Nova nastavna metoda
Autor: Administrator , 24. 3. 2013.
U petak, 22. ožujka 2013. u Područnoj školi u Miljevcima učenici su nakratko zaboravili na uobičajene nastavne metode i sve planirane aktivnosti proveli na nov način – koristeći načela i principe Montessori pedagogije.
Učenici 3. i 4. razreda su slijedeći upute svoje privremene mentorice Jagode Stošić (studentice 5. godine Učiteljskog fakulteta u Osijeku, koja je u njihovom razrednom odjelu provela četiri tjedna na stručno-pedagoškoj praksi) na zabavan i poučan način odradili brojne zadatke koji su iziskivali primjenu različitih didaktičkih materijala.
Svi zadatci bili su pripremljeni unaprijed, a trebalo ih je realizirati uz maksimalnu posvećenost i angažiranost svakog učenika ponaosob.
Svrha ovog pedagoškog modela je osposobljavanje učenika za samostalan pristup nastavnom radu te učenje kroz igru i praktične aktivnosti kao najbolji mogući način pripreme za realne životne situacije i okolnosti.
Osnovno pravilo ove pedagogije, koja je dobila ime po svojoj utemeljiteljici Mariji Montessori (1870. - 1952.), jest: “Pomogni mi da to sam (a) učinim!”
Učenici su uspješno slijedeći upute i pridržavajući se dogovorenih pravila za rad na kraju ovog zabavnog i uzbudljivog nastavnog dana ostvarili i očekivane rezultate.
Sve učenike je osobito razveselila mogućnost slobodnog odabira redoslijeda i dinamike planiranih aktivnosti, ali će se ponajviše sjećati iznenađenja koje ih dočekalo na samom završetku u “škrinjici s blagom”– malih prigodnih poklona koje je svaki od učenika zaslužio svojom aktivnošću i marljivošću.
Obzirom da je dan u cijelosti bio tematski posvećen Uskrsu, sve aktivnosti učenici su obavljali s osobitim veseljem. Mali Miljevčani su potom, obogaćeni novim iskustvima i znanjima, otišli na zasluženi proljetni odmor.