2022-11-14 10:17:59 „Dijelim, dakle jesam!“
U današnjem smo dobu izloženi mnogobrojnim pozitivnim, ali i negativnim sadržajima koji su lako dostupni na internetu, stoga je bitno da djeca nauče zauzeti kritički stav prema istom. Kako bismo im u tome pomogli, organizirali smo Dan medijske pismenosti koji smo obilježili u četvrtak, 10. studenoga 2022. godine. Proveli smo radionice s učenicima u kojima su sudjelovali, komentirali i stvarali. Prvi su razredi s učiteljicama ponovili što sve znaju o crtanim filmovima. Pogledali su pilot epizodu crtane serije Profesor Baltazar u kojoj su proučavali boje, zvukove te kako isti utječu na recepciju gledatelja. Uspoređivali su crtane i animirane filmove koje inače gledaju s Profesorom Baltazarom te su razgovarali o osobinama glavnog lika i porukama koje serija šalje. Drugi su razredi sa svojim učiteljicama proučavali časopise. Proučavali su tekstove, veličinu slova, naslove, fotografije… Razgovarali su s učiteljicama o tome što ih najviše privlači u časopisima i zašto ih vole ili ne vole čitati. Naučili su koje su pozitivne strane časopisa te kako oni utječu na djecu i mlade. Nakon toga su ilustrirali naslovnicu vlastitog časopisa. Treći su razredi raspravljali o utjecaju videoigara na djecu i mlade. Naveli su što im je najdraže dok igraju videoigre te kako se osjećaju dok ih igraju. Osvijestili su koji su negativni učinci videoigara te kako igru učiniti poučnom. Peti i šesti razredi razgovarali su o prekomjernoj upotrebi mobilnih uređaja te utjecaju društvenih mreža. Naveli su s čime se sve susreću na društvenim mrežama te koliko to i kako utječe na mlade ljude. Osvijestili su da su mobiteli danas produžena ruka svakog čovjeka te da treba biti iznimno oprezan sa sadržajima koji se mogu pronaći na internetu i društvenim mrežama. Promišljali su o nerealnim idealima ljepote, o uzorima i hiperseksualizaciji medijskih sadržaja na društvenim mrežama. Sedmi i osmi razredi promišljali su o utjecaju influencera te mogu li oni biti uzor mladima. Naveli su pozitivne i negativne utjecaje influencera te kako bi influenceri mogli pomoći mladima da osvijeste ono što jesu i koliko vrijede. Učenici su mnogo toga naučili, a najvažnije od svega, naučili su kako kritički promišljati o medijskim sadržajima. Osim za učenike, bilo je organizirano i predavanje za roditelje pod nazivom Izazovi virtualnog svijeta za obitelj i djecu koje je vodio profesor Danijel Labaš, pročelnik Odsjeka za komunikologiju na Hrvatskim studijima. Profesor Labaš iznio je zanimljive rezultate istraživanja u kojem se navodi kako djeca ne traže često pomoć odraslih u snalaženju na internetu. Upravo nam ti rezultati ukazuju na to da se ovom temom moramo češće baviti kako bismo pomogli našim učenicima da se na internetu osjećaju sigurnije.
|
Osnovna škola Većeslava Holjevca Zagreb |