2020-09-07 13:40:08

Zajedno kroz nove izazove

Dragi roditelji,

naši učenici su danas krenuli na nastavu i jako smo sretni što se možemo ponovno družiti i učiti zajedno. Nova situacija i pravila koja su trenutno na snazi te opća neizvjesnost ponekada mogu biti zastrašujući, ali će pomoći mališanima da steknu psihološku otpornost koja će im koristiti kasnije u životu jer je život uvijek nepredvidljiv. Vaše i naše vodstvo u nošenju s time najviše će im pomoći, o nama će ovisiti hoće li uspjeti plivati u ovoj situaciji kao pobjednici ili će ih svaka promjena emocionalno preplaviti.

Osluškujemo vaše potrebe te smo stoga odlučili dati vam nekoliko savjeta kako možete pomoći mališanima da bolje razumiju što se događa oko njih te da im pomognete u nošenju s emocijama. Ovi savjeti se ne odnose samo na situaciju s Covid-19 već na situacije poput promjena u obitelji (rastave, smrt u obitelji, preseljenje i dr.), promjene u društvu i svijetu (ekonomska kriza, pandemija i dr.), prirodne katastrofe (potresi, poplave i dr.).

Uzimajte u obzir informacije iz relevantnih izvora, članci i postovi ljudi koji su skloni katastrofiranju situacija te su obojani ljutnjom, agresijom i neprijateljstvom često nisu relevantan izvor. Djeci (kao i odraslima) možete informacije predočiti na različite načine, negativne i pozitivne, i o tome ovisi kako će se dijete ponašati. Mi odrasli smo odgovorni za modeliranje njihovog stava. Ako djeci predstavimo pranje ruku i higijenu kao nešto svakodnevno i normalno (što na kraju krajeva i jest) tada im to neće biti ništa posebno niti zahtjevno.  Priča o nošenju maski je nekome kontroverzna, nekome nije. Svedimo to na pokrivalo za lice koje druge štiti od naših kapljica dok pričamo, u tim kapljicama ima bakterija i ponekad virusa. Djeca će nas najbolje razumijeti ako im informacije povežemo s nečime što je njima poznato,  možete im dočarati priču o zaštiti koristeći analogiju životinja - započnite priču o kornjači koja ima oklop koji ju štiti od ozljeda, vanjskih nepovoljnih utjecaja i opasnosti... jež ima bodlje koje ga štite od opasnosti... mi sada nosimo maske koje nas štite od virusa (ako hoćete i od zagađenja zraka, ovisno o tipu maske). Kada se pojave negativne emocije ohrabrujemo vas da se pokušate s njima suočiti na način da ih prihvatite umjesto da ih potisnete te da ih ispitate. Ako se javi strah, neki destruktivan način bi bio povećavanje tog straha paničarenjem : "Užasno se bojim, razboljeti ću se sigurno, nigdje više nije sigurno."  Konstruktivan način bi bio priznavanje : "Bojim se zaraze, bojim se da se ne zarazim ako dođe netko bolestan u moju blizinu. Idem razmisliti što mogu napraviti da se zaštitim i kolika je vjerojatnost da se mogu razboljeti ako pratim sve propisane mjere." Strategija  bi bila - priznavanje straha, analiza opasnosti i plan djelovanja kako bismo se zaštitili. 

Želimo vam uspješan početak nove školske godine s vašim mališanima. Danas su nas obradovala njihova nasmiješena lica te se nadamo da će takvo raspoloženje zadržati i u narednim tjednima.

 


Osnovna škola Vladimir Deščak