2010-11-18 00:08:00 Kutak za magični trenutak 10.studenog 2010. u našoj se školi obilježio Dan znanosti prezentacijom projekta "Kutak za magični trenutak". U sklopu navedenog projekta održane su radionice iz prirodoslovnih predmeta.
Posjetite našu fotogaleriju! BIOLOGIJA
Učenici su bili podijeljeni u više skupina, te je svaka skupina izvodila jedan zadatak. UZLAZNI TOK VODE – da bi dokazali ovu pojavu cvjetove bijelih latica smo uronili u vodu obojenu tušem. Kako provodne žile u stabljici provode vodu u sve dijelove biljke, latice su poprimile boju vode. KLIJANJE BILJKE – za klijanje sjemena je potrebna voda, toplina i zrak, a mi smo biljku uzgojili na drugoj biljci, npr. na krumpiru koji smo izdubili uzgojili smo luk i grah KISELE KIŠE – za dokazivanje djelovanja kiselih kiša učenici su koristili maćuhicu koju su stavili ispod staklenog zvona i zapalili sumpornu vrpcu, izgaranjem se oslobađa sumporov dioksid, spaja se s vodom i nastaje kiselina koja je izblijedila latice. Učenici su pripremili prezentaciju o neobičnim životinjama čarobnog izgledaVesna Perković, prof.
MATEMATIKA Kockaste, zračne i druge čarolije Neobični načini množenja (množenje prstima, Vedska matematika) Matematički trikovi Origami Izrada geometrijskih tijela i neobičnih oblika japanskom tehnikom presavijanja papira Fizikalni pokusi (napuhavanje balona, „jaje u boci“, CO2raketa, čarobna uljna svjetiljka, tekućine u šarenim bojama) Mirela Babić, prof. Jasna Blažić, prof. FIZIKA I MATEMATIKA – „HOKUS POKUS FIZIKA“ Japanska čarolija brojeva 2. Balon i voda Pokus nam je pokazao da će balon napunjen običnom vodom isplivati na površinu ako se nalazi u slanoj vodi zbog razlike u gustoći tekućina 3.Podtlak u čaši Ukoliko na tanjur stavimo sok i zapaljenu svijeću koju pokrijemo čašom, svijeća će se ugasiti, a sok će ispuniti čašu zbog podtlaka u čaši 4. Elektromotor Učenici su od svog materijala iz tehničke kulture izradili jednostavan model elektromotora i prikazali princip njegovog rada 5. Balon bomba Uzeli smo 2 balona, jedan ispunjen vodom, a drugi ispunjen zrakom, i zagrijavali ih. Balon ispunjen zrakom puknuo je za razliku od drugog balona. Razlog tome je razlika u specifičnom toplinskom kapacitetu vode i zraka. 6. Ča je more Pokazali smo da boce ispunjene vodom na različitim razinama daju različit ton. Učenica Matea Dujmović je uz pomoć udaraljki i boca odsvirala pjesmu Ča je more. 7. Što to pliva? Pokazali smo da žilet u mirnoj vodi pliva dok u nemirnoj tone. Razlog tome je površinska napetost vode. Učenice Ana Depope i Nina Lazar izradile su leksikon pojmova iz fizike za sedmi razred. Učenica 8b razreda Betty Stojnić upoznala nas je sa japanskim brojevima i njihovom uporabom kao i tehnologijom Japana. Pokuse iz fizike izvodili su učenici 8a Mario Negovetić, Matea Dujmović te učenice 8c Ana Depope i Nina Lazar.
Snježana Mervcich, prof. KEMIJA 1. IZRADA PARFEMA Način izdvajanja mirisne tvari iz sirovine: a)MACERACIJA -postupak potapanja određenih dijelova biljke u otapalu, a traje od nekoliko sati do nekoliko mjeseci b)DESTILACIJA -izdvajanje mirisa iz cvjetova, biljni materijal se zagrijava u otapalu na određenoj temperaturi, otopina počinje hlapjeti i prolaskom kroz hladilo ponovno se kondenzira u tekuću esenciju. c)TREŠTENJE -dobivanje mirisa iz citrusa, a odvija se jednostavnim postupkom gnječenja i prikupljanja ulja
NOS - stručnjak koji se bavi komponiranjem mirisa u parfem (U našoj radionici to je bio prof. Davor Kolarić i prof. Bosiljka Jurjević)
Bazna nota mirisa: drveni mirisi; bor, sandalovina, cimet, klinčić Srednja nota mirisa: jasmin, ruža, geranij Visoka nota mirisa: citrusi Kao učvršćivač u izradi parfema u našoj radionici smo koristili lavandu koja dobro povezuje sve mirisne note.
-Izrada uljnih i alkoholnih mirisa Parfemi: 5-10% esencijalnih ulja Kolonska: 1-5% ulja Lea Beljan i Petra Grba, 8.b 2. ČAROLIJE IZ EPRUVETE Promjenjive sklonosti vode od kupusa Kupus kao indikator Adnan Đulović i Anja Stanić,8.c Obezbojavanje bistre vapnene vode upuhivanjem CO2 – obojena je fenolftaleinom Ca(OH)2 + CO2 →CaCO3 + H2O (Klara Krmpotić) Bistro +bistro → mutno pa opet bistroMgSO4– otopina + NH4OH →nastajanje Mutni talog Mg(OH)2 koji se poslije neutralizira octenom kiselinom i izbistri (Klara Krmpotić) Opasno + opasno →bezopasno 2Na + 2H2O →2NaOH + H2 NaOH + HCl →NaCl + H2O ↓ SLANA VODA Jure Kostelac,8.c Jasna Mujčić, prof. FIZIKA 1. Šećerna vuna (centrifugalna sila) Oprema: limenka metaka od zračne puške, vijak Kruta kockica šećera ne može proći kroz manju rupicu, ali otopljena može. Cijeli proces pospješuje centrifugalna sila. 2. Gašenje svijeće na daljinu (longitudinalnim valom) Oprema: kanta od boje, zaštita za madrac od PVC plastike Kada udarimo o bubanj, veliki kapacitet zraka mora izaći na četiri puta manju rupu i tako se stvara longitudinalni val. 3. Kokice (gustoća) Oprema: začepljena cijev od dimnjaka, izvor topline Kada ispečemo dovoljno kokica da zauzmu veći prostor od cijevi, počnu ispadati van. 4. Lebdjelica(stlačivanje zraka) Oprema: plastični tanjur, ventil-čep od boce, balon Tanjur lebdi jer zrak pod tlakom mora izać.
Leo Marion, 7.a Dean Marin, prof.
|
|
Osnovna škola "Vežica" Rijeka | |