2013-01-25 10:29:23

ISTRAŽUJEMO

Je li dobro što nema zaključivanja na polugodištu?

Ministarstvo prosvjete i športa odlučilo je da od ove školske godine nema zaključivanja ocjena na polugodištu. Za tu odluku navode nekoliko razloga: polugodišta ne traju jednako dugo – prvo je znatno kraće od drugoga pa su nastavnici prisiljeni obaviti brojna testiranja u vrlo kratkom roku; zatim, ocjene na polugodištu ne utječu na zaključivanje na kraju školske godine, a izazivaju stres kod djece i nepotrebno opterećuju nastavnike.

No s tom odlukom se ne slažu svi. Protivnici te odluke ističu da će se učenici nepotrebno opustiti umjesto da pred zimske praznike ponove sve gradivo učeći za što bolje zaključne ocjene. Pitaju se također zašto mijenjati nešto što ima jako dugu tradiciju.

Mi smo istražili što o ovome misle naši učenici i profesori.

Ronald Strabić (7.a): To mi se uopće na sviđa. Ipak bi svaki učenik trebao na polugodištu znati za koliko je točno naučio, a najgore od svega je to što se loša ocjena s početka godine računa i na kraju.

Prof. Milas: Drago mi je što nema zaključivanja na kraju prvoga polugodišta jer je manje stresa pred Božić. Uostalom, imali smo i dosada naputak da se zaključna ocjena na kraju prvoga polugodišta mora zanemariti na kraju godine jer je ona samo informacija roditeljima. Ne mislim da će se učenici opustiti na kraju prvoga polugodišta jer je sada još više istaknuto kako je svaka ocjena jednako bitna kod završnog zaključivanja. Iako valja priznati da ima i dosta razloga protiv ove promjene, npr. zaključivanje na polugodištu ima dugu tradiciju, učenici i roditelji su se naviknuli na to.

Ana Maria Jurenić (5.b):Mislim da je dobro što nema zaključivanja. J

Martin Ilić (7.a): To definitivno nije dobra ideja. Zašto? Zato što učenik i njegovi roditelji ne znaju točno kako učenik stoji u kojem predmetu. Bolje da se potrudi ispraviti lošu ocjenu.J

Barbara Kos (5.a): Meni se to čini kao i dobra i loša odluka. Možda će se učenici previše opustiti i manje učiti.

Prof. Nada Jacmenović: Iako profesori nisu o tome odlučivali, imat će možda jedan posao manje. Učenicima koji imaju razvijene radne navike svejedno je, oni uče redovito radi znanja i ocjena. Kampanjci i oni koje treba tjerati da uče, loše će proći i bit će im jako teško nadograditi prvo polugodište i pratiti drugo. Tako se svojevremeno otišlo u drugu krajnost i eksperimentiralo s tri obrazovna razdoblja, ali ta novotarija nije zaživjela.

Lea Naranča (5.a): Pa, baš mi se i ne sviđa ta odluka. Zato što ako dobiješ lošu ocjenu ti ćeš je vući kroz cijelu školsku godinu. Nećeš se truditi da ju ispraviš na polugodištu.

Mia Božičević (5.b): Meni se sviđa. Mala promjena.J                                                                                                                        

Prof. Gril: Mislim da bi trebalo zaključivati ocjene na polugodištu.

Bruno Cetin (7.c): U prvom polugodištu možemo dobiti nekakvu sliku o svom znanju i onda u drugom polugodištu ispraviti neke ocjene i imati bolji uspjeh, a ovako je Vlada olakšala profesorima jer će samo na kraju školske godine upisati ocjene. Učenici će morati tijekom cijele godine držati prosjek i mučiti se.

Veronika Milinović (7.c): OK je,ali prije je bilo bolje. J

Knjižničarka Jasna Šojer: Smatram da odluka nije dobra jer su zaključne ocjene pokazatelj razine znanja i angažiranosti, ali i smjerokaz za drugo polugodište. Pokazuju trebamo li se za vrijeme praznika truditi nadoknaditi nedostatke ili smo dovoljno dobri da se bez grižnje savjesti odmorimo.

Filip Boban (5.a): Ovo je dobra odluka. Učenici koji imaju loše ocjene mogu ih ispraviti i na kraju školske godine. J

                                                                              Korina Gregurić i Nika Radičević, 5.a J


Osnovna škola Većeslava Holjevca Zagreb