2022-09-26 07:39:53 Kultura čitanja: što nam govore istraživanja o čitanju R. E. A. D. (Reading Education Assistance Dogs) je volonterski program kojemu je cilj poticanje motivacije djece na čitanje u suradnji s terapijskim psom. Program je namijenjen poboljšanju komunikacijskih vještina i vještine čitanje uz pomoć metode čitanja psu, ali i drugim ljubimcima. Program je pokrenut 1999. godine u Salt Lake City Library. Edukacija se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela, a psi uključeni u program moraju biti socijalizirani, imati osnove poslušnosti, izraženu empatiju i želju za interakcijom s ljudima. Pas služi kao motivator jer predstavlja sigurno utočište, ne ispravlja i ne remeti mir, već maše repom i traži dodir, što čitanje čini vrlo zabavnim. Udruga za pet Theraphy Vinkuran bavi se programom u Hrvatskoj. Timovi Udruge provodili su program u raznim gradovima, a među njima je i Zagreb. Jedan od timova čini pas Kira i njezin voditelj Sergej koji su održali mnoge radionice u Zagrebu, uključujući i radionice u našoj školi. Projekt promovira program čitanja uz psa, odnos prema životinjama te pozitivnu intervenciju potpomognutu životinjama. Pokrenut je u Knjižnici Savski gaj 2015. godine s radionicama namijenjenima odraslim osobama s intelektualnim poteškoćama. Godinu dana nakon pokrenute su radionice za djecu iz redovnih škola s teškoćama u čitanju, a koje se odvijaju jednom tjedno uz pauze tijekom školskih praznika. Radionice su individualne za djecu od 8 do 12 godina, a svako dijete čita 15 minuta. Sveukupno je do sada kroz radionice prošlo dvjestotinjak djece.
|
Osnovna škola Većeslava Holjevca Zagreb |