U sklopu Erasmus akreditacije sudjelovala sam na tečaju: "Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students".
Tečaj je održan u Beču od 27.11. do 2.12. u organizaciji Europass Teacher Academy. Na tečaju je sudjelovalo trinaest učitelja (tri učitelja iz Malte, tri učitelja iz Hrvatske, tri učitelja iz Španjolske, jedan učitelj iz Češke, jedan učitelj iz Italije te dva učitelja iz Bugarske). Nakon uvodnih igara upoznavanja svatko je od nas predstavio svoju državu, grad, školu i svoj rad u školi. Razmijenili smo iskustva te uvidjeli sličnosti i različitosti obrazovnih sustava među državama.
Cilj tečaja bio je usvojiti dramske tehnike kao pristup u obrazovanju koji povećava motivaciju, kreativnost, komunikacijske vještine, vještine rješavanja problema, suradnju, razumijevanje i izražavanje emocija. Naglasak je također stavljen na razvijanje i jačanje odnosa učenik-učitelj.
Tečaj je tekao dinamično te su se ciljevi ostvarivali kroz dramske tehnike za promatranje, tjelesne tehnike, tehnike prepričavanja priče, vježbe za reflekse, koncentraciju i pamćenje, stvaranje timskog duha te razumijevanje ritma.
Za početak svakog predavanja radili smo vježbe za zagrijavanje cijelog tijela. Naglasak je stavljen na učiteljev glas kao jedan od njegovih najbitnijih alata za rad, pravilno disanje te držanje tijela. Nakon toga uslijedio je niz aktivnosti u kojima smo u paru razvijali povjerenje jedni prema drugima te su te aktivnosti vodile prema razvijanju timskog duha cijele grupe kao jedan od bitnih čimbenika u razredu.
Kod vježbi za promatranje stavljen je naglasak na govor tijela te opažanje nečije neverbalne komunikacije.
Za prepričavanje priče koristili smo više metoda i stavili naglasak na bitne elemente kako bi prepričavanje bilo uspješnije i zanimljivije (upotreba pauze, zvučni efekti, mimika, ton glasa, položaj tijela). Utvrdili smo i pitanja Konstantina Stanislavskog koji ih je koristio pri analiziranju i pristupu likova.
Aktivnosti koje smo koristili kao vježbe koncentracije su vježbe koje ujedno mogu poslužiti kao motivacijske igre i igre učenja stranog jezika. Putem istih aktivnosti razvijali smo timski rad, pamćenje i reflekse. Ritamske smo aktivnosti koristili kao vježbe koncentracije, pamćenja i razvijanja timskog duha. Aktivnosti su sadržavale brojanje na različite načine, upotrebu tijela kao instrumenta te pjevanje u kanonu. Za kraj smo imali zadatak osmisliti predstavu kao grupa tako što smo trebali uključiti naučene dramske tehnike i igre u predstavu.
Sve aktivnosti naučene na tečaju su primjenjive i prilagodljive za različit uzrast u osnovnoj školi. Tečaj je nama polaznicima dao pristup poučavanju koji je inovativan, praktičan, dinamičan te neophodan za suvremenu nastavu. Sve usvojene aktivnosti primijenit ću u radu sa svojim učenicima te prenijeti ostalim učiteljima u školi kako bi se stvorilo pozitivno radno ozračje.
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici
Izvijestila Kristina Ćosić, učiteljica u produženom boravku