"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U našoj školi proveli smo istraživanje kojim smo željeli istražiti koliko je STEM projekt pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje / STEM for planet Eart“ probudio svijest učenika o važnosti očuvanja planeta Zemlje. Istraživanje su provele učiteljice Marijana Matković i Ana Maršić. Sve o rezultatima i tijeku istraživanja pročitajte pod opširnije.
Istraživanje – PROBUDIMO SVIJEST! BUDIMO ODGOVORNI!
Etape istraživanja
PROVOĐENJE ISTRAŽIVANJA
Učenici koji nisu sudjelovali u navedenom STEM projektu nemaju dovoljno saznanja, stečenih STEM vještina i probuđene svijesti o potrebi očuvanja planeta Zemlje.
Temeljna pretpostavka: sudjelovanje u različitim STEM projektima omogućuje učenicima veću mogućnost stjecanja znanja, vještina i razvoja kompetencija u STEM području koje mogu primjenjivati i koristiti u osmišljavanju kreativnih i inovativnih rješenja problema.
Učenici koji nisu sudjelovali u STEM projektu, nemaju toliku paletu znanja, vještina i kompetencija koje bi iskoristili u svrhu buđenja svijesti o odgovornom ponašanju i utjecaju na ostalu populaciju.
Pretpostavka je u potpunosti dokazana!
Napomena: U ovom istraživanju uočeni su utjecaji na učenike koji su se itekako trebali uzeti u obzir prilikom obrade i analize podataka, ali također i prilikom njihovog tumačenja. Na učenike su utjecali: učitelji kroz redovnu nastavu (posebno STEM područja i sat razrednika), roditelji kroz uključivanje učenika u svakodnevne kućanske poslove, vođenje kućanstva i drugo te STEM projekt u svojoj realizaciji. Kroz odgovore na određena pitanja jasno je vidljiv utjecaj pojedinog izvora.
Iz ovog istraživanja lako je vidljiva potreba povezivanja STEM područja kako bi učenicima bolje prikazali svrhu poučavanja STEM-a, dali im alat kojim će moći rješavati svakodnevne životne probleme, biti inovativni i kreativni u rješenjima i postupcima rješenja. Teme koje se obrađuju kroz provođenje predmetnih kurikuluma treba potkrijepiti različitim problemima te pred učenike staviti izazove za njihovo rješavanje. Na taj način dopuštamo učenicima izražavanje vlastitih ideja, potičemo ih na kreativno razmišljanje, počinju samostalno stvarati i graditi nove ideje primjenjujući znanje, vještine i kompetencije koje su razvili kroz nastavni proces.
Istraživanjem smo pokazali da učenici koji su sudjelovali u STEM projektu žele nastaviti sudjelovati u srodnim aktivnostima. Učenici koji su inače na nastavi slabiji i potrebno ih je dodatno motivirati za uključenost u nastavni proces, kroz projektne aktivnosti bili su vrlo kreativni, zainteresirani i motivirani jer su problemske zadatke mogli rješavati na svoj način, birajući metode i postupke za koje su smatrali da su im bliži po razumijevanju.
Napisala:
Marijana Matković, prof. mat. i inf.
(učitelj savjetnik)
U Đakovu 8. travnja 2024. godine.