2024-11-12 11:44:16

Interakcija s instalacijom „Niti znanja“

Zid školskoga hodnika ukrašava zanimljiva i kreativna  instalacija autorice Marijane Valić i učenika naše škole u povodu Dana hrvatskih knjižnica!

Knjižnice kao mjesto znanja, susreta i inspiracije

Interakcija s instalacijom „Niti znanja“

Ova kreativna igra poziva učenike da kroz stupce ispunjene raznim kategorijama, od autora i likova do žanrova i osjećaja, povezuju ono što im je najbliže srcu. Kroz svaki pramen vune, stvorit će mrežu isprepletenih književnih doživljaja i istražiti kako čitanje stvara zajedništvo. Vuna kao simbol topline, uz svaku pridodanu nit, stvorit će raznolikost čitalačkog iskustava i pokazati kako čitanje može biti dinamičan i inspirativan proces.
 

Svaki učenik uzima nit vune i započinje na vrhu prvog stupca, birajući po jedan element iz svakog sljedećeg stupca prema svojim željama. Provuče svoju nit kroz male čavliće pored odabranih elemenata, povezujući svaki stupac šarenim putem. Slojevitost iskustava koja nastaje ovim "isprepletenim" efektom odražava šarenilo čitateljskih puteva, emocija i osobnih sklonosti svakog pojedinca.

Svaka nit, simbolizirajući jedno iskustvo ili doživljaj, doprinosi stvaranju "mreže" priča koja raste zajedno i stapa se u cjelinu. Kroz taj proces, naši izbori, misli i osjećaji oblikuju umjetnički vizualni rad – tkano djelo koje se razvija kao simbol zajedničkog odrastanja, učenja i međusobne podrške.

Na taj način, ovaj rad postaje „živa“ priča zajedničkog putovanja kroz svijet knjiga i čitanja, stvorena kroz povezivanje i dijeljenje.

Četiri vertikalna stupca:

Stupac 1: Emocije

Stupac 2: Žanrovi knjiga

Stupac 3: Čitateljske navike

Stupac 4: Omiljeni likovi ili autori

Elementi u svakom stupcu

Svaki stupac uključuje različite izbore koji odražavaju emocije, žanrove, čitateljske navike i likove/autore povezane s knjigama i čitanjem.

 

Stupac 1: Emocije

Cilj: Učenici biraju emocije koje osjećaju ili žele osjetiti dok čitaju Elementi Avantura / Uzbuđenje Udobnost / Toplina Znatiželja / Čuđenje Empatija / Razumijevanje Inspiracija / Motivacija Misterij / Napetost

Stupac 2: Žanrovi knjiga

Cilj: Učenici biraju svoj omiljeni žanr ili vrstu priča koje vole čitati Elementi Detektivske i istraživačke priče Sport i natjecanje Znanstvena fantastika Mitologija i legende Priče o super-junacima i herojima Priče o prirodi i životinjama Biografija / Autobiografija

Stupac 3: Čitateljske navike

Cilj: Prikazati čitateljske navike i sklonosti učenika Elementi "Čitam za opuštanje." "Uživam čitati prije spavanja." "Volim kratke priče." "Volim duže romane." "Istražujem različite naslove." "Dijelim dojmove o knjigama." "Vodim čitateljski dnevnik."

Stupac 4: Omiljeni likovi ili autori

Cilj: Spojiti učenike s likovima ili autorima koji su im važni Elementi: Hrvatski autori (npr. Ivana Brlić-Mažuranić, Zvonimir Balog) Međunarodni autori (npr. J. K. Rowling) Nezaboravni likovi (npr. Harry Potter, Greg Heffley) Inspirativne ličnosti iz biografija (npr. Nikola Tesla, Messi, Steve Jobs) Fiktivne životinje ili fantastična bića (npr. zmajevi, čarobne životinje) Marijana Valić

Osnovna škola Vladimira Nazora Krnica