2022-03-15 08:41:17

ŽENE KOJE MIJENJAJU SVIJET - primjer dobre prakse (učiteljica Natalija Viduka Rajzl)

˝Frida Kahlo naučila je svijet da treba reći zbogom lošim stvarima i uzviknuti: ˝Viva la vida!˝… ˝Živi život!˝

Ovo je citat iz dječje slikovnice o velikoj umjetnici koja je svojom voljom za životom i ustrajnošću postala uzor mnogim ženama. O njezinoj snazi i hrabrosti, ali i o drugim ženama koje su svojim životnim putevima ohrabrile mnoge žene diljem svijeta učili su učenici 1. i 2. razreda PŠ Ivanovci. Veliko zanimanje za ovakve sadržaje pobudila je u njima slikovnica ˝Frida Kahlo˝. Učenici su slušali i čitali o njezinim životnim borbama i upornosti bez obzira na sve nedaće koje su je snašle u životu. Tijekom interpretacije iskazali su divljenje te istaknuli da nikada ne treba odustajati i da upornošću možemo puno postići, čak i kada nam se čini jako teško, možda i neizvedivo. Na satu likovne kulture flomasterima i vodenim bojama prikazali su portret ove velike umjetnice.  

 

Osim Fride Kahlo upoznali smo se i sa životnim putem Michelle Robinson (Obama), nesigurne i bojažljive djevojčice koja je odlučila slušati svoje roditelje koji su joj govorili da je sve moguće. ˝Ako itko to može učiniti, možeš i ti˝, govorila joj je majka. Michelle je postala uspješna odvjetnica u velikoj tvrtki, gdje je jednoga dana zaposlila mladog odvjetnika Baracka Husseina Obamu, tada budućeg predsjednika SAD-a i njezinog budućeg supruga. 

                       


Da i djevojčice mogu postati izumiteljice uvjerili smo se kroz priču o Ann Makosinski koja je u dobi od petnaest godina izumila tzv. šuplju svjetiljku koju je izradila od šuplje aluminijske cijevi, a za koju nisu potrebne baterije, vjetar ili Sunčeva toplina, nego samo tjelesna toplina. 


Tjelesni nedostatci mogu obeshrabriti mnoge, no upravo suprotno doznali smo iz priče o kubanskoj balerini Aliciji Alonso. Unatoč sljepoći postala je jedna od najboljih balerina koja je osnovala Baletnu trupu Alicia Alonso, kasnije preraslu u Kubanski nacionalni balet. Imala je jedinstven stil, plesala je graciozno i samouvjereno te time potpuno osvajala publiku diljem svijeta. 


O ovim velikim hrabrim ženama istraživali smo i putem interneta. Djeca su pokazala veliko zanimanje, željela su vidjeti kako izgledaju one, ali i njihova ostvarenja.


Kroz ove sadržaje realizirali smo nekoliko međupredmetnih tema (goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava. osr A.1.1. Razvija sliku o sebi. ikt A.1.2. Učenik se uz učiteljevu pomoć služi odabranim uređajima i programima. osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih.) i ishoda (OŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom. OŠ LK A.2.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.).

Učiteljica Natalija Viduka Rajzl

 


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Đakovo