2016-03-07 14:25:11

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U ŠKOLI

Dugi niz godina u ovoj se školi posebna pozornost posvećuje stručnom usavršavanju učitelja kao nosioca promjena koji će moći i znati promišljati svoju praksu i mijenjati ju, razmjenjivati iskustva s drugim učiteljima, učiti jedni od drugih u neposrednoj stvarnosti, tj. u nastavi.

Uz već uobičajene načine stručnog usavršavanja učitelja putem učiteljskog vijeća i školskih stručnih vijeća, u školi se posebno njeguje stručno usavršavanje putem učiteljskih praktikuma i zajednice učenja koje vodi pedagoginja škole Verica Kuharić Bučević.   

Didaktički praktikum se održava tri puta tijekom školske godine i uključuje sve učitelje škole. Kroz praktikum se učitelji usavršavaju u području didaktike - grane pedagogije koja se bavi teorijom odgojno-obrazovnog procesa. Teme ovogodišnjih didaktičkih praktikuma su: Vrednovanje učenika – provjeravanje znanja, Vrednovanje učenika – ocjenjivanje znanja te tema Kako izraditi projekt u nastavi?. 

 

Razrednički praktikum održava se dva puta tijekom školske godine i uključuje sve razrednike. Tema ovogodišnjeg praktikuma je Upravljanje razredom s podtemom Komunikacijske vještine 1. i 2.

 

Pripravnički praktikum se održava jednom mjesečno i uključuje sve učitelje pripravnike iz radnog odnosa i učitelje pripravnike na stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa. Kroz desetak susreta tijekom školske godine obrade se teme iz općeg programa pripravničkog staža.

 

Nešto više od deset godina u školi djeluje zajednica učenja kao asocijacija učitelja koji žele učiti jedni od drugih, razmjenjivati svoja iskustva te zajednički usavršavati svoje učiteljske kompetencije. Zajednica učenja  djeluje na dobrovoljnoj bazi. Kroz deset susreta učitelji se u ovoj školskoj godini bave problematikom poučavanja i učenja.

 

U petak, 4. ožujka 2016. godine održan je 3. didaktički praktikum za učitelje razredne nastave i učitelje defektologe, a 11. ožujka bit će održan isti praktikum za učitelje predmetne nastave.

Tema ovog praktikuma bila je Vrednovanje učenika – provjeravanje znanja. Kroz nekoliko različitih aktivnosti učitelji su podijelili svoja iskustva u području provjeravanja znanja učenika.

 

                                                                                                         

 4. ožujka 2016.  Verica Kuharić Bučević, dipl. pedagog                        

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Đakovo