2022-04-22 08:23:01 Posjetili smo udrugu gluhoslijepih osoba ,,Dodir“ Dana 20.4.2022. godine , pod mentorstvom vjeroučiteljice Vesne Klir, grupa učenika koji pohađaju izvannastvanu aktivnost znakovi jezik : Lara Čatić 4.b, Lana Drapela 4.b, A.Andraković 4.c, T.Klaić 4.c ,K.Rupnik 6.c, D.Tot 6.c i Anja Papp 6.b, posjetili su udrugu gluhoslijepih osoba ,,Dodir“ u Osijeku. Upoznali smo neke od članova koji su se rodili kao gluhoslijepe osobe, ali i one koji su izgubili neka od osjetila tijekom svog života. Ljude koji su se hrabro borili i koji se još uvijek bore u svakodnevnom životu. Dopustili su namo uvid u njihov život, pokazujući nam kako se snalaze kada ih netko zove na mobitel ili im šalje poruku, kako se ujutro bude, oblače i kako rade normalne kućanske poslove. Pokazali su nam prilagođenje društvene igre koje igraju, kako pišu i uče u školi. Objasnili su nam da osobe koje koriste znakovni jezik istovremeno i čitaju sa usana. Pokazali su nam kako izgleda brajevo pismo te naglasili da osoba koja je rođena s poteškoćama itekako želi i može sudjelovati u obiteljskom, sportskom, poslovnom i vjerničkom životu. Provjerili su koliko pravilno postupamo prema gluhoslijepoj osobi koja treba pomoć pri prelaženju ceste, ulaženje u tramvaj, sjedenje na stolicu...Naučili smo da osobi uvijek moramo reći gdje se nalazi, tko je u prostoriji i što se sve u njoj nalazi. Pokušali smo biti jedan od njih koristeći bijeli štap, posebne naočale i slušalice kroz koje se ne vidi niti čuje. Prikazali smo naše igrokaze prilagođene za gluhoslijepe osobe: ,,Dva oblaka“ i ,,Sveti Franjo zaštitnik životinja“. Svoje oduševljenje iskazali su nam velikim pljeskom. Čestitali smo jedni drugima Uskrs i nastavili druženje uz Larin kuglof koji je sama napravila i uskrsne medenjake posebno za ovu prigodu izrađene rukama Dominikove mama. Bilo je to zaista jedno divno i inspirirajuće iskustvo koje smo doživjeli. Fotografije pogledajte na našoj Facebook stranici. Izvjestila, učenica Anja Papp 6.b Fotografirao, Karlo Rupnik 6.c |
Osnovna škola Višnjevac |