2020-10-22 13:59:53 Europe Code Week Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost pa tako i onim najmlađima. Kroz ovu inicijativu prošlo je oko 4.2 milijuna sudionika iz više od 80 zemalja. Aktivnost traje od 10.-25. listopada 2020. godine, a provode je učitelji s odabranom skupinom učenika kroz razne edukativne sadržaje. U našoj školi ovim je aktivnostima planirano učenicima nižih razreda približiti neke pojmove iz informatike, bez obzira radi li se na računalu ili ne, kao i razvijati kod učenika logičko razmišljanje, algoritamsko i računalno razmišljanje, prepoznavanje, analiziranje i primjena mogućih rješenja kroz igru.
Naši su učenici s učiteljicom informatike, Martinom Ocelić, kroz tri različite aktivnosti na temu „Programiranje bez računala“ razvijali logičko razmišljanje i upoznali se s pojmom programiranja u svakodnevnom životu kroz igru. Zaključili su kako je važno pratiti svaki korak da bi došli do željenog cilja. Prva aktivnost bila je izrada origamija. Origami je jedna od aktivnosti u kojima je izuzetno važno točno slijediti korake. U ovoj aktivnosti učenici uče što je slijed koraka, važnost praćenja tog slijeda koji se zove algoritam. Uzimaju po jedan pripremljeni papirnati kvadrat u boji, jedan učenik u paru dobiva i listić s uputama za izradu origamija. Učenici u paru okreću leđa jedan drugome. Učenik koji ima upute za izradu origamija u obliku mačke, psa ili broda radi po uputama i daje usmene upute svome paru koji mu je okrenut leđima. Druga aktivnost bila je „Izgubio sam se, pomozi mi“ .Svatko dobiva radni listić na kojem je nacrtana mreža, a u mreži vjeverica i lješnjak na drugom kraju mreže. Zadatak učenika je da strelicama pokažu vjeverici put do lješnjaka. Kad svi učenici u skupini završe svoj put, pregledavaju tuđe radove i komentiraju koje su puteve pronašli i koji je najkraći. Treća aktivnost je bila odrađena na otvorenom u PŠ Miljevci gdje je učiteljica učenicima pripremila mrežu za igru s kartama CodyRoby. Pravila igre su modificirana i prilagođena našoj aktivnosti na otvorenom
Tekst i fotografije: Martina Ocelić, učiteljica Informatike |
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica |