HAKOM brošura - Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona - Kratki vodič za djecu i roditelje (i sve koji žele znati više u digitalnom dobu)
Video - Kako zaštititi djecu na Internetu?
Kalendar rada škole u 2023./2024.
Pravilnik o obradi i zaštiti podataka
Odluka o usvajanju financijskog izvješća za 2023. - NOVO
Financijsko izvješće za 2023. - NOVO
Bilješke uz financijsko izvješće za 2023. - NOVO
Nove droge - brošura za roditelje
Pravilnik o jednostavnoj nabavi
Procedura stvaranja ugovornih obveza
Protokol za informiranje roditelja
Zaštitite privatnost na Facebooku
E-bonton (Pravila lijepog ponašanja na društvenim mrežama)
Pravilnik o provedbi postupka bagatelne nabave
Bilten 1 - Državno natjecanje iz francuskog, španjolskog i talijanskog jezika
Bilten 2 - Državno natjecanje iz francuskog, španjolskog i talijanskog jezika
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Izraz | Opis | |
---|---|---|
Akcijsko istraživanje | Fleksibilan proces u kome se smjenjuju akcija (promjena, poboljšanje) i istraživanje (razumijevanje, znanje). |
|
Aktivno slušanje | Ključni element uspješnog procesa komunikacije. Za aktivno slušanje je bitno:
|
|
Analiza | Rastavljanje cjeline na dijelove s ciljem da se bolje uoče veze i odnosi među njima. |
|
Analogija | Uspoređivanje pojedinačnosti, traženje sličnosti i istovjetnosti. |
|
Bonton | 1. ukupnost pravila o dobru i prikladnu ponašanju u društvu |
|
Cjelodnevna nastava | Organizacija života i rada učenika u školi preko cijelog dana - izmjenjivanje nastave (redovne, dodatne, dopunske, izborne) uz odmor, učenje i redovite aktivnosti u odgovarajućem prostoru. |
|
Didaktika | Dio pedagogije koji se bavi svrsishodnošću nastave i istraživanjem nastavnih metoda, znanost o nastavi. |
|
Državna matura | Skup ispita iz određenih nastavnih predmeta koje je učenik učio tijekom svoga četverogodišnjega srednjoškolskog obrazovanja. |
|
Emancipacija | Oslobađanje od podčinjavanja kao „oslobađanje za zrelost i samoodređenje“. Emancipacija teži jednakosti prava i dužnosti svih članova društva. U pedagoškom smislu proklamira odgoj koji teži zrelosti i samoodređenju. |
|
Empatija | Spoznajno-emocionalna sposobnost uživljavanja u položaj druge osobe i sagledavanje svijeta njezinim očima. |
|
E-učenje | (engl. e-learning) je oblik formalnog i neformalnog učenja koje je ostvareno putem Interneta, računalnih mreža, CD-ROM-ova/DVD-a ili drugih sličnih elektronskih i/ili digitalnih tehnologija. Često se koristi kao sinonim za učenje na daljinu. |
|
Forum (internet) | Internetski forum je usluga interneta koja omogućava razmjenu mišljenja među sudionicima uporabom web preglednika. Sve poruke koje korisnik napiše i pošalje na forum vidljive su svim ostalim sudionicima foruma. To nalikuje na oglasnu ploču (engl. message board) na kojoj sudionici ostavljaju poruke. U načelu poruke na forumu mogu ostavljati i čitati sudionici interneta bez ograničenja. Sudionici su najčešće anonimni jer se pri slanju poruke na forum ne mora navesti pravi identitet. Zbog lakšeg snalaženja forum je obično podijeljen u nekoliko skupina prema temama razgovora. Jednostavnost uporabe i mogućnost anonimne rasprave o različitim temama jedan je od glavnih razloga popularnosti foruma. |
|
Hibridno učenje | (engl. blended learning, hybrid learning) je sve popularnija kombinacija učenja na daljinu i klasičnog učenja u učionici. Ponekad se pod hibridnim učenjem podrazumijeva i mješavina različitih oblika učenja na daljinu, gdje uopće ne postoji komponenta učenja u učionici. |
|
HNOS | Hrvatski nacionalni obrazovni standard. Cilj HNOS-a je poboljšanje kvalitete i unaprjeđivanje osnovnoškolskog obrazovanja rasterećenjem nastavnih sadržaja u okviru postojećeg nastavnog plana i programa. |
|
Inteligencija | Mentalna karakteristika koja se sastoji od sposobnosti za učenje iz iskustva, prilagodbe na nove situacije, razumijevanja i korištenja apstraktnih pojmova, i korištenja znanja za snalaženje u okolini. |
|
Interakcija | Međusobno djelovanje ljudi koji jedan prema drugome zauzimaju stavove i koji sebi obostrano određuju ponašanje. |
|
Internet | Internet je svjetska mreža računala - mreža nad mrežama. Ali Internet nije samo računalna mreža, niti je samo tehnološki fenomen kojim se danas bave informatički stručnjaci - već fenomen koji je postao multidisciplinaran, te zaslužuje pažnju i drugih znanosti, kao što su: sociologija, psihologija, ekonomija (marketing), politologija... |
|
Jednosmjenska nastava | Organizacija nastave (redovne, dodatne, dopunske, izborne) u jednoj smjeni i povezanost nastave i izvannastavnih aktivnosti - prethodnica cjelodnevne nastave. |
|
Komunikacija | Proces razmjene informacija preko dogovorenog sistema znakova. |
|
LCMS | Kratica za Learning Content Management System (sustav za upravljanje sadržajem učenja). Radi se o softverskom proizvodu koji se koristi za izradu, pohranu, sastavljanje i dostavu personaliziranih sadržaja za e-učenje u obliku objekata učenja (vidi – objekt učenja). LCMS sustav je kombinacija mogućnosti LMS sustava (sustav za upravljanje učenjem) i CMS sustava (sustav za upravljanje sadržajem). |
|
LMS | Kratica za Learning Management System (sustav za upravljanje učenjem). Radi se o softverskom proizvodu koji služi za automatizaciju upravljanja procesom učenja na daljinu. |
|
Metodika | Znanost o nastavnim metodama. |
|
Motivacija | Utjecaj koji izaziva, usmjerava i održava željeno ponašanje ljudi. U okviru managementa motivacija igra važnu ulogu jer njome menadžer nastoji zadovoljiti želje i nagone svojih suradnika kako bi njihovo ponašanje bilo poželjno i prihvatljivo za organizaciju. |
|
M-učenje | Mobilno učenje (engl. mobile learning) je oblik učenja koje se provodi putem bežičnih uređaja poput mobilnih telefona, ručnih računala (PDA, i sl.), prijenosnih računala, i sl. |
|
Nastava | Osnovna odrednica didaktike. To je organizirani institucionalni i izvaninstitucionalni interakcijski stvaralački napor u savladavanju propisanih sadržaja i stjecanju znanja, sposobnosti i navika te osposobljavanje učenika za daljni permanentni rad. Cilj nastave je stvaranje kritičke, slobodne, autonomne, stvaralačke, humane, obrazovane, multikulturalne, multietičke i multikonfesionalne učenikove ličnosti, koja je otvorena za sve sadašnje i buduće progresivne promjene u sebi i društvu u kojem se nalazi. Sastavnice tog sustava su:
Tijekom nastavnog procesa učitelj odabranim načinom (metodom) izlaže učenicima nastavno gradivo i zadaje im različite zadatke. Ovu učiteljevu aktivnost najopćenitije nazivamo poučavanjem. Učitelj odabire i priprema izvore nastavnih sadržaja te načine njihovog prikazivanja s namjerom da učenicima olakša razumijevanje i usvajanje predviđenog gradiva. Učenici aktivno promatraju i izvršavaju zadatke s ciljem usvajanja programom određenih znanja, vještina i navika. Učenici uče nastavne sadržaje. |
|
Nastavna metoda | Didaktički promišljen i optimalno uređen sustav aktivnosti poučavanja i učenja (algoritam) kojima je primarni cilj steći stanovita znanja i vještine, razviti stanovite sposobnosti i druge relevantne osobine ličnosti. |
|
Nastavnik | vidi Učitelj. |
|
Nastavni plan | Školski dokument u kojem se u obliku tabele propisuju:
|
|
Nastavni proces | Ukupnost svjesno usmjerenih i koordiniranih nastavnih aktivnosti učenika i nastavnika u funkciji ostvarenja nastavnih ciljeva. |
|
Nastavni program | Školski dokument kojim se propisuje opseg, dubina i redoslijed nastavnih sadržaja. Nastavnim programom propisuju se konkretni sadržaji pojedinog nastavnog predmeta, pa je nastavni program konkretizacija nastavnog plana. |
|
Objekt učenja | (engl. learning object) je višestruko iskoristiva i medijski nezavisna nakupina informacija koja se koristi kao temeljni gradivni element kod izrade sadržaja za e-učenje. Objekti učenja povezani su s ciljevima učenja. |
|
Obrazovanje | Pod obrazovanjem se podrazumijeva institucija, proces, sadržaj i rezultat organiziranog i/ili slučajnog učenja u funkciji razvoja različitih kognitivnih sposobnosti, kao i stjecanja raznovrsnih znanja, umijeća i navika.
Osnovna škola u trajanju od 8 godina je obvezna i besplatna. |
|
Obrazovanje na daljinu | (engl. distance education) je obrazovanje koje je oblikovano tako da može biti izvedeno u okruženju u kojem su učitelji i učenici geografski i/ili vremenski dislocirani. |
|
Ocjena | Vrijednosni sud koji ima uporište u rezultatima mjerenja tj. procjenjivanja. |
|
Odgoj | Sustavni nastavom organiziran proces kojim se izgrađuju pozitivne osobine ličnosti, stavovi, pogled na život i svijet, te karakterne i moralne, radne i društvene vrijednosti. U nastavi se ostvaruje dosljednom realizacijom konkretnih odgojnih zadataka. Samoodgoj se ostvaruje vlastitim djelovanjem svakog pojedinca. |
|
Osnovna škola | Škola koju učenik pohađa kao prvu školu. Djelatnost osnovnog školstva obuhvaća odgoj i obvezno školovanje, druge oblike školovanja djece i omladine i školovanje odraslih osoba. Svrha je osnovnog školstva da učeniku omogući stjecanje znanja, pojmova, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad ili daljnje školovanje. |
|
Pamćenje | Mogućnost usvajanja, zadržavanja i korištenja informacija. Pamćenje je uvelike značajno za čovjeka, za njegov razvoj i njegov identitet. Ono je u uskoj vezi s učenjem, mogli bismo reći da bez njega učenje ne bi imalo smisla jer je pamćenje mjesto na kojem se čuvaju informacije, a ujedno je i proces unutar čovjeka koji obrađuje te informacije. |
|
Pedagogija | Znanost koja proučava odgojne i obrazovne procese. Ona se bavi istraživanjem i analizom zakonitosti odgoja i obrazovanja. Glavni predmet proučavanja pedagogije je odgojno obrazovni proces i njegove zakonitosti, a iz navedenog proizlaze i sljedeći zadaci:
|
|
PISA | (engl. Programme for International Student Assessment) Program međunarodne procjene znanja i vještina učenika. |
|
Portal za učenje | (engl. learning portal) je bilo kakvo web mjesto koje učenicima ili organizacijama nudi konsolidirani pristup do materijala za učenje i trening. Materijali su skupljeni s različitih izvora i/ili od različitih dobavljača. Voditelji takvih portala često se nazivaju i agregatorima sadržaja, distributerima sadržaja i sl. |
|
Poučavanje | Aktivnost učitelja usmjerena na pružanje potpore i stvaranje uvjeta za učenje. |
|
Pseudonim | Lažno, drugo ime pomoću kojega se neka osoba predstavlja s ciljem zatajivanja svog pravog identiteta ili kao način da se osoba predstavi u drugom svjetlu ili za razbijanje predrasuda oko porijekla ili pripadnosti pojedinom spolu. |
|
Sinteza | Slaganje pojedinosti u cjelinu. |
|
Socijalizacija | Proces kojim se dijete adaptira društvenoj sredini, uspostavlja sa njom harmoničan odnos, asimilira je i integrira se u nju, razvijajući pri tome ljudska svojstva. |
|
Srednja škola | Trogodišnja ili četverogodišnja škola koju učenik pohađa nakon završene osmogodišnje osnovne škole. |
|
Škola | Odgojno-obrazovna ustanova s nastavom kao središnjim poljem njezina djelovanja. U suvremenim didaktičkim shvaćanjima promatra se kao zajednica djelovanja svih njezinih subjekata: učenika, nastavnika, roditelja, stručnih suradnika, ostalih stručnjaka i djelatnika. Subjekti nastavom stječu: znanja, vještine, sposobnosti i navike. |
|
Učenik | Sudionik didaktičko-komunikacijskih stvaralačkih aktivnosti, koje su usmjerene na njegovo obrazovanje, odgajanje, integriranje u društvenu zajednicu i izgrađivanje samostalne, slobodne i kritičke ličnosti. Učenik je redovni ili izvanredni polaznik određenog oblika obrazovnih institucija. U suvremenoj didaktici on se javlja kao subjekt nastavnog procesa i to u svim njegovim fazama (od planiranja, preko realizacije do vrednovanja). |
|
Učenje | Složeni psihički proces promjene ponašanja na osnovi usvojenog znanja i iskustva. Obuhvaća usvajanje navika, informacija, znanja, vještina i sposobnosti. To je proces uskladištavanja podataka u skladištu pamćenja. |
|
Učenje na daljinu | (engl. distance learning) je pojam koji se često koristi kao sinonim za obrazovanje na daljinu. Ispravnije bi ga bilo koristiti kao pojam kojim se opisuje rezultat, tj. proizvod ili izlaz (engl. outcome) procesa obrazovanja na daljinu. |
|
Učenje temeljeno na računalu | (engl. Computer-Based Learning - CBL ili Computer-Based Training - CBT) je oblik edukacije kod kojeg učenik uči uz pomoć specijalnih obrazovnih programa instaliranih na računalu. Ovaj oblik podučavanja je naročito pogodan za svladavanje rada s računalnim aplikacijama, jer program za učenje može biti integriran u samu računalnu aplikaciju, što omogućava istovremeno učenje i korištenje aplikacije. |
|
Učitelj | Stručna osoba visokih radnih, obrazovnih i etičkih kvaliteta educirana za rad u nastavi u školi. Učitelj/učiteljica mora udovoljiti nizu specifičnih zahtjeva kao što su: svjesna motiviranost za zvanje, potpuniji sustav općeg i stručnog obrazovanja, visoke intelektualne sposobnosti, crte ličnosti adekvatne sustavu vrijednosti u društvu, visoku razinu zrelosti ličnosti, te visoku razinu osobne kulture. |
|
Vještina | Vježbom (učenjem) stečena sposobnost koju karakterizira naučen niz sustavno organiziranih operacija ili sklopova operacija koje pojedinac umije dovoljno dobro i dovoljno brzo izvesti s ciljem da ostvari neki zadatak. |
|
Vrednovanje | Utvrđivanje stupnja stečenih znanja i vještina u odnosu na postavljene ciljeve. |
|
Znanost | Organizirani sustav sveukupnog ljudskog znanja stečen opažanjem procesa i pojava u prirodi i društvu, koji je obrađen racionalnim, znanstveno prihvatljivim metodama. |
|
Znanje | Definirano je na razne načine kao:
Znanje se javlja se kao posljedica učenja, prerađenog i uobličenog osobnog iskustva ili usvajanja kolektivnog iskustva. |