2022-11-14 10:17:59

„Dijelim, dakle jesam!“

 

 

U današnjem smo dobu izloženi mnogobrojnim pozitivnim, ali i negativnim sadržajima koji su lako dostupni na internetu, stoga je bitno da djeca nauče zauzeti kritički stav prema istom. Kako bismo im u tome pomogli, organizirali smo Dan medijske pismenosti koji smo obilježili u četvrtak, 10. studenoga 2022. godine.

Proveli smo radionice s učenicima u kojima su sudjelovali, komentirali i stvarali. Prvi su razredi s učiteljicama ponovili što sve znaju o crtanim filmovima. Pogledali su pilot epizodu crtane serije Profesor Baltazar u kojoj su proučavali boje, zvukove te kako isti utječu na recepciju gledatelja. Uspoređivali su crtane i animirane filmove koje inače gledaju s Profesorom Baltazarom te su razgovarali o osobinama glavnog lika i porukama koje serija šalje.

Drugi su razredi sa svojim učiteljicama proučavali časopise. Proučavali su tekstove, veličinu slova, naslove, fotografije… Razgovarali su s učiteljicama o tome što ih najviše privlači u časopisima i zašto ih vole ili ne vole čitati. Naučili su koje su pozitivne strane časopisa te kako oni utječu na djecu i mlade. Nakon toga su ilustrirali naslovnicu vlastitog časopisa.

Treći su razredi raspravljali o utjecaju videoigara na djecu i mlade. Naveli su što im je najdraže dok igraju videoigre te kako se osjećaju dok ih igraju. Osvijestili su koji su negativni učinci videoigara te kako igru učiniti poučnom.

Peti i šesti razredi razgovarali su o prekomjernoj upotrebi mobilnih uređaja te utjecaju društvenih mreža. Naveli su s čime se sve susreću na društvenim mrežama te koliko to i kako utječe na mlade ljude. Osvijestili su da su mobiteli danas produžena ruka svakog čovjeka te da treba biti iznimno oprezan sa sadržajima koji se mogu pronaći na internetu i društvenim mrežama. Promišljali su o nerealnim idealima ljepote, o uzorima i hiperseksualizaciji medijskih sadržaja na društvenim mrežama.

Sedmi i osmi razredi promišljali su o utjecaju influencera te mogu li oni biti uzor mladima. Naveli su pozitivne i negativne utjecaje influencera te kako bi influenceri mogli pomoći mladima da osvijeste ono što jesu i koliko vrijede.

Učenici su mnogo toga naučili, a najvažnije od svega, naučili su kako kritički promišljati o medijskim sadržajima.

Osim za učenike, bilo je organizirano i predavanje za roditelje pod nazivom Izazovi virtualnog svijeta za obitelj i djecu koje je vodio profesor Danijel Labaš, pročelnik Odsjeka za komunikologiju na Hrvatskim studijima. Profesor Labaš iznio je zanimljive rezultate istraživanja u kojem se navodi kako djeca ne traže često pomoć odraslih u snalaženju na internetu. Upravo nam ti rezultati ukazuju na to da se ovom temom moramo češće baviti kako bismo pomogli našim učenicima da se na internetu osjećaju sigurnije.

 


Osnovna škola Većeslava Holjevca Zagreb