom Jalovom haiku natječaju
10. svibnja 2024. prisustvovali smo u rezidenciji veleposlanika Japana Nj.E. Iso Masato te ostalih nagrađenih iz RH na 18. dodjeli Jalovih nagrada - tema obitelj.
Među 14 nagrađenih učenika tri su nagrade u našoj školi.
Jednu od četiri velike nagrade osvojila je najmlađa sudionica natječaja Nika Mauhar, 2.a razr. - Miljenka Rumora, mentorica.
Dvije od 10 posebnih nagrada dobile su Petra Krolo, 8.a i Karla Šljivić, 8.b - mentorica Mihovila Čeperić-Biljan.
Nagrade su im uručili g. Yosuke Hanakata, zamjenik direktora podružnice Japan Airlinesa u Frankfurtu i gđa Višnja McMaster, koordinatorica natječaja u Hrvatskoj.
U pratnji ravnateljice, gđe Violete Nikolić te knjižarke Biserke Petrović, prof. sudjelovali smo na svečanosti, druženju te kušanju japanskih jela - eto, prilike za novi haiku / senryu.
Sve nagrade možete vidjeti na poveznici Jal Foundation.
Fotografije možete pogledati u nastavku vijesti.
Čestitke!
Mentorice nagrađenih učenika
U travnju je našu školu posjetila Gen Z Akademija, projekt u suradnji A1, Centra za sigurniji internet i Mood Medije. U sklopu projekta, dio učenika sedmog i osmog razreda sudjelovao je u panel raspravi s četiri poznata influencera te djelatnicom Centra za sigurniji internet.
Tema panel rasprave bila je prije svega sigurnost na društvenim mrežama i kako se na njima zaštititi. Sudionici su kasnije dobili prikladne poklone.
Veselimo se daljnjoj suradnji s Centrom za sigurniji internet, u zanimljivim projektima kao što je ovaj!
29. travnja 2024. godine učenice i učenici 6. i 7. razreda uz sklopu nastave Građanskog odgoja i obrazovanja posjetili su riječkog gradonačelnika Marka Filipovića. S učenicima je u posjetu bio učitelj povijesti Bruno Vignjević.
Građanski odgoj je izvannastavna aktivnost koju je u riječkim osnovnim školama pokrenuo upravo Grad Rijeka kako bi promicao nenasilje, toleranciju i solidarnost te kod učenika razvijao ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti te poštovanju ljudskih prava kao i na razumijevanju života u građanskom društvu.
Osim gradonačelnika, posjetu učenika prisustvovala je i pročelnica Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade - Iva Erceg.
Učenici su gradonačelniku ispričali što trenutno uče na nastavi Građanskog odgoja i obrazovanja. Također, postavili su mnoga pitanja, zanimajući se za uređenje školskog okoliša njihove škole i način uvođenja zdravstvenog odgoja u riječke osnovne škole, preko pitanja o čistoći grada i gradnji autobusnog kolodvora do pitanja o obnovi HNK Ivana pl. Zajca i radovima koji se odvijaju na brojnim mjestima u gradu. Na kraju posjeta učenicima su uručeni prigodni pokloni.