Tijekom drugog dijela zimskih praznika u razdoblju od 19.-24. veljače, pohađala sam strukturirani tečaj u Budimpešti u Mađarskoj.
Tema tečaja odnosila se na korištenje različitih igara u sklopu poučavanja i učenja kako bi učenici bili motiviraniji te pokazali veći interes za svaki predmet.
Tečaj koji organizira Europass Teacher Academy se održavao u prostorijama škole jezika Converzum Tudomany na budimskoj strani Budimpešte. U ugodnoj učionici dočekala nas je vrlo ljubazna, pristupačna i stručna voditeljica tečaja Krisztina Tüll.
Prvi radni dan započeli smo međusobnim upoznavanjem predstavljajući sebe i svoju državu, grad i školu. Bilo je zanimljivo čuti pojedinosti o radu i organizaciji škola sudionika koji su sudjelovali na tečaju; primjerice, na Malti postoje katoličke gimnazije koje pohađaju samo dječaci, školu na Cipru pohađaju brojne izbjeglice iz Sirije ili Afrike, dok u Nizozemskoj postoje zelene škole u kojima se učenici brinu o domaćim životinjama, raznim kukcima, gmazovima te u školu putuju i do 18km u jednom smjeru što za njih ne predstavlja nikakav problem. Ostali učitelji koji su dolazili iz Španjolske, Italije (Sicilija) i Kanarskih otoka predstavili su svoje škole te nam pokazali neke znamenitosti njihovog kraja.
Voditeljica tečaja pripremila je niz motivirajućih igara koje pomažu pri uvodnim aktivnostima u nastavi. Jedna od meni zanimljivih aktivnosti bila je „Jump“ (Skoči); svako od sudionika za zadatak je dobio napisati dva pitanja s 4 ponuđena odgovora od kojih je samo jedan točan. Stojeći u krugu, po redu smo čitali pitanja te ponuđene odgovore. Ovisno o pretpostavci točnog odgovora i uz mnogo smijeha, morali smo skočiti na jedno od mjesta s oznakom (A,B,C,D) koja su bila napisana na papirima na podu. Nakon novih saznanja o našim hobijima, aktivnostima i interesima bilo je lakše pristupiti ozbiljnijim temama tečaja poput učenja temeljenom na igrama (GBL), učenja temeljenom na ispitivanju/istraživanju (IBL), igrifikaciji, osmišljavanju igara kroz pričanje priča, primjenu društvenih igara u nastavi, metodologiji game jamova te Bloomovoj taksonomiji. U sklopu tečaja, posjetili smo Escape Room MystiqueRoom u Budimpešti. Podijeljeni u 2 grupe, imali smo priliku uspješno riješiti zadatke igre Šogun i igre Faraonova grobnica. Nakon novog i pozitivnog iskustva podijelili smo ideje iz svojih učionica kako osmisliti sobu za bijeg u nastavi. Složili smo se kako priprema ovakve jedne radionice zahtjeva dosta vremena i veliki trud učitelja, no da na takav način učenici imaju priliku rješavati problem na temelju zagonetki i enigmi, povezivati stečena znanja što je za njih motivirajuće i povećava interes za predmet. Dva učitelja sudionika iz Italije i Španjolske pokazali su nam neke internetske aplikacije koje su temeljene na sobama za bijeg poput Unlock, Escapoly i Exit 1.
Uz ljubaznu gospođu Andreu, zaposlenicu Converzuma, koja je bila naš vodič i rješavala sve naše situacije vezane uz tečaj i boravak u gradu, obišli smo povijesne i kulturne znamenitosti Budimpešte poput Batthyany Ter, zgrade Parlamenta, vrt Bazar, Varudvar, Mátyás-kút. Zadnjeg dana našeg boravka posjetili smo manji gradić Szentendre nadomak Budimpešte te se upoznali s njegovom poviješću i arhitekturom.
Nakon dinamičnog tjedna vratila sam se kući s jednim novim, pozitivnim i korisnim iskustvom, motivirana iskoristiti nova znanja i metode u nastavi predmeta koje predajem.
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestila Natalija Krešo