2024-03-04 06:49:22

Erasmus+ Budimpešta, Mađarska strukturirani tečaj

U sklopu Erasmus akreditacije i Erasmus plana naše škole, sudjelovala sam u vremenu od 19. do 24. veljače na tečaju „Europass Teacher Academy; Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development“ u Budimpešti. Tečaj se je održavao na adresi Converzum,  3/a Károly körút, Budapest.

Prvi dan tečaja započeo je predstavljanjem sudionika. Prvo se predstavila voditeljica tečaja Zsuzsa Tölgyesi, a potom ostali sudionici (8 sudionika iz Španjolske, 2 sudionika iz Portugala, 1 sudionik s Cipra, 1 sudionik iz Hrvatske, 2 sudionika iz Estonije, 2 sudionika iz Litve, 2 sudionika iz Grčke te ja). Prvog dana tečaja proveli smo sljedeće aktivnosti: uvod u tečaj i školu; prezentacije škola sudionika; aktivnosti ledolomaca koristeći dramu za razvijanje povjerenja .

Nakon tečaja smo krenuli u vođeni obilazak Budimpeštanskih znamenitosti.

Aktivnosti drugog dana tečaja bile su: pozitivno obrazovanje; primjena pozitivne psihologije u obrazovanju: učenici, učitelji i obiteljski izazovi; zdrav duh; razmjena iskustava: problemi sudionika u obrazovanju. Kroz aktivnosti smo obradili nekoliko tema. Vidokrug u tunelu – osoba koja je u problemu često ne može vidjeti širu sliku te je orjentirana samo na problem koji ima. Obradili smo i toksičnu pozitivnost, pozitivno tračanje, razliku između simpatije i empatije te „emocionalna granularnost“ – što se bolje mogu opisati emocije – bolje nošenje s njima.

Treći dan smo imali sljedeće aktivnosti: osmišljavanje programa pozitivnog obrazovanja: aktivnost prednosti i vrline – 1.dio. „Core valeus“ – suštinske vrijednosti svakog čovjeka, „The Dictionary of Obscure sorrows“ – statiranje u tuđoj priči, „CBT Thought Record“ – dnevnik misli iz kojega se, temeljem činjenica, prebacijemo iz negativnih u pozitivne misli.

Četvrti dan se obrađivalo osmišljavanje programa pozitivnog obrazovanja: aktivnost prednosti i vrline – 2.dio te oluja ideja u školi, osobni projekt. „Flow“ – poželjan izazov – stanje uma kad je izazov za mrvicu veći od trenutnih sposobnosti.

Peti dan smo obrađivali meditaciju i njezinu važnost za stanje uma pojedinca. U stresu koji svaki učitelj proživljava postoji potreba za svjesnim preusmjeravanjem misli te meditacijom u sigurnom okruženju radi ostvarivanja osobnog mira. Imali smo i aktivnost samorefleksije i provedbu osobnog projekta. Evaluacija kolegija: pregled stečenih kompetencija, povratna informacija i rasprava.

Zadnji dan smo javnim prijevozom bili na organiziranom izletu u mjesto Szentendre u kojem nam je prikazan jedan dio mađarske povijesti.

Stečeno iskustvo je bilo korisno te vjerujem da će mi poslužiti za primjenu u daljnjem radu.

Izvijestila Nikolina Jakić, nastavnica matematike i informatike


Osnovna škola Višnjevac