Sjednica Razrednog vijeća
Autor: Administrator , 29. 10. 2012.
U petak 26. listopada održana sjednica Školskog stručnog vijeća učitelja razredne nastave
Skupu su nazočili svi članovi Školskog stručnog vijeća razredne nastave, kao i ravnateljica Lareta Žubrinić i pedagoginja Tanja Štefok. Dnevni red skupa bio je sljedeći:
1. Kolektivno usavršavanje u školi-izlaganje na temu „Disciplina u razredu“(izlagač: Tamara Šumrada, učitelj RN)
2. Popunjavanje e-ankete u svrhu istraživanja potreba za stručnim usavršavanjem(AZOO)
3. Izvješća sa stručnih skupova održanih u listopadu u organizaciji AZOO(Tanja Štefok, pedagoginja)
4. Pitanja i prijedlozi: -Realizacija školskog projekta-aktivnosti planirane za mjesec studeni
-Informacije o predstojećim stručnim skupovima (prema Katalogu stručnih skupova AZOO)
-Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige/sudjelovanje u literarnim natječajima
U okviru planiranog kolektivnog usavršavanja u školi, izlaganja na temu “Disciplina u nastavi“ održala je učiteljica RN Tamara Šumrada. Putem ppt prezentacije najprije je definirala pojam discipline kao“ukupnost pravila ponašanja nametnut nekoj skupini ljudi(učenika)“. Potom je istaknula važnost uspostavljanja jasnih pravila ponašanja u nastavi i naglasila da je disciplina jedan od nosećih stupova dobre nastave. Naime, nedisciplina u kombinaciji s neučenjem i nemogućnošću učenika da se koncentrira na dulje vrijeme, može s vremenom prouzročiti velike probleme i dovesti do konačnog neuspjeha učenika. Da bi se to izbjeglo, učitelj mora i sam u svom radu biti disciplini te dobro pripremljen za nastavu, ali i preuzeti ulogu vođe i zračiti kvalitetama vođe. Od ostalih učiteljskih vještina i kompetencija neophodne su: objektivnost, stručnost, strpljenje, dosljednost,neposrednost, uvažavanje učenikova mišljenja, a poželjna je i duhovitost. Dakle, zanimljivim poučavanjem i profesionalnim ponašanjem učitelj će više postići u smislu postizanja discipline nego li pukim moraliziranjem. Nakon uspješnog izlaganja u raspravu o ovoj važnoj i aktualnoj temi uključile su se i druge sudionice skupa navodeći primjere i svakodnevne nastavničke prakse. Zaključak ove točke mogao bi se svesti na još i danas aktualnu misao Ivana Filipovića o toj temi:
„Na stranu s mnogim moralizovanjem; svako zahtêvanje neka je kratko i opredêljeno, a isto tako neka je s malo rêčih i svaka hvala i svaki ukor.“
O stručnom skupu kojem je nazočila 18. listopada 2012. g. u Virovitici na temu “Uloga učitelja i stručnih suradnika u radu s učenicima s poremećajima u ponašanju“ izvijestila je pedagoginja Tanja Štefok. Reinterpretirala je najvažnije teze i zaključke s tog skupa i naglasila potrebu praćenja i pravovremenih intervencija u slučaju primjećivanja promjena i poremećaja u ponašanju kod učenika.
U okviru posljednje točke podsjetila sam članove ŠSV na aktivnosti iz plana ovogodišnjeg školskog projekta “Škola je život, pjesma i rad(ost)“ koje nam slijede u mjesecu studenom, a to su: obilježavanje Blagdana sv. Cecilije i Dan sjećanja na stradanje grada Vukovara, o čemu je detaljnije informacije iznijela ravnateljica, a potom smo razgovarali i o aktualnim literarnim natječajima u kojima naši učenici mogu i trebaju sudjelovati i tako prigodno obilježiti Mjesec hrvatske knjige.